Galapagos - GLPG

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 312

Re: Galapagos - GLPG

Bericht door nete »

gede schreef:
31 mei 2021 16:33
Ik snap de 'regel', maar langs de andere kant ga je ook situaties tegen komen waarin je hard gaat vloeken omdat je de helft hebt buiten gegooid, terwijl ze doorstijgen.
Dat klopt inderdaad, maar gemiste winst doet voor mij veel minder pijn dan torenhoge verliezen bij aandelen die worden gedecimeerd.
Nu en dan herrijzen bedrijven na zo'n debacle en misschien is GLPG er wel zo één.
Laatst gewijzigd door nete op 01 jun 2021 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door nete »

Largo schreef:
31 mei 2021 14:17
Natuurlijk heb je gelijk, maar alles leek zo positief ... Onno, de pijplijn .....
Largo, heb je al ooit één CEO zijn bedrijf NIET weten ophemelen tot en met als het goed gaat en nog altijd door dik en dun verdedigen als het slechter gaat ? In zijn plaats zouden we het ook doen.
sjos liked last!

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1006

Bericht door gede »

nete schreef:
01 jun 2021 09:12
gede schreef:
31 mei 2021 16:33
Ik snap de 'regel', maar langs de andere kant ga je ook situaties tegen komen waarin je hard gaat vloeken omdat je de helft hebt buiten gegooid, terwijl ze doorstijgen.
Dat klopt inderdaad, maar gemiste winst doet voor mij veel minder pijn dan torenhoge verliezen bij aandelen die worden gedecimeerd.
Nu en dan herrijzen bedrijven na zo'n debacle en misschien is GLPG er wel zo één.
Dat is een natuurlijke reactie, maar eigenlijk slaat dat objectief gezien nergens op.

Of je op aandeel A 1.000 euro minder winst hebt door een stijgend aandeel te vroeg te verkopen of op aandeel B 1.000 euro meer verlies door een dalend aandeel te laat te verkopen, het resultaat voor je portefeuille is exact hetzelfde.

Mijns inziens staren mensen veel te veel naar het verlies of de winst die je al hebt. De enige relevante vraag is: Gaat het bedrijf in de toekomst meer waarde hebben dan vandaag? Als je vermoedt dat het antwoord op die vraag 'nee' is, moet je verkopen, ongeacht op hoeveel winst of verlies je staat. Als je denkt dat er veel opwaarts potentiëel is, dan is verkopen niet zinvol.
Laatst gewijzigd door gede op 01 jun 2021 10:49, 3 keer totaal gewijzigd.
sperweroog liked last!

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

nete schreef:
01 jun 2021 09:20
Largo schreef:
31 mei 2021 14:17
Natuurlijk heb je gelijk, maar alles leek zo positief ... Onno, de pijplijn .....
Largo, heb je al ooit één CEO zijn bedrijf NIET weten ophemelen tot en met als het goed gaat en nog altijd door dik en dun verdedigen als het slechter gaat ? In zijn plaats zouden we het ook doen.

Daar ben ik het niet mee eens. Er is een groot verschil tussen 'geloven' in je bedrijf, je bedrijf verdedigen en de taal die Onno heeft gesproken. Ik ken nauwelijks CEO's die de waanzinnige cijfers uitspreekt die Onno heeft uitgesproken en ik ben nog steeds van mening dat hij daar wel erg goed mee weg komt. Het moet zijn dat het binnen het bedrijf enorm wordt gewaardeerd om zijn biotechnisch inzicht, anders had zijn kop m.i. al lang gerold.
sperweroog liked last!

uynod
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 145

Bericht door uynod »

gede schreef:
01 jun 2021 10:45
Dat is een natuurlijke reactie, maar eigenlijk slaat dat objectief gezien nergens op.

Of je op aandeel A 1.000 euro minder winst hebt door een stijgend aandeel te vroeg te verkopen of op aandeel B 1.000 euro meer verlies door een dalend aandeel te laat te verkopen, het resultaat voor je portefeuille is exact hetzelfde.

Mijns inziens staren mensen veel te veel naar het verlies of de winst die je al hebt. De enige relevante vraag is: Gaat het bedrijf in de toekomst meer waarde hebben dan vandaag? Als je vermoedt dat het antwoord op die vraag 'nee' is, moet je verkopen, ongeacht op hoeveel winst of verlies je staat. Als je denkt dat er veel opwaarts potentiëel is, dan is verkopen niet zinvol.
Ik denk dat bij biotech op tijd winst nemen een must is. Dat geldt ook voor andere binaire sectoren/events.

Dit gezegd zijnde is het voor andere bedrijven inderdaad soms zinvoller gewoon te blijven zitten als er nog toekomst is. Let your winners run!
Want iedereen wilt graag wel eens een 'multibagger' scoren. Dat doe je inderdaad enkel door aan 100% winst gewoon te blijven zitten...
nete liked last!
Uranium: GLO.to, EU.v, UEX.to, UUUU, UEC, URG, MGA.to, NXE, DNN, VUI.v, LAM.to, FCU.to, FMC.v, CCJ, GXU.to, PTU.to, STND.v, CVV.v, FSY.to, ISO.v
Diversen: NIO, JMAT.L, HLMA.L, MAC, SPG, AMG, PBX.v, ISGI.v

nete
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door nete »

uynod schreef:
01 jun 2021 11:06
Ik denk dat bij biotech op tijd winst nemen een must is. Dat geldt ook voor andere binaire sectoren/events.
Klopt, als je winst van bv. 300 % plots gehalveerd is dan denk ik dat je toch beter (eventueel een deel) verkoopt om misschien later aan een nog véél lagere koers terug te kunnen instappen. Maar niets belet natuurlijk dat de koers van het bewuste aandeel de dag na je verkoop terug begint te stijgen.

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

uynod schreef:
01 jun 2021 11:06
gede schreef:
01 jun 2021 10:45

Dit gezegd zijnde is het voor andere bedrijven inderdaad soms zinvoller gewoon te blijven zitten als er nog toekomst is. Let your winners run!
Want iedereen wilt graag wel eens een 'multibagger' scoren. Dat doe je inderdaad enkel door aan 100% winst gewoon te blijven zitten...
Dat is absoluut waar. Je moet steeds de risk/reward balans mee in overweging nemen.

Dus wat mij betreft: algemene vaste 'wiskundige' regels kunnen wat mij betreft op de schop en dat is wat ik bedoelde. :-)

Hoebeet
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1409

Bericht door Hoebeet »

NewB76 liked last!

believer
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4657