Galapagos

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
pate
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 704

Re: Galapagos

Berichtdoor pate » 05 Mar 2018 20:29

vlere schreef:Vraagje :

Mocht Gilead echt interesse hebben in een overname waarom komt die nu dan niet?
Aandeel is de laatste dagen tot 15% gezakt.
Veronderstellen ze dat de koers nog lager zal gaan of wachten ze effectief op een positief resultaat??

Ik denk niet dat ze bij Gilead bezig zijn met de marktkapitalisatie van Galapagos te volgen. Volgens mij zijn de klinische ontwikkelingen veel belangrijker. Zo is het de voorbije kwartalen duidelijk geworden dat het niet echt wil vlotten met het testen van combinaties van filgotinib met producten uit de Gilead-pijplijn. En bij AbbVie zou wel een combinatie van upadacitinib (ABT-494) met een BTK-inhibitor ( https://www.abbvie.com/our-science/pipe ... v-599.html) richting fase II aan het opschuiven zijn. Als AbbVie deze combinatie met succes kan toepassen in de kliniek en als dat met filgotinib niet zou lukken dan heeft dat wellicht een veel groter effect op de waarde van filgotinib (en dus van Galapagos) dan de recente koerszwakte.

Zonder tegenslagen is filgotinib nog een jaar of twee van de markt verwijderd maar dat is klinische ontwikkeling nog een eeuwigheid waarin er nog van alles kan gebeuren. Ik ben slecht in het voorspellen van overnames maar ik zou niet weten waarom Gilead nu al zou happen.

tomulnrs
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Berichtdoor tomulnrs » 05 Mar 2018 22:31

sharky schreef:ik denk dat vooral de cashburn en oplopende kosten ons parten spelen sinds dat we de laatste Q cijfers hebben gekregen.
Hoe men het ook bekijkt gans die biosector is speculatief het een al meer nog dan het ander .Echter zolang er geen definitieve uitslag komt ,zitten er veel te veel "alsen" in het gegeven .
Zolang er geen nieuws komt die als positief wordt gezien zal het m.i. eerder afwachtend worden in de koers .Als Trump daar veel voor tussen zit betwijfel ik .
Ik heb dit aandeel sinds een paar weken ook eens opgepikt mede door het enthousiasme hier op het forum maar ik ben toch eerder meer afwachtend tot er echt zekerheid in zit dat Gala echt iets definitief op de markt kan brengen .Door de lange jaren dat ik nu al bezig ben op de beurs heb ik al veel forums vol enthousiasme gezien bij pak aandelen maar sommige van die aandelen hebben ook nooit de status bekijkt wat men hoopte of klapten ineen .
Denk niet dat dit hier zal gebeuren maar beetje sceptisch blijven is misschien wel best .

Cashburn?
Galapagos zit op een gigantische berg cash.
Als er ergens 1 biotech bedrijf is waar er geen zorgen zijn om cash is het wel Galapagos.
Komende maanden komt er wel wat nieuws en zal het aandeel weer nr boven de 100 schieten waar het gewoonweg thuis hoort.
charel01 liked last!
Portefeuille:
NL: Pharming, Ahold, Kiadis, BAM, PostNL, AMG
BE: Galapagos, Mithra, Melexis, ArgenX, Celyad, KBCA
EU: Vodafone, X-Fab, Genmab
US: Keryx, Synergy, BallardPower, Nvidia, Mastercard

fricandel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26

Berichtdoor fricandel » 06 Mar 2018 08:41

Enkele data pineliners of eyeliners :roll:

GLPG 2737 Pelican fase 2: data 30/06/2018
Filgotinib Tortuga fase 2 : completed 30/06/2018
Filgotinib Equator fase 2 : completed 30/06/2018
Filgotinib Finch 2 fase 3: initiated 31/12/2018

johan1213
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 64

Berichtdoor johan1213 » 07 Mar 2018 11:52

Onder de € 80 momenteel ... toch wel fel afgestraft op enkele weken, van 95 naar onder de € 80.

Ik ga terug instappen.

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1459

Berichtdoor a21 » 07 Mar 2018 12:09

johan1213 schreef:Onder de € 80 momenteel ... toch wel fel afgestraft op enkele weken, van 95 naar onder de € 80.

Ik ga terug instappen.

als het zo voort gaat worden ze nog goedkoper dan ablynx :lol:

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 750

Berichtdoor Bioscience » 07 Mar 2018 12:18

Zou maar oppassen . Als Paté gelijk krijgt kan het aandeel grote klappen krijgen . Ze hebben grote cash , maar die wordt ook rap opgesoupeerd . Als de blockbuster Fil. geen blockbuster blijkt te worden , dan kan het sterk omlaag

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1459

Berichtdoor a21 » 07 Mar 2018 12:23

Bioscience schreef:Zou maar oppassen . Als Paté gelijk krijgt kan het aandeel grote klappen krijgen . Ze hebben grote cash , maar die wordt ook rap opgesoupeerd . Als de blockbuster Fil. geen blockbuster blijkt te worden , dan kan het sterk omlaag

hadden die 2 niet beter samengesmolten ????

Bioscience
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 750

Berichtdoor Bioscience » 07 Mar 2018 12:28

a217445 schreef:
Bioscience schreef:Zou maar oppassen . Als Paté gelijk krijgt kan het aandeel grote klappen krijgen . Ze hebben grote cash , maar die wordt ook rap opgesoupeerd . Als de blockbuster Fil. geen blockbuster blijkt te worden , dan kan het sterk omlaag

hadden die 2 niet beter samengesmolten ????

tja . Waarschijnlijk wel . Nu te laat !

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 250

Berichtdoor jack. » 07 Mar 2018 12:29

Onno heeft laten weten op zoek te zijn naar een andere investeerder die 10% of meer een belang wil nemen in galapagos om een overname moeilijker te maken,dan kan men toch niet verwachten dat die investeerder daar zomaar 95 euro per aandeel wil aan geven :roll: denk dat het een reden zou kunnen zijn om de koers wat naar beneden te drukken ;)

micado
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 100

Berichtdoor micado » 07 Mar 2018 12:51

jack. schreef:Onno heeft laten weten op zoek te zijn naar een andere investeerder die 10% of meer een belang wil nemen in galapagos om een overname moeilijker te maken,dan kan men toch niet verwachten dat die investeerder daar zomaar 95 euro per aandeel wil aan geven :roll: denk dat het een reden zou kunnen zijn om de koers wat naar beneden te drukken ;)

Onno is en blijft een gek die Galapagos alleen naar beneden praat, waarom wil die een investeerder van 10% om niet te worden overgenomen. Als CEO kan je dat best verzwijgen en niet in je kaarten laten kijken. Ik hoop dat ze die Onno vlug aan de kant zetten.
fricandel liked last!