Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door megab »

21/12/2020 19u00

Bpost: pakje naar Groot-Brittannië sturen kan voorlopig enkel via Express
Wie vanuit België een pakje naar Groot-Brittannië wil sturen, kan dat voorlopig enkel via de Express-optie van bpost. Dat meldt het postbedrijf maandagavond. Brieven en postkaarten sturen kan nog wel, maar vertraging is mogelijk. Reden is de ernstige verstoring in het transport van goederen van en naar het Verenigd Koninkrijk.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 826
Contacteer:

Bericht door ex-stoploss »

Er is een verschil tussen Bpost en Bol.com,je kan die 2 niet zomaar vergelijken. Bpost heeft geen handelsplatform waar kopers en verkopers mekaar kunnen vinden.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 118
Contacteer:

Bericht door Kevander »

Husky34 schreef:
21 dec 2020 14:24
Je zou denken dat het vooruitzicht op de toekomstige lockdown(s) (3de golf), en de daarbijhorende online commerce, bpost hier trg voordeel uit haalt...

.. bovendien lijkt bpost niet direct getroffen door de brexit perikelen...

Koers gaat helaas mee ten onder met de algemene teneur.
De koersdaling kun je ook toeschrijven aan het feit dat Bpost ook geen moeite doet om mee te evolueren met de vraag van de markt. Ze blijven een beetje ter plaatse trappelen en dan is het ook niet verwonderlijk als ze 4% achteruit gaan. Mochten ze ambitie tonen, evolueren en uitgroeien tot sterke logistieke speler en Radial eindelijk eens gaan uitbouwen, dan waren we misschien 4% gestegen?
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), PostNL (€3,22)

javabis
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 33
Contacteer:

Bericht door javabis »

Ik heb dit vroeger ook al aangehaald, maar de enorm dure prijzen van bpost zullen zich op een gegeven moment ook tegen het bedrijf keren (ikzelf verstuur enkel nog gewone brieven met bpost en enkele exotische pakketten, de rest gaat via goedkopere alternatieven als DPD, mondialrelay e.d.). Vanaf volgend jaar verstuur ik wellicht ook geen aangetekende brieven meer wegens veel te duur (het is goedkoper een briefpakket te versturen dat verzekerd is tot 500 euro met DPD dan een aangetekende brief te sturen met bpost die slechts tot 40 euro verzekerd is):
Bellen, surfen en brief sturen is duurst in België

Het prijspeil voor communicatiediensten ligt hier 76 procent hoger dan gemiddeld in de Europese Unie. Dat stelt ­Eurostat vast in een vergelijking.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201221_98017949

En dat voor een land dat heel erg dichtbevolkt is en centraal in Europa ligt. Dan zijn die brieventarieven toch pure diefstal?

Austin Harley
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 62
Contacteer:

Bericht door Austin Harley »

Lotus schreef:
16 dec 2020 08:23
Austin Harley schreef:
14 dec 2020 18:41
Lotus schreef:
11 dec 2020 14:17
Dat is natuurlijk terugblikkend op het verleden en koersen tussen €5 en €6 zie ik hier niet snel nog komen. Nu wel tekenen van uitbodemen tussen €8,60 en €8,80, de interesse lijkt weer terug te komen na de afstraffing. Volgende week weer €9 en meer?
Ik denk dat de hoofdaandeelhouder, Jantje staat, van BPOST een sociale instelling wil maken...
Werkgelegenheid genereren voor de zwakkeren, diploma armen, diegenen dewelke zich moeilijk kunnen integreren...
Prachtig voor de gemeenschap, schatkist, maar een ramp voor de overige aandeelhouders...
Druk op marges, minder winst, minder dividend.
Ik blijf er vanaf, SUCCES
Bedankt, eerste succesje is er al omdat ik sinds het delen van de cijfers ongeveer op de laagste koers wist te kopen. Particuliere beleggers raken snel in paniek zie nu ook Galapagos. Ik zie nu een voorlopige opening weer boven de €9.
Komt allemaal goed, tezamen met Jantje staat...De politiekers bewijzen het elke dag opnieuw

Husky34
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door Husky34 »

Bnp paribas koopt bpost bank voor 100 a 120 mln euro... deel tg eind volgend jaar.

Chef B
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 76
Contacteer:

Bericht door Chef B »

BNP Paribas Fortis neemt de 50 procent aandelen van bpost in bpost bank over. Daarover hebben bpost en BNP Paribas Fortis een niet-bindende intentiebrief afgesloten. BNPPF wordt zo de enige aandeelhouder van bpost bank, klinkt het in een persbericht. Voor de klanten zou er niets veranderen

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 610
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Lijkt mij positief nieuws en meer richten op de kerntaken, in de ruil daarvoor cash terug.

BNP Paribas Fortis wordt enige aandeelhouder Bpost Bank
MICHAEL SEPHIHA 
Vandaag om 20:12

BNP Paribas Fortis wordt eind volgend jaar de enige aandeelhouder van Bpost Bank en koopt Bpost uit. Het prijskaartje zal tussen 100 en 120 miljoen euro bedragen.

bpost en BNP Paribas Fortis werkten als sinds 1995 samen rond het verstrekken van financiële diensten via bpost bank, de vroegere Bank van De Post. Eind 2013 verlengden ze hun samenwerking tot eind volgend jaar. Waarom er nu een punt gezet wordt achter de joint-venture, is niet meteen duidelijk.

BNP Paribas zal naar verwachting 100 à 120 miljoen euro betalen om de resterende 50 procent van Bpost Bank over te nemen. Dat waardeert de instelling op 200 à 240 miljoen euro. De bedoeling is de hele transactie af te ronden tegen eind 2021, onder voorbehoud van de toelatingen van de toezichthouders.

De twee partners gaan evenwel niet volledig uiteen. In het toekomstige samenwerkingsmodel zal bpost de financiële producten van BNP Paribas blijven aanbieden in zijn postkantorennetwerk.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 187
Contacteer:

Bericht door mulder »

Lotus schreef:
23 dec 2020 20:49
Lijkt mij positief nieuws en meer richten op de kerntaken, in de ruil daarvoor cash terug.

BNP Paribas Fortis wordt enige aandeelhouder Bpost Bank
MICHAEL SEPHIHA 
Vandaag om 20:12

BNP Paribas Fortis wordt eind volgend jaar de enige aandeelhouder van Bpost Bank en koopt Bpost uit. Het prijskaartje zal tussen 100 en 120 miljoen euro bedragen.

bpost en BNP Paribas Fortis werkten als sinds 1995 samen rond het verstrekken van financiële diensten via bpost bank, de vroegere Bank van De Post. Eind 2013 verlengden ze hun samenwerking tot eind volgend jaar. Waarom er nu een punt gezet wordt achter de joint-venture, is niet meteen duidelijk.

BNP Paribas zal naar verwachting 100 à 120 miljoen euro betalen om de resterende 50 procent van Bpost Bank over te nemen. Dat waardeert de instelling op 200 à 240 miljoen euro. De bedoeling is de hele transactie af te ronden tegen eind 2021, onder voorbehoud van de toelatingen van de toezichthouders.

De twee partners gaan evenwel niet volledig uiteen. In het toekomstige samenwerkingsmodel zal bpost de financiële producten van BNP Paribas blijven aanbieden in zijn postkantorennetwerk.
Ik heb daar ook een kaart/rekening bij en heb altijd gevonden dat men daar meer had kunnen mee doen of uithalen.Nu wordt dit nog een pakjesbedrijf met zeer lage marges.Brievenpost lijkt mij iets dat ook iets langere termijn volledig zal wegvallen.Grootste deel van mijn facturen worden thuis afgeprint en dat zal alleen maar stijgen.

belegsel
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 105
Contacteer:

Bericht door belegsel »

ex-stoploss schreef:
21 dec 2020 20:52
Er is een verschil tussen Bpost en Bol.com,je kan die 2 niet zomaar vergelijken. Bpost heeft geen handelsplatform waar kopers en verkopers mekaar kunnen vinden.
Radiant (dochter van BPost) zit wel in de e-commerce en dat mag je heel ruim nemen. Het zou me niet verwonderen dat BPost in de nabije toekomst dezelfde weg opgaat en dat na de bank eveneens de brievenbestelling wordt afgestoten. In deze tijden van digitale communicatie is zoiets niet meer rendabel. Een grote ommekeer, waarin de Belgische staat als grootaandeelhouder zal moeten volgen willen ze "hun" bedrijf niet ten gronde richten.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie