Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 282
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door megab »

PostNL werkt in België volgens een ander systeem. Veel onderaannemers... De Tijd heeft er dit weekend een artikel over geschreven.

"Onderaannemers van PostNL betrapt op belastingfraude."

De onlinehandel boomt en de pakjesbonanza lijkt niet te stoppen. Toch slaagt de Belgische marktleider Bpost, die bijna de helft van de pakjes levert, er nog altijd in om ze bijna allemaal te laten leveren door eigen mensen. Alleen in Brussel en Vlaanderen moeten hoogst uitzonderlijk, op piekmomenten, externe partners worden ingeschakeld.

In hoeverre hier nog een staartje aan zal komen, dat zien we later wel.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5215
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Een update van een eerdere technische analyse van het aandeel Bpost. De diagonale steun hield stand en ondertussen brak het de koers uit een driehoek... nu komt het in de buurt van een weerstand en het momentum lijkt te verzwakken:

Technische analyses voor de aandelen Unilever, Ontex en Bpost
kronos liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 697
Contacteer:

Bericht door Karl »

Beheerder schreef:
07 feb 2021 17:58
Een update van een eerdere technische analyse van het aandeel Bpost. De diagonale steun hield stand en ondertussen brak het de koers uit een driehoek... nu komt het in de buurt van een weerstand en het momentum lijkt te verzwakken:

Technische analyses voor de aandelen Unilever, Ontex en Bpost
Weer een dikke merci voor de analyse ik had er gisteravond mijn stoploss voor geplaatst en die ging vandaag al snel af. Winst genomen door te kopen en verkopen vanwege de analyse.

TS01
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2
Contacteer:

bpost terug in bel20 ?

Bericht door TS01 »

tenzij Barco verder stijgt en bpost verder daalt... ?

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 282
Contacteer:

Bericht door megab »

Er lijkt een nieuwe bodem te vormen rond de €9,58. Hopelijk zakken we niet verder weg.

Husky34
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54
Contacteer:

Re: bpost terug in bel20 ?

Bericht door Husky34 »

TS01 schreef:
09 feb 2021 10:13
tenzij Barco verder stijgt en bpost verder daalt... ?
Dat zal niet voor dit jaar zijn.

TS01
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door TS01 »

megab schreef:
10 feb 2021 11:35
Er lijkt een nieuwe bodem te vormen rond de €9,58. Hopelijk zakken we niet verder weg.
Is gewoon even wachten tot de resultaten binnen enkele weken, dan kunnen we weer omhoog...
Bizar eigenlijk dat we nu terug dalen. Iedereen weet toch dat die resultaten weer boven verwachting gaan zijn of is dit gewoon puur technische correctie net zoals postnl op 4,5 lijkt af te stevenen ?

belegsel
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 107
Contacteer:

Bericht door belegsel »

TS01 schreef:
10 feb 2021 17:45
megab schreef:
Is gewoon even wachten tot de resultaten binnen enkele weken, dan kunnen we weer omhoog...
Bizar eigenlijk dat we nu terug dalen. Iedereen weet toch dat die resultaten weer boven verwachting gaan zijn of is dit gewoon puur technische correctie net zoals postnl op 4,5 lijkt af te stevenen ?
Genoeg beleggers die zich noch van de resultaten noch van technische analyse iets aantrekken om korte-termijin-winst te nemen. Niet onlogisch als men laag gekocht heeft en het aandeel sindsdien quasi verdubbeld is.
Dit doet niks af van het feit dat we mooie resultaten mogen verwachten over 2020 en dat de vooruitzichten goed zullen ogen. Zelfs zou ik met grote winsten zitten, zou ik dat momentum toch even afwachten. Maar ik neem wel aan dat de verleiding groot is om nu al naar een ander vrij ondergewaardeerd aandeel over te stappen.

TS01
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door TS01 »

belegsel schreef:
13 feb 2021 11:36
TS01 schreef:
10 feb 2021 17:45
megab schreef:
Genoeg beleggers die zich noch van de resultaten noch van technische analyse iets aantrekken om korte-termijin-winst te nemen. Niet onlogisch als men laag gekocht heeft en het aandeel sindsdien quasi verdubbeld is.
Dit doet niks af van het feit dat we mooie resultaten mogen verwachten over 2020 en dat de vooruitzichten goed zullen ogen. Zelfs zou ik met grote winsten zitten, zou ik dat momentum toch even afwachten. Maar ik neem wel aan dat de verleiding groot is om nu al naar een ander vrij ondergewaardeerd aandeel over te stappen.
Ik ben ook ingestapt aan 5,6 en al eens verkocht, maar toch teruggekeerd, welk aandeel is er meer ondergewaardeerd ? Een K/W van minder dan 10... lijkt me toch goed zoeken ze... ?

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1377
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

TS01 schreef:
13 feb 2021 17:47
Ik ben ook ingestapt aan 5,6 en al eens verkocht, maar toch teruggekeerd, welk aandeel is er meer ondergewaardeerd ? Een K/W van minder dan 10... lijkt me toch goed zoeken ze... ?
Recticel & daar zit tenminste wel groei in.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie