Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4950
Contacteer:

Re: Bpost

Bericht door Beheerder »

Technische analyse in vogelvlucht voor Umicore, ArgenX en BPost (premium):

https://beursig.com/2021/01/11/technisc ... enx-bpost/
Husky34 liked last!
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 222
Contacteer:

Bericht door megab »

Kan de tekst hier geplaatst worden alstublieft?

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 114
Contacteer:

Bericht door Augustinus »

megab schreef:
12 jan 2021 07:47
Ik denk dat de toevoeging "(premium)" een indicatie is, megab.
jandeloper liked last!

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door megab »

(ABM FN-Dow Jones) Europese smallcaps hebben het in 2020 niet slecht gedaan en als de coronacrisis onder controle is, kunnen ze verder stijgen. Dit verwachten analisten van UBS dinsdag.

De marktvorsers wezen, ondanks een hoge volatiliteit, op jaarwinsten voor smallcap-indices van gemiddeld circa 3 procent. Daarmee lagen de rendementen hoger dan bij largecaps, met een jaarverlies voor de Eurostoxx 50 van 8 procent. "Als de coronacrisis onder controle is, zal dat vooral gunstig zijn voor Europese smallcaps", aldus de analisten.

UBS denkt daarbij dat een mix tussen groei en waarde, in combinatie met enkele cyclische namen, de beste strategie is.

Vooral smallcaps uit Duitsland en Continentaal Europa zullen sterk presteren in vergelijking tot de rest van Europa. UBS stelde een lijst samen met de top 20 favoriete smallcaps. Op de lijst staan onder meer Avast, Bpost, easyjet, Smurfit Kappa en Van Lanschot Kempen.

Door: ABM Financial News.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 529
Contacteer:

Bericht door reteiP »

UBS analisten die onlangs op dat lijstje met best presterende analisten ook in de top 3 stonden.

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 114
Contacteer:

Bericht door Augustinus »

reteiP schreef:
12 jan 2021 11:21
UBS analisten die onlangs op dat lijstje met best presterende analisten ook in de top 3 stonden.
Inderdaad. Ik denk trouwens dat dit zeker een aandeel is voor de beginnende belegger: er is kans op een mooie winst, maar echt de dieperik zal Bpost voorlopig niet gaan: het staat al op een koers van weinig vertrouwen.

Dat de verhoging van de postzegelprijs een probleem is, zou ik niet zo snel stellen: de brievenpost ligt op zijn gat, maar wordt steeds meer een luxeproduct.

Kijk maar naar de eindejaarsperiode: het aantal kerstkaartjes (waaronder veel zelfgemaakte, ik spreek uit ervaring) boomde. De mensen appreciëren het intieme en persoonlijke van een met de hand geschreven kerst- of verjaardagswens steeds meer, en willen daarvoor ook zonder veel moren een paar centjes meer betalen.

Opnieuw, dit is uiteraard mijn opinie, geen advies.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4950
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Augustinus schreef:
12 jan 2021 08:32
megab schreef:
12 jan 2021 07:47
Ik denk dat de toevoeging "(premium)" een indicatie is, megab.
Dat is juist, BPost werd uitgelicht in een technische analyse. Sinds kort zijn de premium-artikelen een toegevoegde functie voor de premiumaccounts.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door megab »

Misschien helpt dit de recente stijging?

12/01/2021 20:22:29

Deutsche Post profiteert van drukke kerstdagen
(ABM FN-Dow Jones) Deutsche Post heeft de verwachtingen aanzienlijk overtroffen met een sterke omzetgroei in 2020, geholpen door een zeer dynamisch feestdagenseizoen. Dat blijkt uit voorlopige cijfers die het Duite postbedrijf dinsdag bekendmaakte.

Het bedrijf verwacht ook in 2021 en volgende jaren meer winstgroei, op basis van de "zeer goede" ontwikkeling in 2020.

De operationele winst (EBIT) steeg naar 4,84 miljard euro, wat ruim boven de verwachting was die het bedrijf had afgegeven, van 4,1 miljard tot 4,4 miljard euro.

Dankzij de sterke toename van e-commerce wereldwijd steeg de omzet met 5 procent tot 66,8 miljard euro. Zowel in de expressspost als in de nationale en internationale pakketbezorging was de ontwikkeling "buitengewoon positief".

Tijdens de kerstdagen versnelde de volumegroei nog eens extra.

De vrije kasstroom was dit jaar 2,5 miljard euro, waar Deutsche Post eerder nog zei te mikken op "meer dan 2 miljard".

Deutsche Post heeft wereldwijd 550.000 medewerkers. "We zijn nu gericht op het distribueren van het Covid-19-vaccin over de hele wereld", zei CEO Frank Appel van Deutsche Post DHL Group.

Outlook

De vooruitzichten voor 2021 gaan omhoog. De groep rekent op meer groei van het EBIT-resultaat in 2021, afgezet tegen de onderliggende basis van 5,4 miljard euro in 2020. Ook in 2022 wordt verdere groei voorzien.

De kasstroom in deze periode 2020 tot en met 2022 zal nu boven 6 miljard euro uitkomen, waar het bedrijf eerder nog mikte op 5,0 miljard tot 6,0 miljard. De investeringen zullen rond 9,5 miljard euro uitkomen, mede door de acht nieuwe Boeing 777 vrachtvliegtuigen die Deutsche Post heeft besteld.

Door: ABM Financial News.

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 685
Contacteer:

Bericht door Karl »

Het artikel met de technische analyses was voor mij weer reden om een premiumaccount te nemen. Die had ik eerder met een tour of giro poule gewonnen. Door de analyse ook gisterochtend hier een pakketje gekocht en al een mooie winst.

Jarexx
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 35
Contacteer:

Bericht door Jarexx »

Karl schreef:
13 jan 2021 10:09
Het artikel met de technische analyses was voor mij weer reden om een premiumaccount te nemen. Die had ik eerder met een tour of giro poule gewonnen. Door de analyse ook gisterochtend hier een pakketje gekocht en al een mooie winst.
Winst door de reclame voor premium account of op bpost?
megab liked last!
Portefeuille: IWDA, bpost (€12,55)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie