Ahold Delhaize

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1929
Lid geworden op: 29 Dec 2017 16:39
waarderingen: 521

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor 14-11-2014 » 12 Mei 2018 10:16

De Tijd schreef:Toch is Ahold Delhaize nog altijd 15 à 20 procent goedkoper dan de sector. Als de keten op haar elan doorgaat, is het een kwestie van tijd eer het gat wordt dichtgereden.

Als-dan. Beetje tendentieus. Het afgelopen jaar deed het koersrendement van Ahold Delhaize het 8,72% (Colruyt 9,09%) beter dan de eigen subsector op de iets relevantere Euronext-markten. Recente "koersdoelen" wezen ook niet op een opwaarts potentieel van 17,65 à 25 procent om conform een sector te gaan noteren.
vogelspotter liked last!


jean de florette
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2919
Lid geworden op: 04 Okt 2014 19:09
waarderingen: 1174
Contact:

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor jean de florette » 12 Mei 2018 11:31

Ha, een koersdoelenfan.... :lol: Dacht het niet, eigenlijk.

Maar het klinkt wel mooi, 'een achterstand van 25%'. Alleen denk ik dat we met de beurs nu net niet in een fase zitten waarin driftig naar achtergebleven aandelen gezocht moet worden. Zowat elk aandeel van enige betekenis hier te lande is wel van zijn sokkel gevallen.
Zonder inkoopprogramma zou die achterstand nu mogelijks nog groter geweest zijn, denk ik. Dus zijn ze misschien wel relatief duur.

Blijft in mijn portefeuille, nog geen interesse om te verkopen.
vogelspotter liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Gebruikersavatar
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2135
Lid geworden op: 26 Aug 2015 19:37
Locatie: Limburg
waarderingen: 1949
Contact:

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor vogelspotter » 14 Mei 2018 10:49

MARKTEN LIVE
14-05-2018
10:14

Hogere koersdoelen voor Ahold Delhaize

Bij Independent Research stijgt het koersdoel voor Ahold Delhaize van 19,50 tot 21 euro en blijft het 'houden'-advies. Invest Securities, dat een koopadvies heeft voor de Nederlands-Belgische retailer, trekt zijn koersdoel dan weer op van 21,5 tot 22,6 euro.
Bron:"De Tijd"
Wimpie85 liked last!
ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav, Nyrstar,OneSpan Inc,SBM Offshore, TomTom, UCB, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers,Ahold Delhaize.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 20992
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 7763
Contact:

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor charel01 » 17 Mei 2018 13:41

Jefferies heeft het koersdoel op Ahold Delhaize verlaagd van 21,00 naar 19,50 euro met een ongewijzigd Houden advies. Dit bleek donderdag uit een rapport van analist James Grzinic.

De verlaging is een reactie op de "ambitieuze" deal van het Amerikaanse Kroger met de Britse online supermarkt Ocado. De analist sprak van een "ondubbelzinnige" boodschap van Kroger. "Online groei is wat het management van Kroger ziet als strategische prioriteit."

Kroger vergroot het belang in Ocado tot ruim zes procent en in ruil krijgt de online supermarkt via Kroger exclusief toegang tot de Amerikaanse markt. Ook zou Kroger de komende jaren 20 distributiecentra openen die volgens Jefferies meer dan 10 miljard dollar omzet kunnen gaan genereren.

Momenteel heeft Kroger volgens Grzinic nog slechts beperkte blootstelling aan steden langs de Amerikaanse oostkust, maar de deal met Ocado kan hier verandering in brengen. En dat is ongunstig voor Ahold Delhaize, dat in die regio sterk vertegenwoordigd is.
(END) Dow Jones Newswires
14-11-2014 liked last!
Go with the flow.

Gebruikersavatar
charel01
Premiummember
Premiummember
Berichten: 20992
Lid geworden op: 02 Jan 2012 20:17
Locatie: Provincie Antwerpen
waarderingen: 7763
Contact:

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor charel01 » 18 Mei 2018 09:21

De deal die de Britse online supermarkt Ocado sloot met het Amerikaanse Kroger is opnieuw een signaal dat grote Amerikaanse supermarktketens hun online ambities handen en voeten geven en maakt dat Ahold Delhaize niet achterover kan leunen. Dit stelde analist Alan Vandenberghe van KBC Securities vrijdag.

Naast Kroger maakt ook Walmart slagen.

Hoewel Vandenberghe de deal van Kroger "interessant" noemt, meent hij niet dat dit een directe bedreiging is voor Ahold Delhaize. Het zal namelijk de nodige tijd vergen alvorens Kroger en Ocado 'up and running' zijn. Dit geeft Ahold Delhaize tijd.

Vandenberghe benadrukt dat Ahold Delhaize ook niet vanaf nul hoeft te komen. Het verkoopt momenteel al voor circa 700 miljoen euro online in de VS, vooral via Peapod. Met Peapod had Ahold Delhaize de nodige operationele problemen in het verleden, maar die lijken inmiddels grotendeels opgelost. Met een groei van 9,4 procent in het eerste kwartaal blijft Peapod volgens Vandenberghe evenwel flink achter op de groeitrends bij AH.nl en Bol.com.

Aangezien online erg belangrijk is, Ahold Delhaize mikt op 5 miljard euro omzet in 2020, denkt de analist dat de supermarktketen extra aandacht zal besteden om Peapod concurrerend te houden. Daar moet Ahold Delhaize ook niet te lang mee wachten, voegde Vandenberghe toe.

KBC Securities heeft een koopadvies op Ahold Delhaize met een koersdoel van 22,00 euro
jean de florette liked last!
Go with the flow.

Gebruikersavatar
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2135
Lid geworden op: 26 Aug 2015 19:37
Locatie: Limburg
waarderingen: 1949
Contact:

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor vogelspotter » 25 Mei 2018 11:25

Advies van Sanford Bernstein over Ahold Delhaize

Beurshuis Sanford Bernstein
Aandeel Ahold Delhaize
Datum 25 mei 2018
Advies Market outperform
Koersdoel 23,50 EUR

Detail advies

(Trivano.com) - Op 25 mei 2018 hebben de analisten van Sanford Bernstein hun beleggingsadvies voor Ahold Delhaize (AD; ISIN: NL0011794037) herhaald. Het advies van Sanford Bernstein voor Ahold Delhaize blijft "market outperform".

Het koersdoel wordt door de analisten verhoogd van 20,50 EUR naar 23,50 EUR.

Op 9 mei 2018 publiceerde Ahold Delhaize kwartaalcijfers. De cijfers over het tweede kwartaal worden op 8 augustus 2018 gepubliceerd.
Wimpie85 liked last!
ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav, Nyrstar,OneSpan Inc,SBM Offshore, TomTom, UCB, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers,Ahold Delhaize.

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1929
Lid geworden op: 29 Dec 2017 16:39
waarderingen: 521

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor 14-11-2014 » 26 Mei 2018 09:47

distrifood.nl schreef:Albert Heijn participeert in Bier Butler app

Het platform Dat Smaakt naar Bier lanceert de Bier Butler app: een nieuwe app die meteen een bier adviseert bij het gerecht dat wordt ingetikt. Een samenwerking waar Albert Heijn, Mitra en brouwers bij betrokken zijn.


Alle gerechten in de app zijn door gecertificeerde biersommeliers gecombineerd met een beste bierkeuze en de lijst wordt telkens verder uitgebreid met bieren en gerechten.

Bij Albert Heijn of Mitra

De Bier Butler app is tot stand gekomen in samenwerking met Albert Heijn. De marktleider brengt de app via de website onder de aandacht. ‘Bier, en vooral de grote variëteit aan biersoorten, is tegenwoordig echt een trend. De koppeling met eten is nog een redelijk onbekend terrein voor de consument. Wij denken dat de Bier Butler app mooie handvatten kan bieden om een lekker en passend glas bier te kiezen bij een gerecht’, aldus Stephanie Heijning, Category Manager Bier van Albert Heijn. Wanneer de gebruiker een bepaald bier geadviseerd krijgt, is te zien dat deze of bij Albert Heijn of Mitra te koop is. ‘In de toekomst komen er nog andere partijen bij, we gaan de app verder doorontwikkelen’.

Keuze aan biersoorten is groot

Het huidige bieraanbod zorgt dat het keuze-aanbod voor gasten enorm is, aldus Cees-Jan Adema, directeur van de Nederlandse Brouwers: ‘Er zijn tegenwoordig meer dan 500 brouwerijen in Nederland. De keuze aan verschillende biersoorten is daardoor ontzettend groot. De consument ziet soms door de bomen het bos niet meer. Daarom hebben wij vorig jaar met de brouwers het overkoepelende platform ‘Dat Smaakt naar Bier’ opgezet. Wij zijn toen, samen met andere partijen uit de biersector, gestart met het opstellen van een nieuwe indeling van zes biercategorieën (Soepel & Subtiel, Fris & Fruitig, Amber & Elegant, Blond & Krachtig, Donker & Rijk, Intens & Uitdagend). Met Bier Butler gaan we weer een stapje verder en krijgt de consument ook echt een advies aangereikt bij een gerecht. We hopen consumenten hiermee te helpen om het gevarieerde bierschap verder te ontdekken.’

Downloaden Bier Butler App

Dat Smaakt Naar Bier is een overkoepelend platform van alle brouwers van Nederland. Het initiatief heeft als doel om de consument te informeren over het grote huidige aanbod aan bieren en hen te inspireren om eens te kiezen voor een mooi bier dat past bij hun smaak. De app is te downloaden via Datsmaaktnaarbier.nl/bierbutler.

distrifood.nl schreef:Digitale sommelier levert AH Nijkerk plus op

Albert Heijn in Nijkerk is de eerste winkel van de marktleider waar WineStein is geïntroduceerd. Supermarktmanager Jan Vlijm is enthousiast over de digitale sommelier. De eerste 12 weken was de wijnomzet 3 procent hoger dan gemiddeld bij AH.


WineStein bestaat uit een in het wijnschap geïntegreerde tabletcomputer, waarin het complete wijnassortiment van de AH, in dit geval van een supermarkt van franchiser Gerard van den Tweel, is opgenomen. Het systeem helpt klanten een keuze te maken uit het aanbod.

Voorkeurswijn via lampjes

De consument kan sinds enkele weken in Nijkerk op een eenvoudige wijze een passende wijn zoeken bij een gerecht. Zodra een gerecht wordt geselecteerd, geeft WineStein een wijnadvies doordat er lampjes in de buurt van de voorkeurswijn gaan branden. Ook kan er op gelegenheid worden gezocht. Er zijn ledstrips geïnstalleerd op het schap, die oplichten bij de wijn die na aanbeveling wordt gekozen.

Wijnomzet 3 procent hoger dan gemiddeld bij AH

De eerste 12 weken blijkt, op basis van cijfers van Nielsen, dat de wijnomzet in deze winkel van Van den Tweel 3 procent hoger is dan gemiddeld bij AH. Een hoopvol resultaat volgens Vlijm, die het wel opgevallen is dat veel en duidelijke voorlichting een must is. ‘Klanten zien lampen branden en hebben aanvankelijk geen idee wat er gebeurt. We hebben daarom flyers in de winkelmandjes en winkelkarren gelegd met uitleg.’

Een onverwacht neveneffect ziet Vlijm ook ontstaan. ‘Vakkenvullers hebben het systeem ook ontdekt. Als ze bijvoorbeeld de Spaanse wijnen moeten aanvullen, maken ze gebruik van de tablet en kunnen zo snel zien waar ze moeten zijn in het schap. We hebben 8 meter rode wijn en 6 meter witte wijn in de winkel. De tablet vereenvoudigt het zoeken, ook voor hen.’

Veel interesse van andere klanten

Behalve klanten zijn ook collega-ondernemers in het land volgens Jan Vlijm benieuwd of het systeem goed werkt. ‘Dat blijkt uit alle reacties die we op Facebook krijgen over de introductie van WineStein bij ons.’
vogelspotter liked last!

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1929
Lid geworden op: 29 Dec 2017 16:39
waarderingen: 521

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor 14-11-2014 » 26 Mei 2018 20:40

parool.nl schreef:Albert Heijn overweegt maaltijdbezorging

Albert Heijn lonkt naar de maaltijdbezorging. Het bedrijf denkt erover om in samenwerking met andere partijen actief te worden met warme kant-en-klaarmaaltijden voor thuis.

"We hebben alle ingrediënten in huis plus - via Allerhande - de recepten om er iets van te maken," zegt AH-topman Wouter Kolk.

"Je zou je zo maar kunnen voorstellen dat we dat combineren met partijen die met de bereiding en de bezorging aan de slag kunnen. Ik zie dat in de toekomst wel gebeuren."

De Albert Heijn bezorgt al boodschappen thuis en levert met de net vernieuwde Allerhande Box ook de ingrediënten om zelf een maaltijd te bereiden. "We hebben net nieuwe kant-en-klaarmaaltijden in de supermarkt liggen. De vervolgstap om zulke maaltijden warm aan huis te bezorgen, lijkt dan logisch."

Over vastomlijnde plannen, of een termijn wil Kolk het nog niet hebben. "Maar als iemand dit kan doen, dan zijn wij het wel."

Voedingswaarde

Albert Heijn lanceert in juni ook een webpagina waarop de 3,5 miljoen klanten met een bonuskaart kunnen zien welke ingrediënten er in hun boodschappen zitten, 'Mijn Voedingswaarde Dashboard'.

"Tot nu konden klanten producten eigenlijk alleen vergelijken op prijs, hiermee ook op inhoud."

Het dashboard laat van alle producten die AH in de supermarkt en online verkoopt zien hoe veel suiker, zout, calorieën, eiwit, vet, vezels en koolhydraten er in zitten. "Klanten krijgen zo inzicht in wat er in hun gekochte producten zit," zegt Kolk. "Ook zien ze per product de alternatieven. Op basis van eerder koopgedrag kan je dat aanpassen."

"Voor diabetici kan het handig zijn om inzicht te krijgen waar hoeveel suiker in zit en deze eventueel te delen met de diëtist. Voor sporters kan het een manier zijn om een voedingsplan met je sportcoach op te stellen."

Onder andere uitgekookt.nl is een bestaande maaltijdenbezorger in delen van Nederland, dus nieuw is het niet.

Het laatstgenoemde kan een poging zijn om de bonuskaarten digitaal minder anoniem te maken. De eerdergenoemde biersommelier werkt, via de website met "gratis" advies, waarschijnlijk ook niet zonder aan het Amerikaanse Facebook en Google uw eetpatroon en drinkgewoontes te geven.

Gebruikersavatar
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2135
Lid geworden op: 26 Aug 2015 19:37
Locatie: Limburg
waarderingen: 1949
Contact:

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor vogelspotter » 02 Jun 2018 08:22

2-06-2018
'De winst van Delhaize moet stijgen'

Jens Cardinaels

De CEO van Delhaize wil nieuwe klanten lokken, maar hij begint geen prijzenslag. 'We mikken op innovatie. We willen de pionier zijn van de Belgische voedings-e-commerce.'

'In de lente komt Delhaize met een nieuwe strategie. De producten zijn goed, maar de prijsperceptie moet beter', zei Dick Boer, de CEO van de Nederlandse supermarktgroep Ahold Delhaize begin dit jaar. Delhaize verloor klanten aan ketens als Lidl, Aldi en Colruyt. Boer gaf de Fransman Xavier Piesvaux, sinds negen maanden de CEO van Delhaize, de opdracht om het tij te keren.

Piesvaux heeft zijn huiswerk intussen gemaakt. De nieuwe strategie lijkt op de oude: goede kwaliteit voor een billijke prijs. Geen prij- zenoffensief, geen volledig nieuwe stijl. 'Delhaize wil zijn smaak en kwaliteit naar een nog hoger niveau tillen', zegt Piesvaux. 'Daarnaast wordt gezondheid een belangrijker thema. We hebben suiker, zout en vet uit onze huismerkproducten gehaald en staken onze groenten in een nieuw jasje om ze meer in de smaak te laten vallen bij kinderen.'

Over de prijzen heeft Piesvaux het opvallend genoeg niet, tot we ernaar vragen. 'Sinds begin dit jaar bieden we betere promoties aan', steekt hij van wal. 'Aan het begin van elke maand verkopen we heel wat producten 1+1 gratis. Later in de maand verlagen we de prijs van tientallen producten tot 99 cent. We hebben ook de prijzen van ons groentenassortiment verlaagd om competitiever te zijn.'

De eerste resultaten zijn veelbelovend. In de eerste drie maanden van dit jaar snoepte de keten voor het eerst in anderhalf jaar klanten af bij de concurrentie. De kwartaalomzet steeg met 5 procent naar 1,25 miljard euro.

De winstmarge daalde wel, van 2,4 naar 2,3 procent. Dat komt niet door de stevige kortingen, zegt Piesvaux. 'Delhaize spendeert niet meer budget aan kortingsacties dan de voorbije jaren. We presenteren ze gewoon beter. Het spreekt mensen meer aan om één keer per maand stevige kortingen te krijgen dan voor hetzelfde bedrag verspreid in de maand.' Dat de winstmarge daalt wijt Piesvaux vooral aan de reclameacties van Delhaize.

'Delhaize geeft inderdaad niet meer kortingen dan vroeger, maar de acties zijn anders gespreid', bevestigt een concurrent. 'Ze hebben wel nog werk om hun promotiebeleid te perfectioneren. De kortingsacties renderen nog niet genoeg, waardoor de winst achter blijft.'

Binnenkort zal de winst mee stijgen, zegt Piesvaux. 'We willen nieuwe klanten aantrekken, maar geen winstmarge opgeven, integendeel. De winst moet stijgen.' Kostenbesparingen en schaalgrootte zullen daar mee toe leiden.

Sinds kort deelt Delhaize producten met zijn Nederlandse zusterketen Albert Heijn. Onder andere wc-papier, granola en chocolade van Delhaize zijn ook te koop bij Albert Heijn. Het voorgesneden fruit en enkele aperitiefhapjes van Albert Heijn vonden hun weg naar de Delhaize-winkels. 'Dat zijn uitzonderingen', zegt Piesvaux. 'Albert Heijn en Delhaize werken niet structureel samen, maar soms slaan we de handen in elkaar. Delhaize wil meer Belgische producten verkopen. Vandaag zitten we aan 70 procent Belgische producten.'

Piesvaux kreeg van Boer ook de opdracht om meer te innoveren. 'We werken aan een nieuw stadswinkelconcept dat veel aandacht zal schenken aan e-commerce', zegt hij. 'We geven ook 4.000 huismerkproducten een gezondheidsscore en ook de voor kinderen aantrekkelijke groenteverpakkingen zijn een innovatie. Zo helpen we ouders om hun kinderen meer groenten te laten eten.'

Dat klinkt minder spectaculair dan de innovatie van Albert Heijn, dat werkt aan een kassaloze winkel. 'Daar zullen we naar kijken', zegt Piesvaux, 'maar wij willen onze klanten service aanbieden. Ik zeg niet dat kassaloze winkels geen service bieden, maar het verlaagt het niveau daarvan wel.'

Ook e-commerce wordt een belangrijke groeipool. 'We waren de eersten in België om boodschappen aan huis te leveren. Bijna al onze grote winkels hebben een afhaalpunt en binnenkort zullen klanten ook in kleinere winkels onlineboodschappen kunnen afhalen. Drie maanden geleden zijn we ook met ons zusterbedrijf Bol.com beginnen te praten. We bekijken hoe dat aanbod kan worden geïntegreerd in onze winkels via bijvoorbeeld afhaalpunten. Wat e-commerce betreft wil Delhaize de pionier zijn in de Belgische markt.'

BIO XAVIER PIESVAUX

1990: werkzaam bij de Franse supermarktketen Carrefour, onder meer als operationeel directeur in Brazilië en CEO in China.

2006: CEO van Mega Image, de Roemeense supermarktketen van de toenmalige Delhaize Group.

2015: Senior vicepresident van Walmart Canada.

September 2017: CEO van Delhaize.

Bron:"De Tijd"
14-11-2014 liked last!
ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav, Nyrstar,OneSpan Inc,SBM Offshore, TomTom, UCB, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers,Ahold Delhaize.

Gebruikersavatar
vogelspotter
Forum elite
Forum elite
Berichten: 2135
Lid geworden op: 26 Aug 2015 19:37
Locatie: Limburg
waarderingen: 1949
Contact:

Re: Ahold Delhaize

Berichtdoor vogelspotter » 02 Jun 2018 08:26

Delhaize opent dit jaar 40 nieuwe buurtwinkels

Jens Cardinaels


De Belgische supermarktketen Delhaize opent dit jaar 40 nieuwe winkels. Voor 2019 mikt de keten op hetzelfde aantal. Het gaat vooral om kleinere buurtwinkels van het merk Proxy Delhaize en Delhaize Shop & Go. Al jaren opent Delhaize meer van dergelijke winkels, die vaak laat en ook op zondag geopend zijn.

De vraag rijst of het winkelpark netto zal groeien. Elk jaar gaan er ook (buurt)winkels dicht. Vorig jaar kondigde Delhaize aan dat het 29 nieuwe winkels zou beginnen. Maar volgens het jaarverslag van het moederbedrijf Ahold Delhaize eindigde de keten 2017 met 764 winkels. Dat was er één minder dan in 2016.

Delhaize is lang niet de enige keten die winkels opent. Lidl wil dit jaar 20 supermarkten openen. Carrefour mikt voor dit jaar op 10 nieuwe Market-supermarkten en 30 tot 40 Express-buurtwinkels. Colruyt opent ook elk jaar enkele nieuwe winkels, vooral van OKay en van de bioketen Bio-Planet. Aldi is niet van plan nog nieuwe winkels uit de grond te stampen.

2-06-2018
Bron:"De Tijd"
14-11-2014 liked last!
ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav, Nyrstar,OneSpan Inc,SBM Offshore, TomTom, UCB, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers,Ahold Delhaize.