Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 610
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door Lotus »

Austin Harley schreef:
14 dec 2020 18:41
Lotus schreef:
11 dec 2020 14:17
Dat is natuurlijk terugblikkend op het verleden en koersen tussen €5 en €6 zie ik hier niet snel nog komen. Nu wel tekenen van uitbodemen tussen €8,60 en €8,80, de interesse lijkt weer terug te komen na de afstraffing. Volgende week weer €9 en meer?
Ik denk dat de hoofdaandeelhouder, Jantje staat, van BPOST een sociale instelling wil maken...
Werkgelegenheid genereren voor de zwakkeren, diploma armen, diegenen dewelke zich moeilijk kunnen integreren...
Prachtig voor de gemeenschap, schatkist, maar een ramp voor de overige aandeelhouders...
Druk op marges, minder winst, minder dividend.
Ik blijf er vanaf, SUCCES
Bedankt, eerste succesje is er al omdat ik sinds het delen van de cijfers ongeveer op de laagste koers wist te kopen. Particuliere beleggers raken snel in paniek zie nu ook Galapagos. Ik zie nu een voorlopige opening weer boven de €9.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 666
Contacteer:

Bericht door Freddy »

Austin Harley schreef:
14 dec 2020 18:41
Lotus schreef:
11 dec 2020 14:17
Dat is natuurlijk terugblikkend op het verleden en koersen tussen €5 en €6 zie ik hier niet snel nog komen. Nu wel tekenen van uitbodemen tussen €8,60 en €8,80, de interesse lijkt weer terug te komen na de afstraffing. Volgende week weer €9 en meer?
Ik denk dat de hoofdaandeelhouder, Jantje staat, van BPOST een sociale instelling wil maken...
Werkgelegenheid genereren voor de zwakkeren, diploma armen, diegenen dewelke zich moeilijk kunnen integreren...
Prachtig voor de gemeenschap, schatkist, maar een ramp voor de overige aandeelhouders...
Druk op marges, minder winst, minder dividend.
Ik blijf er vanaf, SUCCES
Dat zal wel meespelen voor de minister maar niet voor de CEO hoor. Ik heb hem eens tegengekomen tijdens een evenement en hij is echt wel een innovatieve denker. Hij is echt en concreet aan het nadenken over vernieuwing, het is geen windowdressing voor een sociaal programma van vadertje staat. Daar staat natuurlijk tegenover dat innoveren betekent investeren en ook onzekerheid.

belegsel
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 105
Contacteer:

Bericht door belegsel »

Er zit absoluut toekomst in het bezorgen van pakjes, dat is niet meer te stoppen, het einde van de coronacrisis zal daar geen halt aan geven. Veel mensen hebben nu bijgeleerd hoe makkelijk het is om vanuit je luie zetel alles aan huis te laten brengen. De ideale wereld voor de moderne (luie) mens dus.

Wil Bpost in dit verhaal meestappen dan is een goed en modern management noodzakelijk. De CEO zal ongetwijfeld die capaciteit hebben, maar de overheid zal daarin mee moeten stappen. Wat als grootste aandeelhouder niet meer dan normaal zou moeten zijn. Want wat wil je : een bedrijf dat in alles achterop blijft hinken en waarvan je niet eens een fatsoenlijk dividend genereert (wat de staat in de nabije toekomst goed zal kunnen gebruiken) of een rendabel bedrijf dat uit de sector van de pakjesbezorging mooie omzetten en winsten kan boeken. Ik zou wel weten waaraan ik mijn voorkeur geef.

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1084
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

Bpost: 100 miljoen pakjes en nog mort de belegger

KURT VANSTEELAND
Vandaag om 16:52

https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... r/10272926

Husky34
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door Husky34 »

Je zou denken dat het vooruitzicht op de toekomstige lockdown(s) (3de golf), en de daarbijhorende online commerce, bpost hier trg voordeel uit haalt...

.. bovendien lijkt bpost niet direct getroffen door de brexit perikelen...

Koers gaat helaas mee ten onder met de algemene teneur.

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4270
Contacteer:

Bericht door a21 »

Vrijdag verkocht :think:

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 838
Contacteer:

Bericht door ex-stoploss »

Zou het niet kunnen dat al die pakjes en brieven mee verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van Covid 19? Wie weet met hoeveel handen een pakje in aanraking geweest is vooraleer het bij u thuis afgeleverd is? 'T is niet voor niks dat men steeds maar er op hamert dat je je handen regelmatig moet wassen en/of ontsmetten, maar of ze dat veel doen binnen de "pakjesketting" daar twijfel ik sterk aan.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 118
Contacteer:

Bericht door Kevander »

ex-stoploss schreef:
21 dec 2020 14:51
Zou het niet kunnen dat al die pakjes en brieven mee verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van Covid 19? Wie weet met hoeveel handen een pakje in aanraking geweest is vooraleer het bij u thuis afgeleverd is? 'T is niet voor niks dat men steeds maar er op hamert dat je je handen regelmatig moet wassen en/of ontsmetten, maar of ze dat veel doen binnen de "pakjesketting" daar twijfel ik sterk aan.
Daar is onderzoek naar gedaan en besmetting via een brief/pakje was verwaarloosbaar. De kans om besmet te worden is nihil maar ook geen 0%. Studie werd trouwens in meerdere landen uitgevoerd en dat bracht ook overal hetzelfde resultaat naar boven.

Mensen worden vandaag besmet omdat er tussen zitten die zich niet aan de regels houden.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), PostNL (€3,22)

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 838
Contacteer:

Bericht door ex-stoploss »

Ok Kevander, dat wist ik niet van die studie (ik dacht al bijna dat ik een nieuwe superverspreider ontdekt had :D )

belegsel
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 105
Contacteer:

Bericht door belegsel »

Was daarstraks met een pakje op het postkantoor, allee, ik stond in een rij van 50 meter aan te schuiven op straat. Er waren er die stapels pakjes bij hadden om te verzenden. De postdienst hier heeft extra personeel moeten inzetten om het kantoor te bedienen en om pakjes rond te rijden. Dit is in mijn gemeente, ik kan me voorstellen dat hetzelfde zich afspeelt in gans België. Het aantal pakjes werd op 100 miljoen geschat, zeg maar dat het een heel stuk meer wordt.

Natuurlijk doet BPost dat allemaal gratis en voor niks. Want volgens de evolutie van de aandelenkoers brengt die e-commerce voor BPost enkel maar verlies mee. Daar waar private bedrijven als Bol.com, zeker in deze coronatijden, mooie winsten boeken met dezelfde activiteit.

Ik stel het hier misschien wat cru, maar iemand moet mij eens een serieuze reden geven waarom BPost bij de bedrijven hoort die lijden onder Brexit en corona. Ik hoorde vandaag een opsomming van de sectoren die wél zullen lijden onder beiden, geen spoor van e-commerce daarbij. Nochtans meen ik dat BPost het voorrecht heeft om vandaag tot die sector te behoren. Zoniet : nogmaals, bewijs me dan het tegendeel.

Dat deze sector van e-commerce maar tijdelijk goed draait en BPost terug zal moeten vallen op minderwaardige activiteiten als het bestellen van brieven edm., vergeet dat maar. Eerst en vooral zitten we nog minstens een jaar met ups and downs van Covid-19 voordat een fatsoenlijk aantal mensdom gevaccineerd is. Ten tweede zat e-commerce al in de lift en sinds corona weten veel extra consumenten hoe makkelijk het is om zowat alles aan huis te laten bezorgen. Als je wat uitkijkt kost je het transport trouwens geen bal.

E-commerce is geen hype, het is nu reeds en wordt nog meer het shoppen van de toekomst. Wie daarop inspeelt als bedrijf zit op de goede weg. Ik ben er zeker van dat BPost deze weg zal inslaan. Dat beleggers dit nog altijd niet beseffen vind ik onbegrijpelijk.
Kevin1986 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie