Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 805
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door ex-stoploss »

Chef B schreef:
17 jun 2020 09:02
Net zoals in de sector van pakjes is in de sector van beveiliging de concurrentie moordend. Het moorden moet stoppen en als Van Avermaet daar zijn nek voor heeft uitgestoken getuigt dat van moed. In deze hysterische tijden hebben we moedige mensen nodig. Die logisch kunnen denken. Van Avermaet zou zowaar een moedig en intelligent iemand kunnen zijn.
Ze willen toch allemaal vrije markt, liberalisering, globalisering? Tot ze zelf de strot dichtgeknepen worden en dat is nu volop aan het gebeuren.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 770
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Blackbelt schreef:
16 jun 2020 08:55
kierkegaard schreef:
16 jun 2020 07:53
Bpost-baas Van Avermaet verdacht van illegale marktpraktijken

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200615_04991768

Gaat weliswaar niet om Bpost maar om G4S waar Van Avermaet daarvoor aan het werk was.
Denk dat ze snel op zoek kunnen naar een nieuwe CEO. Zijn positie wordt even onhoudbaar als die van Dominique Leroy, en wat zij misdaan had was peanuts ivm met de huidige beschuldigingen. Zij moest ook opstappen (en kon fluiten naar haar job in NL) nog voor er een uitspraak was.

Weeral een langere periode van stuurloosheid, zoeken en blijkbaar hebben ze door Corona niet echt meer winst kunnen maken, integendeel.
6€ is duur voor een stuurloos bedrijf met een zwak businessmodel.
Mee eens. Als ze er niet in slagen om winst te genereren met pakjes in een corona-tijdperk, dan is het over en out qua toekomstperspectief. En dan heb ik het nog niet over die domme overzeese aankoop (Radial) gehad die nauwelijks mee kon profiteren van corona. Dit worden weer hopeloze Q2-cijfers, en het opstarten van webshops voor KMO's (het nieuws van gisteren) gaat hier geen verandering in brengen.
Solvay (71,21), EVS (12,82), Ageas (31,42), Aperam (20,09), Wereldhave BE (50,8), Intervest (21,32), Proximus (18,12), Boskalis (16,05), Campine (26), GIMV (51,1), Euronav (8,24), Ontex (12,72), Retail Estates (61,05)

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 997
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

Why Bpost Sa is a mid-cap stock for contrarian investors
18 June 2020

A rule of thumb for a reasonable Earnings Yield might be 5%, and the Earnings Yield for Bpost Sa is currently 14.6%.
Een vuistregel voor een redelijk winstrendement is rond de 5% en het winstrendement voor Bpost Sa is momenteel 14,6%.

https://uk.finance.yahoo.com/news/why-b ... 57568.html

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 579
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Slotdump aan heel hoog volume, net als in GBL.

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door Chef B »

In de slotseconden werden 735.188 aandelen verhandeld. (eigenlijk is dat slechts 0,35% van het totaal aantal aandelen)
Ik veronderstel dat deze transactie enkele weken voorbereiding nodig heeft.
Ruikt de markt dan op wonderbaarlijke wijze dat deze deal gaat gesloten worden? Viel er dan vandaag dankzij deze deal een extra hoeveelheidskorting van 5,50% te rapen, en gaat maandag alles terug naar omhoog?
Ik mag het hopen.
Ik heb er hopen.

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 429
Contacteer:

Bericht door Naz-T »

Chef B schreef:
19 jun 2020 21:12
In de slotseconden werden 735.188 aandelen verhandeld. (eigenlijk is dat slechts 0,35% van het totaal aantal aandelen)
Ik veronderstel dat deze transactie enkele weken voorbereiding nodig heeft.
Ruikt de markt dan op wonderbaarlijke wijze dat deze deal gaat gesloten worden? Viel er dan vandaag dankzij deze deal een extra hoeveelheidskorting van 5,50% te rapen, en gaat maandag alles terug naar omhoog?
Ik mag het hopen.
Ik heb er hopen.
Heeft te maken met optie expiratie volgens mij. Bijna alle aandelen hadden ongewoon volume in de eindveiling.
ringoeur liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 419
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

ringoeur schreef:
18 jun 2020 10:41
Why Bpost Sa is a mid-cap stock for contrarian investors
18 June 2020

A rule of thumb for a reasonable Earnings Yield might be 5%, and the Earnings Yield for Bpost Sa is currently 14.6%.
Een vuistregel voor een redelijk winstrendement is rond de 5% en het winstrendement voor Bpost Sa is momenteel 14,6%.

https://uk.finance.yahoo.com/news/why-b ... 57568.html
Dat zijn van die artikels die door robots geschreven worden. Die 14% slaat op 1-2 jaar terug.... BPOST zakt omdat de markt verwacht dat de winst de komende jaren onder druk staat en het bedrijf niet op een winstgevende manier kan groeien. En de overheid zuigt er via de dividenden de cash uit.

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door Chef B »

Dagen van 500.000 pakketten ipv 100.000.

Voor de optimisten
3 maanden
Bpost -4,31%
PostNl + 60.37%

Voor de pessimisten
6 maanden
Bpost -43,50%
PostNl -13.47%

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 579
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Bij Bpost nog geen greintje herstel te zien. De markt gaat duidelijk uit van een worst case scenario en Bpost is daarop geprijsd, met nog eens een korting.

Dat kan nog lang zo blijven. Ik voel me aan deze koers wel behoorlijk gerust en ik neem meer dan vrede met de dividenden.

javabis
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27
Contacteer:

Bericht door javabis »

Bpost-topman verwacht dat pakjesactiviteit op hoog niveau blijft: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/bp ... ~a8666b63/

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie