Bpost

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 46
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door Chef B »

wimvd schreef:
05 mei 2020 16:13
En dat was een goede zaak geweest hadden ze dat kapitaal aangewend om PostNL over te nemen, in de plaats daarvan nemen ze een amateuristisch bedrijf in de US over.
Bpost wilde destijds 2,5 miljard betalen voor Post NL, zijnde 5,65 euro per aandeel PostNL, of bijna 2 miljard teveel als je het vergelijkt met wat een aandeel PostNL nu waard is. Zou een serieuze kater geweest zijn. Dan toch liever Radial voor 700 miljoen. Dat was dan toch maar 700 miljoen teveel.

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 195
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

Post nl en bpost gaat terug nog eens iets van komen is mijn gevoel
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 550
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Fizmo schreef:
05 mei 2020 15:47
kierkegaard schreef:
05 mei 2020 10:34
Chef B schreef:
05 mei 2020 10:24
ING
'Het dividend zal mogelijk slechts 0,35 à 0,40 euro belopen, áls er al een is', oordeelt Zwartsenburg.
'Slechts'? Dat is een dividendrendement van 6,5% aan een zeer conservatieve payout. Die 'slechts' moeten ze me dan toch eens verklaren.
6,5% (of 7,5% bij 0,40) is geen 'zeer conservatieve' payout maar het hoogst haalbare. Dat is immers 85% uitbetaling van hun winst in dividenden die in sterk dalende lijn zijn. Meer zit er gewoon niet in. De 'zeer conservatieve' payout (ik zou dit eerder lezen als 'mogelijk, niet onwaarschijnlijk') is 0 en dus 0%.

En die 'slechts'. Dat is inderdaad 'slechts' in vergelijking met hun uitgekeerde dividend van hoop en al 1 of 2 jaar terug.
Ahum? Ik heb de cijfers en vooruitzichten nu niet voor me, maar herinner me iets van een O,25 nettowinst in Q1. Neem dat die nog wat terugloopt en dat je op een jaar EPS van zo'n 0,85 uitkomt. Dat is een payout onder de 50%.

Vergelijkingen met vroeger hebben verder weinig zin.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 550
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

loe schreef:
04 mei 2020 22:15
Een schatting voor morgen: -20%!
Tijd om je mond met zeep te spoelen, jongeman.
sharky liked last!

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 594
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

kierkegaard schreef:
05 mei 2020 17:48
loe schreef:
04 mei 2020 22:15
Een schatting voor morgen: -20%!
Tijd om je mond met zeep te spoelen, jongeman.
Dan zat ik er met mijn schatting van vandaag Bpost -5% tot -0% er wel boenk op.
Alhoewel, postbedrijven als bpost of post nl die ooit uit een onrendabel staatsbedrijf (over gepolitiseerd, overdreven macht vakbonden) voortkwamen, interesseren me eigenlijk geen barst.
Bpost zal wel terug gaan naar zijn oud niveau van om en bij 8 euro binnen 2 jaar.
kierkegaard liked last!
__________________________________________________________________________________

sword1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door sword1 »

@Filantroop
Daarmee mijn vraag van enkele dagen terug. Aangezien er niet veel verdient wordt aan pakjes wat is de kost per pakje om te verwerken aan 1 volume van 100000st/per dag en aan 300000st/ per dag? En nog zoiets om elkaar zo be-concuren misschien beter samenwerken en niet los in de prijzenoorlog gaan kwestie tarief. wat betaalt een winkelketen voor zo'n service aan pakweg 10 of 20000 pakjes per dag?

Chef B
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 46
Contacteer:

Bericht door Chef B »

22.000 employés de Bpost vont recevoir une «prime corona», équivalente à 480 euros nets! L’entreprise bpost est l’une des rares du pays à octroyer une prime à ces travailleurs en cette crise de coronavirus. Là-bas, on ne parle pas chômage temporaire mais bien engagement. Il y a du boulot, les affaires tournent, plus que jamais !

Austin Harley
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 44
Contacteer:

Bericht door Austin Harley »

Chef B schreef:
05 mei 2020 17:11
wimvd schreef:
05 mei 2020 16:13
En dat was een goede zaak geweest hadden ze dat kapitaal aangewend om PostNL over te nemen, in de plaats daarvan nemen ze een amateuristisch bedrijf in de US over.
Bpost wilde destijds 2,5 miljard betalen voor Post NL, zijnde 5,65 euro per aandeel PostNL, of bijna 2 miljard teveel als je het vergelijkt met wat een aandeel PostNL nu waard is. Zou een serieuze kater geweest zijn. Dan toch liever Radial voor 700 miljoen. Dat was dan toch maar 700 miljoen teveel.
Haha :up:

sword1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door sword1 »

Heb ze vandaag terug buitengesmeten met een superkleine winst dus bijna niets gewonnen en niets verloren. Wacht nog even aan de zijlijn af :D :D

Filantroop
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 596
Contacteer:

Bericht door Filantroop »

sword1 schreef:
06 mei 2020 19:26
Heb ze vandaag terug buitengesmeten met een superkleine winst dus bijna niets gewonnen en niets verloren. Wacht nog even aan de zijlijn af :D :D
Ik heb gisterenmorgen hetzelfde gedaan Sword1, bij mij wel met een superklein verlies...
Men kan niet áltijd winnen! ;)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie