Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

confident
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door confident »

3logic schreef:
31 jul 2020 13:02
Hier aangekocht. Eerste pakket aan 5.54 euro. Denk niet dat we een groei krijgen zoals post.nl maar een zicht op beter renderende pakketdienst en turn sound Radial zou mooi zijn. Dividend kan in.coronatijden tegengehouden worden zoals in het verleden en de winst uit analoge postbedeling zal tevens dubbel dixit gedaald zijn. Niettemin staan ze vrij laag gewaardeerd mijn inziens en wat beter management in pakketdienst en bij radial kan voor een boost zorgen
Idem hier. Vandaag een eerste pakket aangekocht aan 5.54
Ik kijk vooral uit naar de evolutie bij Radial.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 589
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Wimpie85 schreef:
31 jul 2020 12:48
kierkegaard schreef:
31 jul 2020 09:36
Ik heb een beetje bijgekocht deze morgen. Koerswinst mag maar hoeft niet. Met een redelijk dividend neem ik genoegen. Een quasi-spaarrekening eigenlijk.
Koerswinst hoeft niet?

Wat ben je met een dividend (snoepje uit eigen zak uiteindelijk) als de beurskoers zakt... ook niet veel, lijkt me.
Het mag natuurlijk wel ;)

Neen, dat is het net. Zelfs al zijn er misschien niet meteen grote stimulansen voor snelle koerswinst, de downside lijkt me wel beperkt. Ik zie BPost niet meer sterk zakken want het worst case scenario lijkt me momenteel al ingeprijsd.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Stevige resultaten voor PostNL. Benieuwd wat dat zal geven voor BPost. Met mijn laatste aankoop aan 5,5 voel ik me vrij veilig.

trab33
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47
Contacteer:

Bericht door trab33 »

begrijp nog altijd niet waarom bpost geen herstel laten zien heeft t.o.v. postnl
Onze Nederlandse concurrent zal misschien betere papieren kunnen voorleggen maar zoveel verschil gaat er volgens mij niet opzitten
Ik zie toch een herstel op heel korte termijn naar 8 a 9 euro en als er dan nadien terug sprake is van een half eurootje dividend kan de koers terug boven de 10 gestuwd worden
heb je toch op relatief korte termijn een rendement van meer dan 100 %

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door Zeus »

trab33 schreef:
03 aug 2020 10:32
begrijp nog altijd niet waarom bpost geen herstel laten zien heeft t.o.v. postnl
Onze Nederlandse concurrent zal misschien betere papieren kunnen voorleggen maar zoveel verschil gaat er volgens mij niet opzitten
Ik zie toch een herstel op heel korte termijn naar 8 a 9 euro en als er dan nadien terug sprake is van een half eurootje dividend kan de koers terug boven de 10 gestuwd worden
heb je toch op relatief korte termijn een rendement van meer dan 100 %
Het wordt hier bijna elke pagina herhaald wat de reden is: Bpost verdient niets aan pakjes en moet het nog hebben van de klassieke brievenpost, een krimpende markt. Pakjes zijn bij PostNL wél de (winst)groeimotor en dat is een groeimarkt. Bovendien neemt PostNL een hele hap van de pakketjeskoek in België en Luxemburg.

En dan is er nog Radial natuurlijk, waarmee de dappere (lees hopeloos overmoedige) Belgjes eens dachten reuzen als UPS en Amazon te gaan aanvallen.
In portefeuille: ABInbev, EVS Broadcasting, PostNL, Schlumberger, Unibail Rodamco, US Silica

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Ik deel grotendeels bovenstaande analyse. Ik ben dan ook niet zo bullish voor BPost. Maar ik denk dan wel weer dat dit ondertussen ruim is ingeprijsd, dus elke positieve wending bij BPost zou zich in de koers op termijn moeten laten zien, en ook het (verlaagde) dividend lijkt me perfect gedekt.

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1008
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

3/08/2020 11:49:35
Beursblik: aanzienlijk minder winst voor Bpost verwacht

(ABM FN) Bpost heeft in het tweede kwartaal van 2020 vermoedelijk minder winst geboekt. Dit bleek uit de analistenconsensus samengesteld door het postbedrijf zelf.

De totale bedrijfsopbrengsten zijn volgens de analisten die aan de consensus bijdroegen uitgekomen op 910,3 miljoen euro. In het eerste kwartaal van 2020 was dit nog 934,6 miljoen en in het tweede kwartaal van 2019 bedroegen de inkomsten 935,7 miljoen euro.

De aangepaste EBIT zal vermoedelijk naar 37,4 miljoen euro zijn gedaald. In het eerste kwartaal was dit nog 75,6 miljoen en 107,5 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2019.

Outlook

Voor het hele jaar verwacht de consensus 3,9 miljard euro aan bedrijfsopbrengsten, een aangepaste EBIT van 200,7 miljoen euro en een dividend van 0,44 euro per aandeel.

Bij de eerste kwartaalcijfers zei Bpost dat de totale bedrijfsopbrengsten in 2020 naar verwachting met een laag enkelcijferig percentage zouden moeten stijgen, terwijl de verwachtte aangepaste EBIT tussen de 240 miljoen tot 270 miljoen euro moet uitkomen. Deze vooruitzichten waren evenwel exclusief de impact van Covid-19 en worden herroepen, aldus Bpost.

In 2019 boekte Bpost 1,1 miljard euro aan operationele winst en 69,2 miljoen aan aangepaste EBIT. Het slotdividend van 0,73 euro per aandeel over 2019 werd vanwege de coronacrisis ingetrokken.

Bpost opent dinsdag nabeurs de boeken.

Het aandeel Bpost noteerde maandag 1,7 procent hoger op 5,60 euro.

Door: ABM Financial News.

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 56
Contacteer:

Bericht door Chef B »

PostNL schiet omhoog. Bpost niet.
Dat pakketten minder winstgevend zijn voor Bpost is een prettige verklaring, want als je positief denkt kan je ervan uitgaan dat wegens de explosie van e-commerce, er beterschap op komst is.
Ik durf een andere verklaring naar voor schuiven die veel minder positief is. Kijkend naar de koersevolutie van Bpost en PostNL lijkt het er meer en meer op dat een grote speler met diepe zakken (UPS, FedEx, DHL, Amazon …) gaat doen wat Bpost niet is gelukt: overname PostNl. Dit zou een ramp zijn voor Bpost.

trab33
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47
Contacteer:

Bericht door trab33 »

overal doemscenario's , feit is dat bpost nog altijd winst maakt en momenteel in een overgangsfase zit
als ze voor de ommekeer kunnen zorgen en pakjes rendabel in de bus kunnen steken staat dit aandeel terug boven 15 euro

vergeet niet dat bij de lage verwachtingen toch nog een dividend van 0.44 genoteerd staat dat is toch een kleine 8 %
en postnl overgenomen worden zie ik niet zitten , zou eerder bpost zijn dat als prooi opgejaagd wordt . Een gewond dier is altijd makkelijker te grijpen en is Janneke staat meteen van zijn belang vanaf

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door Zeus »

trab33 schreef:
03 aug 2020 12:57
overal doemscenario's , feit is dat bpost nog altijd winst maakt en momenteel in een overgangsfase zit
als ze voor de ommekeer kunnen zorgen en pakjes rendabel in de bus kunnen steken staat dit aandeel terug boven 15 euro

vergeet niet dat bij de lage verwachtingen toch nog een dividend van 0.44 genoteerd staat dat is toch een kleine 8 %
en postnl overgenomen worden zie ik niet zitten , zou eerder bpost zijn dat als prooi opgejaagd wordt . Een gewond dier is altijd makkelijker te grijpen en is Janneke staat meteen van zijn belang vanaf
Niet akkoord dat Bpost een betere overnameprooi is voor Amazon en Co. Met PostNL krijg je een volwaardig pakketnetwerk over de hele Benelux, met Bpost enkel België. Bpost heeft ook het nadeel van een sterkere sociale arbeidscultuur, NL is veel flexibeler (soms op het randje van uitbuiting, maar dat vindt Bezos nu eenmaal prettig)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie