Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 347

Re: Bpost

Bericht door megab »

(ABM FN) Bpost en BNP Paribas Fortis hebben een nieuwe commerciële samenwerking gesloten voor een periode van 7 jaar. Dit maakte het postbedrijf donderdag nabeurs bekend.

De samenwerking volgt op de verkoop van Bpost van zijn belang van 50 procent in Bpost bank aan BNP. Daarmee wordt BNP de volledige eigenaar van de bank.

De hele transactie zou tegen eind 2021 rond moeten zijn, waarna de samenwerking op 1 januari 2022 aanvangt.

Door: ABM Financial News.
Helicopterview? liked last!

Helicopterview?
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 88

Bericht door Helicopterview? »

ik koop
er is dividend en Norges Bank Investment ziet er brood in
ik geloof dat er veel potentieel in dit bedrijf zit
gelijk die samenwerking met BNP ... nu BNP volledig eigenaar is, kunnen ze de post bank optimaal uitbouwen ... waar Bpost ook beter van wordt
lijkt me een goeie strategische beslissing

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 308

Bericht door nete »

Helicopterview? schreef:
05 apr 2021 08:57
er is dividend
Heb ik iets gemist ? Ik heb juist gelezen dat BPost alvast dit jaar geen dividend zou uitkeren.

https://dividendinfo.nl/bpost

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 575

Bericht door reteiP »

Het uitkeren van een dividend voor 2020 werd uitgesteld. Op de Algemene Vergadering zal voorgesteld worden tussen 30 en 50 procent van de IFRS-nettowinst uit te keren na afloop van het boekjaar 2021.
Volgend jaar dus terug een dividend, dit jaar niets.

Helicopterview?
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 88

Bericht door Helicopterview? »

qua pakjes denk ik toch ook dat ze strategisch niet slecht zitten
ze hebben covid niet kunnen inschatten, geen enkele concurrent, ... maar ze hadden al volop ingezet op hogere capaciteit voor de pakjes
ik ga ervan uit dat ze ondertussen volop extra capaciteit aan voorzien zijn
voor vele bedrijven, zelfstandigen, particulieren heeft Bpost toch een sterk aanbod
en met beleid in US en EU dat volop inzet op digitale transformatie lijkt me dat een bijkomende positief punt

javabis
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 46

Bericht door javabis »

Helicopterview? schreef:
05 apr 2021 12:28
qua pakjes denk ik toch ook dat ze strategisch niet slecht zitten
ze hebben covid niet kunnen inschatten, geen enkele concurrent, ... maar ze hadden al volop ingezet op hogere capaciteit voor de pakjes
ik ga ervan uit dat ze ondertussen volop extra capaciteit aan voorzien zijn
voor vele bedrijven, zelfstandigen, particulieren heeft Bpost toch een sterk aanbod
en met beleid in US en EU dat volop inzet op digitale transformatie lijkt me dat een bijkomende positief punt
Ik ben een kleine zelfstandige. Pakjes zijn zo goed als altijd goedkoper bij de concurrentie (en bovendien BTW recupereerbaar). Daarnaast zag ik vandaag dat je nu ook je pakje tot 500 € kunt verzekeren bij bpost: 1,50 € binnen België en 3,50 € binnen Europa (zo herinner ik me het althans). Bij concurrent DPD kost een verzekering sowieso maar 1 € tot 500 € waarde.

Vandaag schrok ik me een ongeluk. Ik moet wat papieren versturen naar Duitsland, past in een enveloppe, maar gewicht is ca. 150 gram. Blijkt dat zoiets met de post nu 11,10 € kost!!!!!! Voor 11 euro (incl. BTW) verstuur ik tot 2 kg met DPD en heb ik een zendingsvervolging.

Bpost hanteert dieventarieven (heb ik vroeger al eens gezegd), wat ertoe leidt dat er nog minder via hen verstuurd wordt. Ik vind het schandalig dat de politiek trouwens de controle door de BIPT op de posttarieven en mogelijkheid deze te beperken, afgeschaft heeft. Uiteindelijk leiden de exuberante prijsverhogingen ertoe dat bpost relatief meer geld verliest door de prijsverhogingen dan er gewonnen wordt. En dat is nefast voor een bedrijf.

Husky34
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 63

Bericht door Husky34 »

Vertrek van de voorzitter....

Hmmm :| ... benieuwd nr de reactie van de beurs morgen.

megab
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door megab »

De voorzitter van Bpost, François Cornelis, heeft zijn functie als voorzitter van het bedrijf neergelegd. Dat laat Bpost dinsdag weten in een persbericht nabeurs.

De voorzitter stond al even onder druk nadat eerder CEO Jean-Paul Van Avermaet ontslagen werd door de Raad van Bestuur. In de media beschuldigden sommige partijen hem van een zwak voorzitterschap waardoor ook Cornelis indirect in de vuurlinie kwam.

De beslissing is ingegaan vanaf 31 maart 2021. “De Raad van Bestuur respecteert zijn keuze en wenst François Cornelis uitdrukkelijk te bedanken voor zijn engagement en inzet voor bpost” laat Bpost weten in het persbericht.

Voorlopig heeft de Raad van Bestuur Ray Stewart benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur en Mike Stone als voorzitter van het Strategisch Comité. Op 12 mei zal een nieuwe voorzitter aangeduid worden op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders.
de zinker liked last!

megab
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door megab »

KBC Securities herhaalt het koopadvies voor bpost
woensdag 7 april 2021 - 09:00u -

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 716

Bericht door Freddy »

Husky34 schreef:
06 apr 2021 18:20
Vertrek van de voorzitter....

Hmmm :| ... benieuwd nr de reactie van de beurs morgen.
Positief want met alle respect die man was een paljas. Ik zou echt geen enkele voor het bedrijfsleven nuttige verwezenlijking van die man kunnen opsommen. Niet alleen bij bpost maar in gans zijn carrière. Pure oldboys netwerk. Van het soort dat al jaren elk krediet binnen zijn organisatie heeft verloren bij de lagere regionen maar op zijn plaats kan blijven omdat hij niet veel doet en in die zin ook niet veel ostentatief verkeerd doet.

Excuus als dit hard overkomt, maar het is mijn oprechte mening. Ik kijkt uit naar opsommingen van al zijn verwezenlijkingen die ik over het hoofd heb gezien.

Edit: enfin ik heb één nuttige verwezenlijking kunnen bedenken... door zijn ontslag geeft hij bpost en de regering meer armslag voor de nieuwe benoeming voor CEO. Dit mag nu ook een Franstalige worden als de voorzitter een Nederlandstalige wordt. :clap: :lol:
Rick_Blaine liked last!

Plaats reactie