Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 785
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door wimvd »

bertje schreef:
23 jul 2020 11:13
kierkegaard schreef:
23 jul 2020 09:36
Dacht even dat Bpost vetrokken was met die uitbraak boven de 6.

Maar die schatting van 0,45 dividend betekent aan deze koers een bruto dividendrendement van 7,7%. Daarvoor teken je toch zelfs zonder enige koerswinst?

Was van hetzelfde gedacht, vooral als je kijkt naar Postnl van 0.93 naar boven de 2.
Bpost staat nog altijd bijna op laagste van dit jaar.
Bedrijf nog 1.3 miljard waard en ze betaalden al 700 miljoen voor Amerikaanse dochter???
bertje, met diezelfde redenering als jij nu heb ik vorig kwartaal ook geld verloren aan bpost. Had voldoende laag ingekocht (6,3), maar toch gingen we nog lager na de kwartaalcijfers. Hopelijk voor jou en kierkegaard herhaalt dat scenario zich nu niet nog eens. Ik blijf eraf, al lijkt 5,75 EUR wel voorlopig een bodem met weinig neerwaarts potentieel.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 589
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Voor mij van de 25 posities in mijn portefeuille het grootste verlies. Helemaal zeker ben je nooit, maar het benedenwaarts risico lijkt me beperkt en in principe is er in het najaar nog een (interim-)dividend, dus ik denk toch dat dit vanaf midden augustus opnieuw zal herstellen. Er zijn veel headwinds, maar die lijken me nu wel allemaal ruim ingeprijsd.

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 56
Contacteer:

Bericht door Chef B »

Ik wou net voor de cijfers nog een laatste keer bijkopen maar ze zijn voorlopig niet genoeg gezakt om dit te doen.
Het aandeel heeft niet gereageerd op goed nieuws bij DHL en PostNL. Ben benieuwd of het dan volgende week wel reageert op eigen cijfers.
Als het slecht is: ja nu gaan we heel hard, plankgas, pon road.
Als het goed is gaan we veel minder gassen.

cicero007
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 465
Contacteer:

Bericht door cicero007 »

Chef B schreef:
29 jul 2020 19:55
Ik wou net voor de cijfers nog een laatste keer bijkopen maar ze zijn voorlopig niet genoeg gezakt om dit te doen.
Wacht nog efkes... seffens rond de 5...
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen ...

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Chef B »

cicero007 schreef:
30 jul 2020 13:16
Wacht nog efkes... seffens rond de 5...
Voor de 5,00 bewaar ik nog een kogel.
Zit nu op 5,50 te wachten.

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Chef B »

Eindelijk beweging. Ik zit in de opbouwfase. Low risk maar als je er steeds dieper inzit wordt het toch high risk. Voorlopig niets binnen aan 5.50. Laat de cijfers maar komen. Better safe than sorry? Niet akkoord. Beter een vol leven van vallen en opstaan dan een veilig leven. Wachten tot het veilig is betekent nooit.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 589
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Ik heb een beetje bijgekocht deze morgen. Koerswinst mag maar hoeft niet. Met een redelijk dividend neem ik genoegen. Een quasi-spaarrekening eigenlijk.

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 785
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Cijfers van UPS waren goed, dus hopelijk bij Radial nu ook eens. Dat kan wel een vonk geven aan bpost dan.
Ik ben al 2x ingestapt voor de cijfers, altijd met een sisser afgelopen. 3e keer goede keer?

PostNL komt maandag met cijfers!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1083
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

kierkegaard schreef:
31 jul 2020 09:36
Ik heb een beetje bijgekocht deze morgen. Koerswinst mag maar hoeft niet. Met een redelijk dividend neem ik genoegen. Een quasi-spaarrekening eigenlijk.
Koerswinst hoeft niet?

Wat ben je met een dividend (snoepje uit eigen zak uiteindelijk) als de beurskoers zakt... ook niet veel, lijkt me.

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 567
Contacteer:

Bericht door 3logic »

Hier aangekocht. Eerste pakket aan 5.54 euro. Denk niet dat we een groei krijgen zoals post.nl maar een zicht op beter renderende pakketdienst en turn sound Radial zou mooi zijn. Dividend kan in.coronatijden tegengehouden worden zoals in het verleden en de winst uit analoge postbedeling zal tevens dubbel dixit gedaald zijn. Niettemin staan ze vrij laag gewaardeerd mijn inziens en wat beter management in pakketdienst en bij radial kan voor een boost zorgen

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie