Quest for Growth

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 46

Re: Quest for Growth

Berichtdoor de Senacour » 31 Mar 2018 09:17

Het is inderdaad ook wel een KV,maar dan een waaraan uitsluitend aandeelhouders kunnen deelnemen,en meteen ook rechtvaardig beloond worden t.o.v. het aantal aandelen in port.(spijtig genoeg heb ik er niet veel)ik hoop de komende jaren zo mijn positie in q.f.g. te kunnen vergroten.

bien
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Berichtdoor bien » 31 Mar 2018 09:37

bezit ze reeds lang na de uitbetaling zal de koer zeker zakken is iedere keer hetzelfde . ge zult kunnen instappen aan veel lagere koers !!
14-11-2014 liked last!

cardoman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Berichtdoor cardoman » 31 Mar 2018 10:44

Is dat niet eigen aan een dividenduitkering?
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 31 Mar 2018 10:55

Is dat niet eigen aan een dividenduitkering?

Uiteraard, en meteen de grootste - manipulatieloze - beweging richting een eerder genoemde €7,00.
cardoman liked last!

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 37

Berichtdoor seanimfje » 31 Mar 2018 20:51

Ik verkies de centen, ipv bijkomende aandelen. Wie weet staan we in de loop van het jaar lager dan de 7euro waaraan je nu kan bijkopen.

Er zal enorm aan de boom geschud worden.

Ieder z'n keuze ;)

Fijn Paasweek-end.

cardoman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Berichtdoor cardoman » 31 Mar 2018 21:13

seanimfje schreef:Ik verkies de centen, ipv bijkomende aandelen. Wie weet staan we in de loop van het jaar lager dan de 7euro waaraan je nu kan bijkopen.

Er zal enorm aan de boom geschud worden.

Ieder z'n keuze ;)

Fijn Paasweek-end.

Ieder zijn keuze inderdaad, er is niets mis met cashname en je wordt er niet armer van...

Onder de 7€ zal ik snel bijkopen. Mijn laagste is 3,4 eind 2008 maar dat zal niet rap terugkomen denk ik...

nete
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48

Berichtdoor nete » 01 Apr 2018 11:12

de Senacour schreef:Ik neem ook zeker de aandelen,ik bekijk het als een spaarpot,ik maak mijn aantal groter,dit voor de volgende keer,als er terug winst kan uitgekeerd worden.

Die je dan opnieuw als aandelen laat uitbetalen ? Een spaarpot brengt toch maar op als het "geld" (de rente, dividend) op jet rekening staat. Al de rest is "virtueel".
We zijn in onze beleggingsclub afgestapt van dit aandeel. Ze geven een serieus dividend (verplicht), ze hebben dan geen geld meer voor projecten en moeten een kapitaalsverhoging doen. Dan zakt de koers zo ver terug dat al je winst verdampt.
Tegen dat er dan weer een dividend op komst is stijgt de koers weer wat en kan het spelletje terug beginnen.
de Senacour liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 01 Apr 2018 13:19

Jammer dat het geen beleggingsstudieclub is, want dan was het misschien de moeite waarde geweest om even te melden dat de beweringen met elkaar in tegenspraak zijn... :roll:

De werkelijke dividendwaarde nog steeds niet bekeken, maar het dividendrendement en/of KV zullen redenen zijn voor een herziening van het aantal aandelen QfG in bijvoorbeeld de BEL Small-index. Het effectje op QfG zal nihil zijn, want zo'n benchmark-index wordt niet of nauwelijks daadwerkelijk integraal gevolgd, zodat het eventuele verschil tussen geld of aandelen ook nooit daadwerkelijk gecorrigeerd hoeft te worden.
cardoman liked last!

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 46

Berichtdoor de Senacour » 02 Apr 2018 09:14

De lancering van qfg. is al zeer lang geleden,maar ik geloof dat dit aandeel naar de beurs gekomen is boven de 20€.Ikzelf heb er een tijd later gekocht aan 17€(wat maakt dat mijn aantal ten zeerste beperkt is).In goede tijden krijgt men een zwaar bedrag p.a.(boven 1€) in slechte tijden niets.Daardoor is het voor mij nu wel intresant voor mijn aantal op te drijven,als ik een bepaalde pensioen gerechtigde leeftijd heb,dan kan ik in goede beurstijden ook kiezen tussen geld of aandelen,dat lijkt mij dan intresant te zijn.Langs de andere kant is het echt wel zo dat dit aandeel echt zwaar kan doorzakken,door het negatieve sentiment,inderdaad.Qfg. kan ook investeren in bedrijven die op dat ogenblik nog niet op de beurzen genoteerd staan,en ze verkopen als het weer goed gaat.
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 02 Apr 2018 09:43

Daardoor is het voor mij nu wel intresant voor mijn aantal op te drijven

QfG heeft herbelegging van het dividend voor iedereen geforceerd interessanter gemaakt dan het contante dividend, maar individuele afwegingen spelen inderdaad evengoed een rol. Wie QfG hoger dan "reduce" (i.e. houden, accumulate, kopen) taxeert, die kan gewoon voor zo'n stockdividend/KV kiezen, tenzij er behoefte is aan meer inkomsten of aan de zekerheid van gedeeltelijke liquidatie van de investering. Als aandeelhouder, met een vrije keuze, kiezen voor 100% geld komt wel neer op "reduce" en op het laten liggen van het geforceerde voordeeltje. Het kleine voordeel vind ik van ondergeschikt belang ten opzichte van de eigen taxatie, alhoewel meedoen en verkoop van de nieuwe aandelen een kleine, riskante bruto meerwaarde kan opleveren ten opzichte van de keuze voor 100% contanten (bruto, zonde rekening te houden met kosten, taksen en dergelijke).