Bpost

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
quince
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 152
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door quince »

Afbeelding
Gauthier liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 594
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

MADNESS schreef:
13 mei 2020 18:00
Ik zie de laatste tijd veel jonge en gedreven mensen rondcrossen met pakjes die verdeeld worden door Bpost. Ik vroeg aan zo'n gedreven jongedame of ze het gebolwerkt kreeg, dit terwijl ik haar volle rekken met pakjes zag inladen om haar ronde te beginnen.
De vriendelijke jongedame antwoordde vriendelijk maar gehaast dat het ok was terwijl ze naarstig verder haar ronde aan het voorbereiden was. Dat gaf me zo een goed gevoel dat ik aandeelhouder blijf.
Ok, misschien kort door de bocht, maar komt daarbij dat ik ook wel wil bediend worden door zo'n montere en behulpzame kracht.. ;)
Gisteren toevallig de postbode aan mijn brievenbus met een pakje. Toen ik haar zei dat ze er nog sexier uitzag dan anders met die stralende zon, kreeg ik het pakje abrupt op mijn hoofd. Onder de sterretjes maakte ik me dan maar de bedenking beter niet te beginnen aan een investering in Bpost.
Blackbelt liked last!
__________________________________________________________________________________

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 795
Contacteer:

Bericht door ex-stoploss »

ugeerts schreef:
22 mei 2020 13:21
Toen ik haar zei dat ze er nog sexier uitzag dan anders met die stralende zon, kreeg ik het pakje abrupt op mijn hoofd.
Dat geloof ik niet Ugeerts dat gij dat tegen die postbode gezegd hebt! Volgens mij waart ge weer met uw vouwmeter aan't spelen :lol:
Wimpie85 liked last!

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 662
Contacteer:

Bericht door ancaoli »

Ingestapt aan 5,47. Genoeg afgestraft en potentieel voor ML termijn.
Vaste Portefeuille:Gala, FM, Recticel, Exmar, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Enwave, Agfa, Pure Gold Mining, Ontex, OCI, Onespan

sword1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door sword1 »

Er werd op de Q1 resultaten, aangekondigd dat de pay out ratio van 85% van de winst in vorm van dividend zou herbekeken worden. Tegen wanneer zouden zij die nieuwe pay out ratio gaan vastleggen? Denk wel dat deze aankondiging wel een deel van de bpost aandeelhouders heeft doen verkopen. Op zich ben ik er niet tegen, als dat geld gebruikt wordt om een deel van de schuld af te nemen. Dat de grootste aandeelhouder( de belgische staat) daar anders over denkt(dividend), zal het management toch niet weerhouden hoor om de nodige aanpassingen te doen. Ze ( de belgische staat)zien dan wel een stuk van hun inkomsten te niet gaan, maar men kan daar niet blijven op teren hé. Ze mogen eigenlijk blij zijn dat ze al die andere jaren wel hebben kunnen doen en ze hebben het indertijd kunnen privatiseren om van die hoge vaste kostenstructuur af te zijn .
Hoop eens daar klaarheid over bestaat, dat het tij zal keren.
Het is misschien geen topbedrijf, maar helemaal afschrijven zou ik het niet doen.
Ik was ook ontgoocheld met de presentatie van de Q1 resultaten, aangezien er veel meer pakjesverkeer is. Maar heb toch ook kunnen vaststellen dat die folder en briefwisseling nog belangrijk is.

Mvg

sin RIP
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door sin RIP »

Mooi kunnen bijkopen in de dip, nu laat ik ze een tijdje rijpen. :D

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 195
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

sin RIP schreef:
27 mei 2020 13:06
Toen ik ze op 21 euro kocht , dacht ik ook dat ik goedkoop ingekocht had.
Hoe weet je dat ze niet een penny stock kunnen worden . Ze zijn al enkele jaren aan het dalen en dalen en dalen
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 550
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Ik vind het eigenlijk jammer dat er geen prijs bestaat voor slechtste manager van het jaar, zoals je die voor de beste manager hebt. Zoiets al de razzie, de golden raspberry award in de film. We zouden die prijs ook naar een vrucht kunnen noemen, maar dan een beetje een vergeten lelijke vrucht. De kweepeer bijvoorbeeld. De gouden kweepeer.

Elk jaar een gouden kweepeer. We kunnen die voor 2019 retro-actief uitreiken aan Van Gerven. Misschien komt hij die wel in ontvangst nemen, zoals demi moore haar razzie. Veel andere prijzen heeft hij toch nooit gekregen. En het feit dat hij ook publiek geld heeft verbrast, maakt hem nog meer een winnaar. Misschien zelfs van de etienne schouppe lifetime achievement award.
Dirk19 liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door bertje »

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 76
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

Chukky2 schreef:
27 mei 2020 22:53
sin RIP schreef:
27 mei 2020 13:06
Toen ik ze op 21 euro kocht , dacht ik ook dat ik goedkoop ingekocht had.
Hoe weet je dat ze niet een penny stock kunnen worden . Ze zijn al enkele jaren aan het dalen en dalen en dalen
Omdat ze een aantal fundamentele sterktes hebben die ervoor zullen zorgen dat er altijd een minimum aan beurswaarde overblijft. Post, kranten & pakjes, retail... en dergelijke zullen nog een lange tijd nodig zijn hoor.
Cash: 27%
ETF: 41% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, BNK)
Stocks: 32% (AGES, ASMI, BABA, BPOST, EUAV, GBLB, GLPG, GOOG, INGA, SOF)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie