Tigenix

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 509

Re: Tigenix

Berichtdoor gede » 27 Mar 2018 09:46

sepan schreef:
Gede,
Je hebt het blijkbaar toch moeilijk met mij hé of toch zeker met mijn postings. Ook andere ietwat positieve berichten moeten door u steeds zo snel mogelijk zwart gemaakt worden. Waar blijf je de negatieve energie toch halen vraag ik mij dan af ? En wat drijft jou om hier alles weer zo negatief mogelijk voor te stellen. (en kom nu niet zeggen dat je ons komt behoeden voor overdreven optimisme). Berust toch eens in het feit dat Tigenix ook positief iets kan brengen...
En altijd je gelijk willen halen is een slechte drijfveer...

Dat is een verhaaltje 'de pot verwijt de ketel' beste Sepan. Je verwijt mij niets positiefs te kunnen zeggen, maar je bent zelf nooit in staat geweest om ook maar 1 bedenking te geven bij Tigenix. De koers moest en zou x-keer overkop gaan, andere scenario's heb je nooit beschreven.

Zoals altijd heb ik gezegd dat dat niet onmogelijk is, maar dat er ook zeer grote risico's mee verbonden zijn. Dat laatste kon/kan je schijnbaar maar niet aanvaarden.

Ook nu weer duikt er iemand op die een verhaal komt vertellen dat dat alleen maar goed kan zijn als het bod zou afgekeurd worden. Ik vind dat je er net zo goed bij moet vermelden dat dat ook heel slecht zou kunnen uitdraaien. Is dat nu allemaal zo pessimistisch?

Ik vind nog altijd dat Bravo heel veel historisch aandeelhouders ferm in de zak heeft gezet voor het risico dat ze hebben genomen... De manier waarop hij met Takeda heeft meegespeeld zodat ze een laag bod konden doen is in mijn (korte) beurscarrière ongezien. Uiteraard ga je dat niet toegeven, Bravo blijft je held. Er zijn in de BEL20 zat aandelen te vinden waar je meer plezier aan zou gehad hebben de afgelopen jaren.
14-11-2014 liked last!

sepan
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 558

Berichtdoor sepan » 27 Mar 2018 10:25

gede schreef:
sepan schreef:
Gede,
Je hebt het blijkbaar toch moeilijk met mij hé of toch zeker met mijn postings. Ook andere ietwat positieve berichten moeten door u steeds zo snel mogelijk zwart gemaakt worden. Waar blijf je de negatieve energie toch halen vraag ik mij dan af ? En wat drijft jou om hier alles weer zo negatief mogelijk voor te stellen. (en kom nu niet zeggen dat je ons komt behoeden voor overdreven optimisme). Berust toch eens in het feit dat Tigenix ook positief iets kan brengen...

Dat is een verhaaltje 'de pot verwijt de ketel' beste Sepan. Je verwijt mij niets positiefs te kunnen zeggen, maar je bent zelf nooit in staat geweest om ook maar 1 bedenking te geven bij Tigenix. De koers moest en zou x-keer overkop gaan, andere scenario's heb je nooit beschreven.

Zoals altijd heb ik gezegd dat dat niet onmogelijk is, maar dat er ook zeer grote risico's mee verbonden zijn. Dat laatste kon/kan je schijnbaar maar niet aanvaarden.

Ook nu weer duikt er iemand op die een verhaal komt vertellen dat dat alleen maar goed kan zijn als het bod zou afgekeurd worden. Ik vind dat je er net zo goed bij moet vermelden dat dat ook heel slecht zou kunnen uitdraaien. Is dat nu allemaal zo pessimistisch?

Ik vind nog altijd dat Bravo heel veel historisch aandeelhouders ferm in de zak heeft gezet voor het risico dat ze hebben genomen... De manier waarop hij met Takeda heeft meegespeeld zodat ze een laag bod konden doen is in mijn (korte) beurscarrière ongezien. Uiteraard ga je dat niet toegeven, Bravo blijft je held. Er zijn in de BEL20 zat aandelen te vinden waar je meer plezier aan zou gehad hebben de afgelopen jaren.

Als we alles op voorhand zouden weten op de beurs dan zou het natuurlijk makkelijk zijn...helaas is de realiteit anders.
Ik bejubel het Tig bestuur niet aan de huidige overname koers, maar wij hebben ook geen zicht op alles wat er zich afspeelt of afgespeeld heeft ?
We gaan rustig afwachten en hopen dat het een happy-end wordt !
14-11-2014 liked last!

strever
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 167

Berichtdoor strever » 27 Mar 2018 10:57

sepan schreef:
gede schreef:
sepan schreef:
Gede,

Als we alles op voorhand zouden weten op de beurs dan zou het natuurlijk makkelijk zijn...helaas is de realiteit anders.
Ik bejubel het Tig bestuur niet aan de huidige overname koers, maar wij hebben ook geen zicht op alles wat er zich afspeelt of afgespeeld heeft ?
We gaan rustig afwachten en hopen dat het een happy-end wordt !

Och Sepan jij en ik waren de enige die een overname zagen afkomen!
Volgens Gede zou het nooit gebeuren en was het dus uitgesloten
sepan liked last!
!!!!Ben ik nu zo slim of is een ander zo dom?

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 27 Mar 2018 13:53

Ik vind dat je er net zo goed bij moet vermelden dat dat ook heel slecht zou kunnen uitdraaien. Is dat nu allemaal zo pessimistisch?

Eveneens hinderlijk realistisch is dat het rotsvaste geloof niet blijkt uit het koersverkoop. Wel zeggen te vinden dat een aandeel TiGenix - zeg - €2,75 waard zou zijn, maar geen spoor van bewijs dat er iemand daadwerkelijk bereid is om er €1,78 of meer per aandeel voor te betalen. Tot zover een pleidooi tegen "meer".

Een soortgelijk pleidooi tegen "minder" is anderzijds, nogmaals, dat Takeda een miljoenverlies lijdt wanneer Takeda zou besluiten om verdrietig afscheid te nemen van een genomen ecomonisch belang in TiGenix. Niemand die op een markt €1,78 wil betalen, dus een verlies op het genomen belang is te verwachten wanneer Takeda afhaakt.

Ik zou adviseren om het bij €1,78 laten en om, op een nette manier, lomp (lege huls, statutaire zetel en AVA in Japan, ...) afscheid te nemen van degenen die wel meer dan €1,78 willen maar zelf niet €1,78 of meer willen betalen. Dan werkt het qua overtuigingskracht toch beter om zelf op massieve schaal op de koopknop te drukken, in plaats van op onbelangrijke poltieke duimpjes op een website te drukken.

Een lomp afscheid is niet uitgesloten, omdat op wereldschaal geen patiënt of zorgverlener zal gaan googlen of het voormalige TiGenix erbij betrokken was, en zo ja of de aandeelhouders daarvan koninklijk beloond zijn met een hoge premie bovenop een hoge premie.

Wie weet en heeft het "meer"-kamp het gelijk aan de zijde, dan blijkt dat helaas niet hogere koersen. Geen spoor van koersen van €1,78 of hoger, geen tegenbod. "Meer" weet het dus ook niet, en heeft geen bewezen vertrouwen in de eigen overtuiging. U had vaak op de koopknop moeten drukken; niet in overdreven mate op duimpjes. Kopen boven €1,78, dát is pas overtuigend(er), en zal ook Takeda's adviseurs opvallen.

En ja, helemaal afhaken is óók niet het meest waarschijnlijke. Niemand biedt bewezen €1,78 of meer, hét zwaktebod van het "meer"-kamp, dus dat geldt ook bij verkoop van de voor Takeda opgebouwde positie in TiGenix. Hetzelfde risico geldt immers evengoed voor aandelen die Takeda heeft laten kopen: kans op lagere koersen.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 509

Berichtdoor gede » 27 Mar 2018 16:24

strever schreef:

Wat u hier schrijft, is niet de waarheid. De waarheid is wel dat ik geschreven heb dat ik in het eerstkomende jaar een overname niet voor mogelijk hield aangezien Takeda de verkopen rustig kon afwachten.

Wat ik nooit heb gezien als scenario, is dat ze hen aan 1,78 E misschien gingen kunnen overnemen omdat Bravo de koers laag zou houden. Het huidige bod had gewoon al de koers na goedkeuring moeten zijn, zonder overnemer.

Ik kan me vergissen Strever, maar ook u hebt dit scenario niet vermeld. Bij u en Sepan heb ik getallen van 2,5 euro en dergelijke zien staan, met een onwaarschijnlijke opbiedstrijd die zou aanvangen na de goedkeuring. Bij mijn weten dus ook grof naast de huidige realiteit.
sanderus liked last!

DVM_PhD
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 83

Berichtdoor DVM_PhD » 28 Mar 2018 11:40

Groot en interessant artikel in Nat Biotech deze maand over Tigenix dat het bedrijf prijst en historisch kadert in de mesenchymale stamcellderivaten ontwikkeling(én hun relatie tot Mesoblast).

Voor wie eraan kan en geïnteresseerd is.
Mvg
alles kan beter liked last!

sepan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sepan » 28 Mar 2018 13:26

Tigenix-overnemer wikt miljardenbod op Shire
12:44 (28/03) - Bron: TIJD

Het Japanse farmabedrijf Takeda overweegt een bod uit te brengen op Shire. De
beurswaarde van het Ierse bedrijf schiet omhoog richting 40 miljard euro.

De 520 miljoen euro die Takeda betaalt voor het Belgische biotechbedrijf
Tigenix, lijkt niet meer dan een voetnoot te zullen worden in de geschiedenis
van het 235-jarige bedrijf.

De Japanners broeden momenteel op een veel grotere deal en lieten weten
interesse te hebben in het Ierse farmabedrijf Shire , wiens beurswaarde de
hoogte inschiet richting (omgerekend) 40 miljard euro. Van een officiële
toenadering tot de raad van bestuur van Shire is evenwel nog geen sprake.

Shire is in ons land onder andere gekend als overnemer van Movetis. Shire
betaalde in de zomer van 2010 de riante prijs van 428 miljoen euro voor
Movetis, dat een medicijn tegen chronische constipatie had ontwikkeld. Het
medicijn flopte evenwel en de activiteiten van Movetis in ons land werden
opgedoekt.

Shire is intussen uitgegroeid tot een grote speler in de wereld van
weesgeneesmiddelen. Dat zijn medicijnen voor zeldzame ziektes waarvan de prijs
vaak oploopt tot tienduizenden, zoniet honderdduizenden euro per patiënt.

De Ieren waren de voorbije jaren zelf op overnamepad maar sinds de megadeal -
de overname van Baxalta voor 30 miljard euro - ging het bergaf met het
bedrijf. Sinds 2015 verloor het aandeel bijna de helft van zijn waarde.

watcher
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 5

Berichtdoor watcher » 28 Mar 2018 13:49

28/03/2018 12:44:44
Tigenix-overnemer wikt miljardenbod op Shire
Het Japanse farmabedrijf Takeda overweegt een bod uit te brengen op Shire. De
beurswaarde van het Ierse bedrijf schiet omhoog richting 40 miljard euro.

De 520 miljoen euro die Takeda betaalt voor het Belgische biotechbedrijf
Tigenix, lijkt niet meer dan een voetnoot te zullen worden in de geschiedenis
van het 235-jarige bedrijf.

De Japanners broeden momenteel op een veel grotere deal en lieten weten
interesse te hebben in het Ierse farmabedrijf Shire , wiens beurswaarde de
hoogte inschiet richting (omgerekend) 40 miljard euro. Van een officiële
toenadering tot de raad van bestuur van Shire is evenwel nog geen sprake.

Shire is in ons land onder andere gekend als overnemer van Movetis. Shire
betaalde in de zomer van 2010 de riante prijs van 428 miljoen euro voor Movetis,
dat een medicijn tegen chronische constipatie had ontwikkeld. Het medicijn
flopte evenwel en de activiteiten van Movetis in ons land werden opgedoekt.

Shire is intussen uitgegroeid tot een grote speler in de wereld van
weesgeneesmiddelen. Dat zijn medicijnen voor zeldzame ziektes waarvan de prijs
vaak oploopt tot tienduizenden, zoniet honderdduizenden euro per patiënt.

De Ieren waren de voorbije jaren zelf op overnamepad maar sinds de megadeal - de
overname van Baxalta voor 30 miljard euro - ging het bergaf met het bedrijf.
Sinds 2015 verloor het aandeel bijna de helft van zijn waarde.

sparrow
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 346

Berichtdoor sparrow » 29 Mar 2018 15:04

gede schreef:
strever schreef:

Wat u hier schrijft, is niet de waarheid. De waarheid is wel dat ik geschreven heb dat ik in het eerstkomende jaar een overname niet voor mogelijk hield aangezien Takeda de verkopen rustig kon afwachten.

Wat ik nooit heb gezien als scenario, is dat ze hen aan 1,78 E misschien gingen kunnen overnemen omdat Bravo de koers laag zou houden. Het huidige bod had gewoon al de koers na goedkeuring moeten zijn, zonder overnemer.

Ik kan me vergissen Strever, maar ook u hebt dit scenario niet vermeld. Bij u en Sepan heb ik getallen van 2,5 euro en dergelijke zien staan, met een onwaarschijnlijke opbiedstrijd die zou aanvangen na de goedkeuring. Bij mijn weten dus ook grof naast de huidige realiteit.

Nog eens komen kijken op het Tigenix forum. Het bedrijf waar ik de overname bij gemankeerd heb en 15000 euro heb misgelopen en 3000 euro verlies heb genomen omdat ik er niet meer in geloofde na de shorters aanval en het aandeel zag kelderen na de CHMP goedkeuring.

Wat zie ik. Gede zit hier nu nog steeds te mekkeren. Ongelofelijk. Tigenix ligt achter mij, het boeit mij niet meer en toch zie ik oude bekenden zoals een Sepan en Strever ook hier nog hun tijd vertoeven om hun gram te halen. :) :) Get a life guys. Jullie hebben gewonnen. Ik en Gede hebben verloren terwijl ik er ook hard heb in geloofd qua technologie.
alles kan beter liked last!

sepan
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sepan » 31 Mar 2018 14:38

TiGenix
Published: 22:00 CEST 30-03-2018 /GlobeNewswire /Source: TiGenix / : TIG /ISIN: BE0003864817

TiGenix: Transparantiekennisgevingen overeenkomstig Artikel 14 van de wet van 2 mei 2007

GEREGLEMENTEERDE INFORMATIE
PERSBERICHT

Transparantiekennisgevingen overeenkomstig Artikel 14 van de wet van 2 mei 2007

Leuven (België) - 30 maart 2018, 22:00u CET - TiGenix NV (Euronext Brussels en Nasdaq: TIG; "TiGenix") kondigt vandaag aan dat het transparantiekennisgevingen heeft ontvangen overeenkomstig artikel 14 van de Belgische wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen in emittenten waarvan aandelen zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt en houdende diverse bepalingen.

Samenvatting van de kennisgevingen

Het betreft de volgende twee kennisgevingen:

Op 26 maart 2018 ontving TiGenix een transparantiekennisgeving van BNP Paribas Asset Management SA, volgend op de verwerving of overdracht van stemrechtverlenende effecten of stemrechten op 19 maart 2018, waarna BNP Paribas Asset Management SA (via haar gecontroleerde entiteiten BNP Paribas Asset Management UK Ltd, BNP Paribas Asset Management Belgium SA en BNP Paribas Asset Management France SAS) 8.497.061 stemrechten heeft in TiGenix (2,87% van het totaal aantal stemrechten). Ten gevolge hiervan werd de drempel van 3% onderschreden.

Op 28 maart 2018 ontving TiGenix een transparantiekennisgeving van Melqart Asset Management LP (c/o Melquart Asset Management (UK) Ltd), volgend op de verwerving van gelijkgestelde financiële instrumenten op 21 maart 2018, waarna Melqart Asset Management LP (via haar gecontroleerde entiteit Melqart Asset Management (UK) Ltd) 14.870.000 stemrechten heeft in TiGenix die kunnen worden verworven bij de uitoefening van het instrument (5,02% van het totaal aantal stemrechten). Ten gevolge hiervan werd de drempel van 5% overschreden .

1. Inhoud van de kennisgeving door BNP Paribas Asset Management SA

Datum van de kennisgeving: 23 maart 2018.

Reden van de kennisgeving: verwerving of overdracht van stemrechtverlenende effecten of stemrechten; onderschrijding van de laagste drempel.

Kennisgevingsplichtige persoon: BNP Paribas Asset Management SA (met adres te SA 47000 - 75318 Parijs Cedex 09, Frankrijk), die een moederonderneming/controlerende persoon is.

Datum waarop de drempel werd onderschreden: 19 maart 2018.

Onderschreden drempel: 3%.

Noemer: 296.067.856.

Details van de kennisgeving: volgend op de verwerving of overdracht van stemrechtverlenende effecten of stemrechten, was het aantal stemrechten als volgt:
BNP Paribas Asset Management SA had 0 stemrechtverlenende effecten;
BNP Paribas Asset Management UK Ltd had 5.964.221 stemrechtverlenende effecten (2,01% van het totaal aantal stemrechten);
BNP Paribas Asset Management Belgium SA had 0 stemrechtverlenende effecten; en
BNP Paribas Asset Management France SAS had 2.532.840 stemrechtverlenende effecten (0,86% van het totaal aantal stemrechten).

Totaal: 8.497.061 stemrechten (2,87% van het totaal aantal stemrechten).

Keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelnemingen daadwerkelijk worden gehouden: de dochtervennootschappen BNP Paribas Asset Management UK Limited en BNP Paribas Asset Management France SAS worden gecontroleerd door BNP Paribas Asset Management SA, die op haar beurt wordt gecontroleerd door BNP Paribas SA die geniet van een vrijstelling van de verplichting tot samenvoeging van haar deelnemingen met de deelnemingen van haar dochtervennootschappen-beleggingsondernemingen overeenkomstig artikel 21, §2 van het koninklijk besluit van 14 februari 2008 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen.

Bijkomende informatie: dochtervennootschappen BNP Paribas Asset Management UK Limited en BNP Paribas Asset Management France SAS zijn beleggingsondernemingen die stemrechten op een discretionaire manier uitoefenen.

2. Inhoud van de kennisgeving door Melqart Asset Management LP

Datum van de kennisgeving: 22 maart 2018.

Reden van de kennisgeving: verwerving van gelijkgestelde financiële instrumenten.

Kennisgevingsplichtige persoon: Melqart Asset Management LP c/o Melqart Asset Management (UK) Ltd (met adres te postbus 309, Ugland House, Grand Cayman, KY1-1104), die een moederonderneming/controlerende persoon is.

Datum waarop de drempel werd overschreden: 21 maart 2018.

Overschreden drempel: 5%.

Noemer: 296.067.856.

Details van de kennisgeving: volgend op de verwerving van gelijkgestelde financiële instrumenten, was het aantal stemrechten als volgt:
Melqart Asset Management LP c/o Melqart Asset Management (UK) Ltd had 0 stemrechtverlenende effecten,
en het aantal gelijkgestelde financiële instrumenten was als volgt:
Melqart Asset Management (UK) Ltd had 14.870.000 stemrechten die kunnen worden verworven bij de uitoefening van het instrument (cash settled derivative) (5,02% van het totaal aantal stemrechten).

Keten van gecontroleerde ondernemingen via dewelke de deelneming daadwerkelijk wordt gehouden: Melqart Asset Management (UK) Ltd wordt gecontroleerd door Melqart Asset Management LP.

Bijkomende informatie: Melqart Asset Management (UK) Ltd is de investment manager van Melqart Opportunities Master Fund Ltd. Melqart Asset Management (UK) Ltd is een management vennootschap die de stemrechten discretionair kan uitoefenen zonder specifieke instructies.

Dit persbericht en de hogergenoemde kennisgevingen kunnen worden geraadpleegd op onze website:
- persbericht: http://tigenix.com/news-media/press-releases
- kennisgevingen: http://tigenix.com/investors/share-info ... r-overview

Voor meer informatie

TiGenix
Claudia Jiménez
Senior Director Investor Relations and Communications
Tel: +34918049264
Claudia.jimenez@tigenix.com