Galapagos

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3388

Re: Galapagos

Berichtdoor piddybull » 11 Jan 2019 16:37

Schermafbeelding 2019-01-11 om 16.36.26.png

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03800472
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Revenge 2 liked last!
THINK BIG !! GALAPAGOS - TOLEDO - BEST IN CLASS : FILGOTINIB - Probably the best biotech in the world ****** Beursig Tour Poule 2019 :druk op het gele t'shirt hierboven !!

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

joachimds
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 454

Berichtdoor joachimds » 11 Jan 2019 16:54

piddybull schreef:Ik zie Onno direct een volgende geldophaling organiseren als we rond de € 120 komen.
De vorige waren rond de € 80 en € 100
Het moment was erg goed gekozen, niemand was er dolblij mee gezien het gevolg ervan met de koersvorming.
Achteraf toch een meesterlijke zet van hen.

Ik zie niet in wat die ophalingen uithalen als je er niets mee doet. Als filgo phase 3 slaagt en er regulatory gefiled wordt, komt er - als ik mij goed herinner - 700M aan milestones aan.

Dat is gewoon cash op de rekening die niks uithaalt. Elke euro die ze ophalen en de beurs koers opblaast, is bij de overname evenveel waard.

vb 2bln market cap + 0 cash of 4bln market cap + 2 bln cash. kost voor overnemer nog altijd maar 2 bln netto cash om over te nemen.

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 11 Jan 2019 17:19

joachimds schreef:
piddybull schreef:Ik zie Onno direct een volgende geldophaling organiseren als we rond de € 120 komen.
De vorige waren rond de € 80 en € 100
Het moment was erg goed gekozen, niemand was er dolblij mee gezien het gevolg ervan met de koersvorming.
Achteraf toch een meesterlijke zet van hen.

Ik zie niet in wat die ophalingen uithalen als je er niets mee doet. Als filgo phase 3 slaagt en er regulatory gefiled wordt, komt er - als ik mij goed herinner - 700M aan milestones aan.

Dat is gewoon cash op de rekening die niks uithaalt. Elke euro die ze ophalen en de beurs koers opblaast, is bij de overname evenveel waard.

vb 2bln market cap + 0 cash of 4bln market cap + 2 bln cash. kost voor overnemer nog altijd maar 2 bln netto cash om over te nemen.

Deels toch oneens met uw stelling.

Als je Onno van der Stolpe zijn gehele loopbaan analyseert weet je best dat hij ook echte zwarte sneeuw heeft gekend.
Vroeger moest hij smeken om centen voor bedrijf overeind te houden.
Vandaag merkt hij dat bedrijven honger hebben naar zijn aandelen,voornamelijk dan in Amerika.

Eens GLPG stevige omzetten realiseert met Filgotinib e.a. hoop ik dat het niet meer zal moeten.
Als we met zijn allen nu woensdag overdondert werden door het Toledo verhaal was ik alvast opgelucht dat er 1,3 op de rekeningen staat.
Zeker net toen ik hoorde dat 50 % personeel van de betrokken diensten ingezet wordt op Toledo.

Die grote geldbuffer geeft mij een immens vertrouwen.
De bio's die zo'n cash reserve hebben zijn op 1 hand te tellen.
Laatst gewijzigd door piddybull op 11 Jan 2019 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Revenge 2 liked last!
THINK BIG !! GALAPAGOS - TOLEDO - BEST IN CLASS : FILGOTINIB - Probably the best biotech in the world ****** Beursig Tour Poule 2019 :druk op het gele t'shirt hierboven !!

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 11 Jan 2019 17:24

De Tijd ... :oops: ... staat stil ..., tijd voor het weekendritme.

Schermafbeelding 2019-01-11 om 17.22.23.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 11 Jan 2019 17:28

Galapagos-CEO: 'Alle opties liggen open, maar overname niet aan de orde'
11 januari 201917:13

Schermafbeelding 2019-01-11 om 17.29.29.png

Onno van de Stolpe, CEO van Galapagos, zegt dat Galapagos met het nieuwe onderzoeksprogramma, de opvolging van filgotinib, sneller zal schakelen dan in het verleden om de concurrentie voor te zijn.

Onno van de Stolpe, CEO van biotechbedrijf Galapagos, komt enthousiast terug van San Francisco, waar de jaarlijkse hoogmis voor de farma- en biotechindustrie plaatsvond, de J.P. Morgan Healthcare Conference. '

Alle opties liggen open voor Galapagos.'

Het Mechelse biotechbedrijf Galapagos staat op het punt zijn eerste geneesmiddel, filgotinib, op de markt te brengen. Analisten voorspellen voor het medicijn een piekverkoop van 5 à 6 miljard euro per jaar. Met die fraaie bagage trok Galapagos-CEO Onno van de Stolpe deze week naar San Francisco, waar ook andere Belgische biotechbedrijven als Argenx, Bone Therapeutics, Celyad en Confo Therapeutics aanwezig waren.

Van de Stolpe werd uitgenodigd door de zakenbank J.P. Morgan om een presentatie te geven. 'De reacties waren zeer goed. Iedereen beseft dat we enorme stappen hebben gezet en dat we nu tot de top van de biotechscene behoren.'

U hebt er dan ook meteen een overnamevoorstel gekregen?

Onno van de Stolpe: 'Neen, toch niet. Dat is ook helemaal niet aan de orde. We hebben wel goede gesprekken gehad met investeerders en farmabedrijven zoals Gilead, AbbVie en andere. Het was zeer druk, maar onze conclusie is: alle opties liggen open voor Galapagos. We hebben investeerders en we hebben farmapartners die ons willen steunen.'

Nochtans is er veel concurrentie in de biotech. Voelde u de hete adem van andere spelers niet in uw nek?

Van de Stolpe: 'Iedereen kijkt naar iedereen op zo'n conferentie. Het is een mierenhoop. Maar wij staan goed op de kaart. Ik heb niet het gevoel dat we de boot missen. We zijn goed op schema en de reacties zijn erg optimistisch.'

U hebt er een tipje van de sluier opgelicht over het onderzoek naar een opvolger voor filgotinib. Hoe werd dat onthaald?

Van de Stolpe: 'Iedereen wil nu natuurlijk weten welke target we juist hebben, maar dat ga ik niet vertellen. Het gaat om een breed mechanisme, net zoals filgotinib, met meerdere opties. Dat bekijken we nu. Het enige dat ik wil zeggen is dat het onze ambitie is om niet uitsluitend voor één ziekte te gaan. Net zoals we filgotinib eerst onderzochten voor reuma, maar alles parallel laten lopen. We zullen verschillende ziekten samen onderzoeken, zodat we snel kunnen zijn en de concurrentie op afstand kunnen houden.'

Hoeveel ziekten tegelijk?

Van de Stolpe: 'We starten natuurlijk met één molecule in fase 1, maar daar zullen er snel vier of vijf bijkomen. We zullen allerlei modellen ontwikkelen. Dat is althans het plan dat we voorbereiden.'

Dat vraagt veel financiële middelen.

Van de Stolpe: 'Ja, maar dat kunnen we aan. Zoals we in Nederland zeggen: we zitten goed in de slappe was.
Laatst gewijzigd door piddybull op 11 Jan 2019 17:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Revenge 2 liked last!

believer
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2463

Berichtdoor believer » 11 Jan 2019 17:35

Onno zegt” we hebben goede gesprekken gehad met Gilead,Abbvie...” een deal in het verschiet?
Voor de Finch,wat zou dit prachtig zijn!

Topartikel Piddybull!
Bussie liked last!

piddybull
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor piddybull » 11 Jan 2019 17:41

believer schreef:Onno zegt” we hebben goede gesprekken gehad met Gilead,Abbvie...” een deal in het verschiet?
Voor de Finch,wat zou dit prachtig zijn!

Topartikel Piddybull!

Inderdaad leuke afsluiter van toch drukker dan gemiddelde week.
2019 wordt ( is ) het Galapagos jaar !!
believer liked last!

ancaoli
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 455

Berichtdoor ancaoli » 11 Jan 2019 17:43

Bedankt Piddy!
Hoe meer Onno roept dat er geen overname komt hoe meer ik er juist wel in geloof ;)
Het hard to get spelletje speelt hij heerlijk :up:
Des te beter voor de overnameprijs :clap:
jack. liked last!
Vaste Portefeuille:Gala, Exmar, WRN, Accentis, Global G, SocGen, Roularta, Biocartis, Argenx, Enwave, Agfa, Accsys,Pure Gold Mining

believer
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2463

Berichtdoor believer » 11 Jan 2019 17:49

De studie met de Toledo molecule is begonnen!

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT ... =galapagos
jack. liked last!

Brammeke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 269

Berichtdoor Brammeke » 11 Jan 2019 18:41

Schitterend artikel!
"Kleine" kanttekening ( geen kritiek). Er wordt laatste tijd "veel" gesproken over Toledo (terecht), maar
laten we niet vergeten dat het nog in de kinderschoenen staat.
Start Fase1: kan nog enorm veel "mislopen". De weg is nog zeer, zeer lang ( jaaaren), ook al willen ze er sneller "doorlopen".

Ik kijk in de eerste plaats uit naar de lancering Filgotinib. Heeeel belangrijk dat dit allemaal vlot verloopt.
En in de 2de plaats kijk ik uit naar de voortgang IPF. In de eerste plaats zal "het" van deze 2 de komende maanden, 2-3jaar afhangen.
Wel "intelligent" dat ze bij Galapagos verder kijken dan deze 2, en op langere termijn denken.

Misschien moeten we stoppen met "praten" over eventuele overname. ;)
Laat ze "in stilte" 3-5 jaar verder werken, en wie weet, krijgen we dan ONS EIGEN MEGA PHARMABEDRIJF.
Ik kan het alleen maar hopen. Ik wil er gerust 3-5 jaar op wachten. :)
Revenge 2 liked last!

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen