Bpost

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 449

Re: Bpost

Berichtdoor 14-11-2014 » 03 Apr 2018 12:24

Het is meteen een vergroting van de zichtbaarheid van de verkoper in grote steden. Reclame. Ze zullen ontwijfeld opvallen in het straatbeeld.

Voor bpost is het iets te nadrukkelijk genoemde "arbeidscontract" echter ook zorgwekkend. Zeker in Nederland hebben de postbedrijven de neiging om minimumlonen te ontduiken, met of zonder arbeidscontract. Bijvoorbeeld door de snelheid van Gilbert als norm voor fietskoeriers te nemen. Of pakjes die niet door de brievenbus passen laten bezorgen als pakjes die wel door de brievenbus passen. Concurrentie op basis van arbeidsvoorwaarden zakt door een ondergrens, en alle landelijke postbedrijven deden en doen het er. Ex-Deutsch Post Nederland, PostNL en Sandd. Een onopgelost nadeel van het politieke "ideaal" van een open postmarkt.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 444

Berichtdoor Freddy » 03 Apr 2018 14:28

Maxwell35 schreef:
ringoeur schreef:Coolblue brengt pakketjes rond met de fiets

Dinsdag 3 april 2018 09:33

ROTTERDAM (ANP) - Coolblue levert voortaan zelf pakketjes af met de fiets. Dinsdag reden de eerste bezorgers uit in Den Haag en Eindhoven, andere grote Nederlandse en Belgische steden volgen in de loop van dit jaar. Coolblue is naar eigen zeggen het eerste grote e-commercebedrijf in Europa dat ervoor kiest om kleine pakketjes zelf per fiets te bezorgen.

Coolblue is nog op zoek naar minstens 250 fietskoeriers voor het bezorgen van pakjes. Dat worden volgens topman Pieter Zwart allemaal ,,echte Coolblue'ers'', dus met een arbeidscontract.

https://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/ ... mpaign=rss

Hmm. En Coolblue is toch ook een heel grote klant van bpost.. precies nog meer winterweer voor het Belgische postbedrijf dus. Ik sta momenteel met meer dan 1000€ verlies..met mijn positie. Ik hoop toch ergens dat de koers zal herstellen.. :roll:

Bwah dit lijkt mij alleen haalbaar voor beperkte regio's en beperkte cargo. Ik weet niet hoe BPost haar tarieven stelt maar ik kan me ergens inbeelden dat ze als quasi monopolist bepaalde tarieven hanteren waar je met voldoende grote volumes in dichtgevolkte regio's zelf efficiënt onder kan duiken.

Alles zelf gaan bezorgen lijkt mij echter uitgesloten, BPost heeft nu eenmaal een gigantische infrastructuur die structureel enorme schaalvoordelen biedt.

Misschien is dit dus in essentie een gewaagde onderhandelingstruc van Coolblue om lagere tarieven te bekomen van BPost, het blijven Nederlanders hé :D
Maxwell35 liked last!

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 295

Berichtdoor reteiP » 03 Apr 2018 15:02

Vandaag nog een modern uitgeruste koerier gezien met een fiets.
Leek heel efficiënt te werk te kunnen gaan want moest quasi aan elke deur een pakketje afleveren.

rara het was er één van Bpost

maar kom genoeg gezeverd, als Coolblue in bepaalde steden voldoende afzet heeft om zelf efficiënt koeriers in dienst te nemen is dat goed voor hun, ik vrees dat er een paar werkwilligen zich marketinggewijs een moderne job voorstellen die effectief hetzelfde is dan een postbode 100 jaar geleden. (de bakfiets zal even zwaar wegen dan de fiets toen)

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Berichtdoor Kevander » 03 Apr 2018 15:05

De Lijn is ook een zeer grote klant van BPost, ze versturen gemiddeld zo'n 4000 brieven per dag. De Lijn wil ook veel meer gaan inzetten op e-mail.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 449

Berichtdoor 14-11-2014 » 03 Apr 2018 15:15

in Den Haag en Eindhoven, andere grote Nederlandse en Belgische steden volgen in de loop van dit jaar.

Bwah dit lijkt mij alleen haalbaar voor beperkte regio's en beperkte cargo.

Daar lijkt het op. Wordt dit een trend, dan zou het theoretisch zelfs gunstig kunnen zijn voor bpost omdat de tarieven door minder rendabele monopoliegebieden dan omhoog kunnen.

Mij lijkt de zichtbaarheid een belangrijke bijkomende factor binnen steden. Een Zalando-effect, veel Nederlands lawaai maken om snel marktaandeel te veroveren, zonder de kosten van bezorgen in kleine, afgelegen dorpen. Of net zoals AholdDelhaize, door zelf te gaan bezorgen voor bo1.com, het normaler zou kunnen laten lijken om boodschappen en non-food thuis te laten bezorgen. Normalisatie door gratis zichtbaarheid op straat; de klant betaalt de verzendkosten. Dat kan, bij voldoende volume. Of bij een suggestie van voldoende volume, zo duur is een kudde onderbetaalde fietskoeriers niet.

Nieuw is het vanuit het Rotterdamse niet. Ter Meulen Post, meen ik.

De impact voor bpost valt inderdaad mee, het is meer nieuws van CB dan nieuws over bpost.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1890

Berichtdoor Beheerder » 03 Apr 2018 19:46

Slot van vandaag was onder de horizontale middellange termijn steun. RSI oversold en persoonlijk zou ik pas kopen op het moment dat de RSI opwaarts door de grens van 30 gaat.

Technische analyse BPost 3 april 2018.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
tsuretie liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 246

Berichtdoor Wimpie85 » 03 Apr 2018 20:45

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7424

Berichtdoor charel01 » 04 Apr 2018 08:23

Om de inkomsten van Bpost wat omhoog te trekken is mijn vrouw volop aan het bestellen bij AliExpress.
Rond 09.00 Hr staat Bpost gewoonlijk aan onze deur.
Tot nu toe heeft ze nog geen schoenen er besteld. Als ze daar mee begint mag je gerust zijn.
Inkomsten van Bpost zijn dan voor jaren gegarandeerd. :roll:
Wimpie85 liked last!
Go with the flow.

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Berichtdoor loe » 04 Apr 2018 17:49

En we blijven maar zakken, er komt geen einde aan. Toch geen faillissement op komst zeker.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1125

Berichtdoor jean de florette » 04 Apr 2018 19:06

Een betalend artikel in de Standaard. Als de gewone pers zich ermee moeit...... Misschien is het leed dan geleden.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes