Quest for Growth

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
cardoman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Re: Quest for Growth

Berichtdoor cardoman » 17 Apr 2018 21:23

Freddy schreef:
Lieve16 schreef:
cardoman schreef:Nog iemand de QfG stick met jaarverslag gekregen per post?

Ja, ik heb die stick ook gekregen.

Naar de AV geweest?

Neen, gewoon in de brievenbus. Ik vind het bizar omdat de gegevens die op de stick staan gewoon op de site te vinden zijn. En sommigen die het krijgen en anderen niet lijkt me helemaal not done wegens niet uniform...
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 17 Apr 2018 21:57

En sommigen die het krijgen en anderen niet lijkt me helemaal not done wegens niet uniform...

Met wat er gesteld wordt, zijn degenen die moeten wachten op bpost eerder in het nadeel door de extra vertraging, en in beginsel bevat bijvoorbeeld een achteraf-jaarverslag niet zozeer koersgevoelige informatie. Misschien heeft QfG relatief veel aandeelhouders voor wie downloaden via de website technisch te moeilijk is, of - waarschijnlijker - die een fysiek exemplaar ontvingen, die service nooit afgezegd hebben, en nooit een e-mailadres hebben doorgegeven?

Inderdaad wel een bizarre oplossing. Bijna alsof een deelneming in maatwerksticks handelt, en dit een soort commercieel aardigheidje of attentie is. Stuur dan een brief, dat aangevraagde fysieke jaarverslagen voortaan zelfs niet meer digitaal fysiek worden aangeleverd. Ik zou problemen kunnen hebben met zowel een website als met PDF, zo Portable is dat niet, maar ook dan is een stick minimaal een "opvallende" oplossing. Stop dan gewoon met fysieke verzending, en voeg eenmalig hooguit een attachment bij voor iedereen die per e-mail aangeeft het te missen.
cardoman liked last!

cardoman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Berichtdoor cardoman » 22 Apr 2018 07:27

Wat vinden jullie van het resultaat van m.b.t. het keuzedividend (53%). Ik dacht dat dit veel hoger ging zijn...
de Senacour liked last!

Eli Lach
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Berichtdoor Eli Lach » 22 Apr 2018 08:47

Ik heb dezelfde vraag

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 45

Berichtdoor de Senacour » 22 Apr 2018 08:57

Ik had ook gedacht dat meer mensen voor aandelen zouden kiezen,ik denk dat vooral de kleine belegger(die enkele honderden Euro konden krijgen) voor de aandelen heeft gekozen,en grote beleggers(waar de som dan ook aanzienlijk was) voornamelijk voor het geld.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 22 Apr 2018 09:06

Ik heb dezelfde vraag

Niks mis mee, zonder geforceerde KV is het perrcentage niet veel hoger. Zoals al benoemd is 100% niet de norm. Een grote meerderheid van de populatie die zou kiezen voor stockdividend is niet afgehaakt door de grootte van de KV.

blotte marc
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 263

Berichtdoor blotte marc » 22 Apr 2018 11:08

Ik heb voor het geld gekozen, anders werd mijn positie te groot tegenover de rest...
14-11-2014 liked last!
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden...

Eli Lach
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Berichtdoor Eli Lach » 22 Apr 2018 12:05

Idem als blotte marc

Dividendum
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor Dividendum » 22 Apr 2018 12:16

blotte marc schreef:Ik heb voor het geld gekozen, anders werd mijn positie te groot tegenover de rest...

Volgens mij was kiezen voor aandelen de beste keuze, ook als je liever geld wou...

Beter was om voor aandelen te kiezen en ze te verkopen, hetzij na ontvangst of als je bang was voor koersdaling
kon je ze ook verkopen van je bestaande positie na ex-div en dan de nieuwe bij ontvangst houden om je positie weer op peil te brengen.

Ten eerste was dit financieel interessanter voor jezelf en
ten tweede kon je op die manier meehelpen om het fonds te laten groeien zodat er in de toekomst meer resultaat kan behaald worden, want je dividend zou in de vennootschap gebleven zijn en de verkoop van je aandelen betaald met extern geld van nieuwe of bestaande aandeelhouders.
aossa liked last!

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 45

Berichtdoor de Senacour » 22 Apr 2018 12:49

Alles hangt af van persoon tot persoon,ik heb voor aandelen gekozen,omdat mijn positie veel te klein is,een ander voor geld omdat anders zijn positie veel te groot word,mss nog iemand omdat hij nog met het geld een ander aandeel wil kopen,enz.
Cijfermatig waren de aandelen wel intresant,maar de situatie van de aandeelhouder speelt ook mee.
blotte marc liked last!