Bpost

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 452
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door reteiP »

Gelukkig dat DHL en Bpost reeds samenwerken.

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 961
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

Bpost hervat verzendingen buiten Europa
8 mei 2020 18:15

(ABM FN) Bpost heeft besloten om de verzending van pakjes naar enkele landen buiten Europa te hervatten vanaf 12 mei. Dit zei de Belgische post in een persbericht vrijdag nabeurs.

Op 19 maart werd de verzending van post en pakjes naar bestemmingen buiten Europa opgeschort. Het postbedrijf zal nu de verzendingen hervatten naar verschillende grote markten.

Zo zal men vanuit België terug pakjes kunnen versturen naar de Verenigde Staten, Canada, China, Rusland en Brazilië.

De groep wees in zijn persbericht er wel op dat de hervatting van de verzending naar deze vijf grote bestemmingen afhankelijk blijft van de beschikbare vluchten en capaciteit. Vertragingen in de levering kunnen dus niet worden uitgesloten zolang de maatregelen in de strijd tegen het coronavirus een impact hebben op het wereldwijde transport, waarschuwde het postbedrijf.

Het aandeel van Bpost begon net voor beurssluiting sterk te stijgen en sloot 3,4 procent hoger af.
MADNESS liked last!

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1481
Contacteer:

Bericht door MADNESS »

ringoeur schreef:
09 mei 2020 09:55
Bpost hervat verzendingen buiten Europa
8 mei 2020 18:15

(ABM FN) Bpost heeft besloten om de verzending van pakjes naar enkele landen buiten Europa te hervatten vanaf 12 mei. Dit zei de Belgische post in een persbericht vrijdag nabeurs.

Op 19 maart werd de verzending van post en pakjes naar bestemmingen buiten Europa opgeschort. Het postbedrijf zal nu de verzendingen hervatten naar verschillende grote markten.

Zo zal men vanuit België terug pakjes kunnen versturen naar de Verenigde Staten, Canada, China, Rusland en Brazilië.

De groep wees in zijn persbericht er wel op dat de hervatting van de verzending naar deze vijf grote bestemmingen afhankelijk blijft van de beschikbare vluchten en capaciteit. Vertragingen in de levering kunnen dus niet worden uitgesloten zolang de maatregelen in de strijd tegen het coronavirus een impact hebben op het wereldwijde transport, waarschuwde het postbedrijf.

Het aandeel van Bpost begon net voor beurssluiting sterk te stijgen en sloot 3,4 procent hoger af.
Weer een duidelijk geval van voorkennis dus.. :roll:
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 46
Contacteer:

Bericht door Chef B »

Onder de vleugels van BPOST vinden we Dynalogic.
Tussen de reviews lees je heel veel bagger.
Excellent:16%
Great:4%
Average:1%
Poor: 2%
Bad: 77%

https://fr-be.trustpilot.com/review/dyn ... nguages=nl

Als je 2 reviews leest weet je het al. De consument heeft nu blijkbaar ook corona in de hersenen.

Als een pakketje vertraging oploopt slaan de stoppen door.

Toevallig viel mijn oog op deze review : Iemand bestelde recent een elektrische fiets bij Decathlon. Deze persoon schrijft op de reviewbladzijde van Dynalogic : Wat bezielt grote bedrijven zoals Decathlon met dit soort bedrijven in zee te blijven gaan ondanks de reviews?

Wat bezielt een mens om een elektrische fiets te kopen via internet? En dan nog bij Decathlon?

Corona tast ook hersencellen aan. In massa.

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1481
Contacteer:

Bericht door MADNESS »

Chef B schreef:
10 mei 2020 10:08

Als je 2 reviews leest weet je het al. De consument heeft nu blijkbaar ook corona in de hersenen.

Toevallig viel mijn oog op deze review : Iemand bestelde recent een elektrische fiets bij Decathlon. Deze persoon schrijft op de reviewbladzijde van Dynalogic : Wat bezielt grote bedrijven zoals Decathlon met dit soort bedrijven in zee te blijven gaan ondanks de reviews?

Wat bezielt een mens om een elektrische fiets te kopen via internet? En dan nog bij Decathlon?

Allee allee, als je uw vakantiegeld getrokken hebt en er is geen winkel open.. :)

En over de reviews kunnen we kort zijn; ik post nooit een review, net als de meeste mensen. Het is vanzelfsprekend dat een dienst voldoet als je daarvoor betaald hebt, maar van diegenen die ontevreden zijn laat een deel dat natuurlijk weten.. Voor alles is een markt, ook voor diegenen die zich -al dan niet terecht- verongelijkt voelen.
Buy or sell, short or long? One thing is sure, a trader must be strong!

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1075
Contacteer:

Bericht door sharky »

Lees meer op: viewtopic.php?f=4&t=1096&start=2990 voor meer informatie
Tja blijkbaar geven sommigen graag geld uit zonder het produkt te zien .Ga dan maar eens naar de fietsmaker als er een probleem mee is .Voor zulke items heeft men toch best wat info en kwaliteit nodig .Maar ja sommigen kopen er graag op los als het maar goedkoop is .Zie maar naar de Primark winkels .

En inderdaad er staat veel gezever in die reviews .
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Ageas,Bpost ,Royal Dutch Shell ,Argenx,Galapagos en nog zeer groot deel in cash momenteel

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1102
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

ik gebruik reviews regelmatig als referentie, vind dat deze over het algemeen vrij objectieve informatie geven, en ja ik koop ook grote toestellen online zoals fietsen en wasmachines, wel van bekende merken en na het doornemen van (professionele) beoordelingen
in port : vanalles..

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 748
Contacteer:

Bericht door wimvd »

Ik verstuur regelmatig pakketjes via bpost en ik merkte afgelopen zaterdag dat de prijs van 13,07 EUR naar 15 EUR is gestegen om een pakket tussen 0 en 2 kg te verzenden naar Nederland. Dus pakketjes verzenden kan uiteindelijk toch nog winstgevend worden als ze die tendens doortrekken naar alle landen (+15%). Trouwens al mijn pakketjes die ik de afgelopen weken verstuurde met bpost kwamen allemaal aan.
Befimmo (€45,6), Solvay (72,71), EVS (12,82), Ageas (30,78), Aperam (18,36), Porsche (38,35), Wereldhave BE (53,6), Intervest (21,32), Proximus (18,18), Boskalis (15,15)

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 961
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

bpost : Mainfirst advies gaat van “Hold” naarr “Buy”, met Koersdoel € 8,50

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 397
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

Chef B schreef:
10 mei 2020 10:08

Die review score wordt voor alle bedrijven op dezelfde manier gemeten. Toch doet Dynalogic het blijkbaar veel slechter dan anderen.

En wat je commentaar over Decathlon betreft.... Wat ze aanbieden is gewoon heel scherp geprijsd voor wat je krijgt.
Ik heb nu een Decathlon fiets afgedankt die het 20 jaar uitgehouden heeft. En mijn nieuwe ebike heb ik lokaal, maar "via telefoon en mail" besteld bij een fietsenmaker om de hoek. Proefrijden kon niet in deze corona tijden, en ik wou een nieuwe fiets.
Heel veel online fietsenwinkels zijn gewoon uitverkocht voor maanden.

Terug On-topic: Bpost heeft vooral problemen met de grotere pakketten. Hun automatische lijnen zijn sowieso overbelast, maar nu komen er de grote paketten bij die MANUEEL moeten behandeld worden. En dat krijgen ze vrijwel niet onder controle.

Als je tussen de lijnen leest, dan zal de omzet wel hoger liggen, maar de kosten zijn sterker gestegen, en dus zal de winst lager liggen, bovenop de nood om extra te investeren.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie