Bpost

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1239
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door neku »

USPS: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

https://www.youtube.com/watch?v=IoL8g0W9gAQ
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

wim69
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 7
Contacteer:

Bericht door wim69 »

Hoe zou het gaan met Radial? Als deze nu niet kunnen profiteren van de online verkoop?

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 757
Contacteer:

Bericht door wimvd »

wim69 schreef:
13 mei 2020 14:57
Hoe zou het gaan met Radial? Als deze nu niet kunnen profiteren van de online verkoop?
Om dat te weten zullen we de Q2-cijfers moeten afwachten. Alleszins was Q1 bedroevend voor Radial met slechts een stijging van 17% qua volume. België deed zelfs beter.
Befimmo (€45,6), Solvay (71,21), EVS (12,82), Ageas (30,78), Aperam (18,36), Porsche (38,35), Wereldhave BE (50,8), Intervest (21,32), Proximus (18,18), Boskalis (15,15), Campine (26)

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1484
Contacteer:

Bericht door MADNESS »

Ik zie de laatste tijd veel jonge en gedreven mensen rondcrossen met pakjes die verdeeld worden door Bpost. Ik vroeg aan zo'n gedreven jongedame of ze het gebolwerkt kreeg, dit terwijl ik haar volle rekken met pakjes zag inladen om haar ronde te beginnen.
De vriendelijke jongedame antwoordde vriendelijk maar gehaast dat het ok was terwijl ze naarstig verder haar ronde aan het voorbereiden was. Dat gaf me zo een goed gevoel dat ik aandeelhouder blijf.
Ok, misschien kort door de bocht, maar komt daarbij dat ik ook wel wil bediend worden door zo'n montere en behulpzame kracht.. ;)
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1432
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

MADNESS schreef:
13 mei 2020 18:00
Ik zie de laatste tijd veel jonge en gedreven mensen rondcrossen met pakjes die verdeeld worden door Bpost. Ik vroeg aan zo'n gedreven jongedame of ze het gebolwerkt kreeg, dit terwijl ik haar volle rekken met pakjes zag inladen om haar ronde te beginnen.
De vriendelijke jongedame antwoordde vriendelijk maar gehaast dat het ok was terwijl ze naarstig verder haar ronde aan het voorbereiden was. Dat gaf me zo een goed gevoel dat ik aandeelhouder blijf.
Ok, misschien kort door de bocht, maar komt daarbij dat ik ook wel wil bediend worden door zo'n montere en behulpzame kracht.. ;)
Madness, sloeber. Altijd met je geld achter de vrouwen.😁
Wimpie85 liked last!

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 968
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

De tijd 19/05/2020 : 09:35
'Bpost kan 40 procent stijgen'

Kepler verhoogt het advies voor postbezorger Bpost van houden naar kopen en knipt het koersdoel van 10 naar 8,50 euro. Volgens het beurshuis is het aandeel te goedkoop geworden. 'We verwachten dat het tweede kwartaal slechter zal zijn dan het eerste: de winst kan helemaal wegvallen. Maar de versoepeling van de overheidsmaatregelen moet leiden tot een snel herstel in bijvoorbeeld de reclamepost. Nu het aandeel op 6 euro staat zien we een opwaarts potentieel van meer dan 40 procent.'

Inmiddels is dit het derde koopadvies voor de postbode. Daarnaast heeft het aandeel vier 'houden'-adviezen en drie verkoopadviezen.

Bpost heeft zwaar te lijden onder de coronacrisis. In het eerste kwartaal vervoerde het bedrijf 60 procent minder reclamefolders omdat veel bedrijven hun campagnes stopzetten. Daarnaast kelderde het onderliggende brievenvolume met 9,9 procent, de grootste instorting die Bpost in België ooit meemaakte.

sin RIP
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door sin RIP »

Ik heb vandaag Bpost aandeeltjes gekocht :P 5.68 vind ik vrij laag. Ok het aandeel heeft wa te lijden onder Corona en dividend voorlopig geschrapt enzo maar Bpost is toch al serieus afgeslacht hiervoor. Toch alweer 3 nieuwe koopadviezen.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 552
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Deze morgen na opening enkele grote verkooporders, rond de 100.000 stuks over enkele minuten. Heeft de koers flink lager gezet. Ik heb ook nog een kleine schijf bijgekocht, goed voor de verdere opbouw dividendportefeuille.

sin RIP
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door sin RIP »

Idd een dagvolume in enkele uren. Iedereen die nu verkoopt maakt verlies. Nog nooit zo laag gestaan. Ik koop er ook nog wa bij want dit is belachelijk laag. Toen hij ooit 28€ stond maakte bpost wel dubbel winst maar nu 90% van zijn waarde kwijt is echt overdreven. Bpost maakt wel nog pakken winst.

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 76
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

Bpost heeft z'n all time low van €5.44 aangetikt vandaag.

Koopkans of is er meer aan de hand? Had een halfuurtje tijd dus mini-analyse door mezelf. Aanvullingen, verbeteringen of andere feedback steeds welkom! Zeker een technische analyse ben ik wel benieuwd naar, hier ben ik echter niet genoeg in onderlegd.

Fundamentele analyse
- K/W: 8.8
- K/CF: 2.8
- Koers/boekw: 1.55
- K/EV: 3.03
- WPA 2020: €0.71

Gemiddelde koersdoelen
- Gemiddeld koersdoel (guruwatch) totaal: €11.24 (opwaarts potentieel: +103%)
- Gemiddeld koersdoel sinds mei (guruwatch, 7 adviezen & volgens mij correcter): €7.97 (opwaarts potentieel: +44%)
Afbeelding

Sterktes Bpost
+ Monopoliepostitie BE postmarkt
+ Speelt in op eCommerce trend met stijgend aantal pakketjes
+ Nationale speler verbonden aan overheid => quasi zekerheid vanwege overheidbacking
+ Dividendrendement van momenteel 8% en vrij grote zekerheid dat aan dividend weinig gesleuteld wordt in de toekomst gezien noodzaak van overheid om deze te ontvangen.

Zwaktes Bpost
- Continue & structurele dalende nationale brievenpostmarkt waar ze sterk afhankelijk van zijn (60% van de inkomsten)
- Hoog aantal vaste & operationele kosten
- Extra investeringen nodig om distributienetwerk om te vormen om op eCommerce aangepast te zijn. Daarnaast wel wat concurrentie op die markt.
- Radial problemen
- Overheidsinmenging
- Weinig flexibel personeelsbeleid omwille van vakbonden, vaste benoemingen, oude contracten en dit voor een hoge kostenpost.
- Heeft het contract voor mondmaskers niet binnengehaald als enige potentiële nationale speler en dit van zijn grootste aandeelhouder: de staat. Troubles in paradise?

Persoonlijke conclusie:
Een heel dubbel gevoel: aan de ene kant geloof ik niet dat Bpost naar de grootte en weelde van vroeger terugkeert gezien z'n fundamenteel dalende markt. Echter staat de koers momenteel zo laag dat dit mijn inziens al grotendeels ingeprijsd is.
Persoonlijk koersdoel en momenteel ingeschat verkoopsorder: €7 met een beperkte aankoop van 2.5% van de portefeuille, maximaal uit te breiden naar 3.5%. Ondertussen pik ik graag de dividenden mee (die volgens mij wel wat zullen zakken).
bartel liked last!
Cash: 27%
ETF: 41% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, BNK)
Stocks: 32% (AGES, ASMI, BABA, BPOST, EUAV, GBLB, GLPG, GOOG, INGA, SOF)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie