Galapagos

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
mivedb
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 56

Re: Galapagos

Berichtdoor mivedb » 14 Aug 2019 14:03

1 troost, alles zakt dus is het niet aan het aandeel gelegen maar aan het algemeen negatief sentiment.

Naturlijk is er reeds 10% af sedert de ATH.
Had het ook liever anders gezien.

Het is wel altijd iets de laatste tijd. Trump, China, Hongkong, Noord Korea, recessie,.....

Maar het is niet omdat Onno zegde dat hij niet wakker ligt van -10% dat anderen dat ook zo zien.

Ik zou voorstellen, laat eens goed nieuws publiceren en de tram zal weer vooruit rijden.

powered by Surfing Waves

believer
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2745

Berichtdoor believer » 14 Aug 2019 14:13

Augustinus schreef:
believer schreef:Rampzalig we staan verdorie meer dan 150€ :?

Rampzalig? Een maand geleden stonden we nog niet eens aan 130€ genoteerd. Als we onder die grens duiken, DAN is er pas iets loos.

Ik had het op Assenna dat zegt dat deze koers rampzalig is.
Binnen enkele weken zijn de angsthazen weer verdwenen bij goed nieuws

asenna
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor asenna » 14 Aug 2019 14:52

believer schreef:
Augustinus schreef:

Rampzalig? Een maand geleden stonden we nog niet eens aan 130€ genoteerd. Als we onder die grens duiken, DAN is er pas iets loos.

Jullie hebben inderdaad allemaal gelijk, maar ik ben een grote amateur. Voor het aandeel zelf is er inderdaad niks aan de hand.

Het is gewoon dat ik de grote sprong maar met een redelijk kleine hoeveelheid aandelen heb mee gemaakt. Nu zit ik er sinds enkele weken in met een vrij groot gedeelte van mijn portefeuille en dan ook nog in opties die vervallen deze vrijdag. Dus voor mij persoonlijk is dit wel rampzalig.
Het probleem is dat ik altijd de gedacht heb dat het niet veel lager zal zakken. Zo als deze middag dacht ik even mijn (groot) verlies te nemen maar dan dacht ik dat we wel op een bodem zaten (rond 12.15u). Nu ik opnieuw achter mijn pc zit heb ik hier natuurlijk weer spijt van.
Daarom dat ik nu zei dat mijn opties niet veel verder kunnen zakken en dat ik het waarschijnlijk gewoon moet uitzitten tot vrijdag namiddag en hopen op een opflakkering of wat nieuws.

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 304

Berichtdoor Blackbelt » 14 Aug 2019 15:07

asenna schreef:
believer schreef:
Augustinus schreef:

Jullie hebben inderdaad allemaal gelijk, maar ik ben een grote amateur. Voor het aandeel zelf is er inderdaad niks aan de hand.

Het is gewoon dat ik de grote sprong maar met een redelijk kleine hoeveelheid aandelen heb mee gemaakt. Nu zit ik er sinds enkele weken in met een vrij groot gedeelte van mijn portefeuille en dan ook nog in opties die vervallen deze vrijdag. Dus voor mij persoonlijk is dit wel rampzalig.
Het probleem is dat ik altijd de gedacht heb dat het niet veel lager zal zakken. Zo als deze middag dacht ik even mijn (groot) verlies te nemen maar dan dacht ik dat we wel op een bodem zaten (rond 12.15u). Nu ik opnieuw achter mijn pc zit heb ik hier natuurlijk weer spijt van.
Daarom dat ik nu zei dat mijn opties niet veel verder kunnen zakken en dat ik het waarschijnlijk gewoon moet uitzitten tot vrijdag namiddag en hopen op een opflakkering of wat nieuws.

Als je met veel eieren uit je mand extra gaat speculeren op heel korte termijn, dan is dat gevaarlijk.
Biotech moet je altijd op lange termijn bekijken. Die grote schommelingen op korte termijn kan NIEMAND correct voorspellen.

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 815

Berichtdoor sharky » 14 Aug 2019 15:28

Lees meer op: viewtopic.php?f=4&t=102&start=14520 voor meer informatie

Klopt wat Blackbelt zegt .
Als je van jezelf zegt een amateur te zijn waarom koop je dan opties ook? Het is sowieso al uitkijken met een timing te zoeken voor aandelen laat staan met opties .Aandelen kan je rustig bij houden maar opties zijn tijdgebonden en verlies verzekerd .Heb het hier al eens geschreven al dat gerotzooi met turbo's opties en andere afgeleiden is niet voor jan met het petje als je er maar pas in zit .Heb het jaren allemaal gedaan en blijf er nu af .Koop enkel aandelen en heb in jaren niet meer verkocht met verlies .
.En er komt waarschijnlijk nog wel een en ander qua onrust af.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Galapagos terug en nog deel in cash momenteel

mivedb
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 56

Berichtdoor mivedb » 14 Aug 2019 15:31

Gaat mij ook niet horen zeggen dat ik het leuk vind de laatste week. Iedere dag gaat er zo een 1k af van mijn portefeuille met GLPG en ARGX.

Maar hopelijk komt er nog eens nieuws.

asenna
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1

Berichtdoor asenna » 14 Aug 2019 17:14

Ja ik besef (nu) inderdaad dat dit heel risico vol is.
Maar spijt komt altijd na de zonde, of wat zeggen ze dan?

Nu ben ik natuurlijk weer aan het twijfelen of ik het nu zou verkopen of afwachten tot vrijdag. iemand enige suggesties?

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 885

Berichtdoor Putbruy » 14 Aug 2019 17:26

momenten voor bijkopen, niet om te dumpen
Bussie liked last!
in port : vanalles..

timothy v
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 78

Berichtdoor timothy v » 14 Aug 2019 17:27

Als ik 1 suggestie mag geven dat is dat je nu best een tijdje niks meer koopt en gewoon een beetje wacht . De beurs kan nog een pak lager gezet worden. Niet vergeten dat 80% van de transacties computergestuurd zijn

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 815

Berichtdoor sharky » 14 Aug 2019 18:58

asenna schreef:Ja ik besef (nu) inderdaad dat dit heel risico vol is.
Maar spijt komt altijd na de zonde, of wat zeggen ze dan?

Nu ben ik natuurlijk weer aan het twijfelen of ik het nu zou verkopen of afwachten tot vrijdag. iemand enige suggesties?

Zou ik ook doen zoals Thimoty schreef.Rustig blijven want in dergelijke markten kan het van de ene dag op de andere soms snel keren.Gisteren nog gejuich op het uitstel van de tarieven en vandaag ziet men terug iets anders om zorgen over te maken.
Er kan best nog wat onrust wezen maar soms ook euforie als de FED een move doet etc. of iets dat wat positief uitpakt in de trade war .
Maar blijf af van afgeleide produkten en je slaapt al pak rustiger.Bij dergelijke produkten is snel handelen de boodschap .
piddybull liked last!
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Galapagos terug en nog deel in cash momenteel

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen