Galapagos - GLPG

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Lama Daila
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4814

Re: Galapagos - GLPG

Bericht door Lama Daila »

https://www.legifrance.gouv.fr/jorf/id/ ... 0043518985

Vertaald door Google Translate:

17 mei 2021

Plaats van JYSELECA (filgotinib) in de therapeutische strategie:

In overeenstemming met de formulering van de vergunning voor het in de handel brengen, kan JYSELECA (filgotinib), een synthetische gerichte therapie die janus-kinasen remt, worden gebruikt na het falen van een of meer DMARD's, hetzij in de 2e lijn (na falen van een klassieke DMARD-type behandeling) of in 3e lijn (falen van een biotherapie) of zelfs meer (falen van meerdere klassieke DMARD's en/of biotherapieën). JYSELECA (filgotinib) kan worden gebruikt als monotherapie of in combinatie met methotrexaat (MTX).

Het Transparantiecomité:

- adviseert dat, bij vrouwen, zoals OLUMIANT (baricitinib), XELJANZ (tofacitinib) en RINVOQ (upadacitinib), JYSELECA (filgotinib) bij voorkeur moet worden gebruikt in de 3e lijn of meer (d.w.z. na falen van ten minste één biotherapie) gezien de zorgen in termen van veiligheid, vooral op lange termijn, gekoppeld aan het nieuwe werkingsmechanisme en de grotere achteruitgang in termen van werkzaamheid en veiligheid van biotherapieën. Bij deze patiënten is de commissie van mening dat de combinatie met MTX de voorkeur verdient en dat het gebruik in monotherapie moet worden gereserveerd voor situaties van intolerantie voor MTX of wanneer voortzetting van de behandeling met MTX ongeschikt is;
- is van mening dat JYSELECA (filgotinib) bij mannen geen plaats heeft in de behandelstrategie voor matige tot ernstige actieve RA vanwege een mogelijk en mogelijk onomkeerbaar risico op spermatogenese dat niet wordt geïdentificeerd met de andere anti-JAK. Dit advies wordt uitgebracht in afwachting van de resultaten van lopende klinische onderzoeken die het effect van filgotinib op de spermatogenese evalueren.
NewB76 liked last!
https://twitter.com/lama_daila

ELPUTSO
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 41

Bericht door ELPUTSO »

Dat het nu weeral naar beneden dondert kan toch niet meer op de shorters
geschoven worden gezien hun afbouw .

Largo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 119

Bericht door Largo »

Als UC patient was ik een grote fan en believer van Galapagos.

Op een geven moment had ik meer dan 300% winst, maar na de grote ontgoochelingen heb ik alles verkocht met een break even.
Dit deed wel pijn aan de portefeuille, maar ook aan de hoop van een nieuwe (betere) behandeling.

Momenteel laat ik GLPG voor wat het is, en heb ik een toch mooie positie in Abivax opgebouwd. Abivax is het verhaal van een fantastische molecule (ABX464), dat zojuist zeer mooie resultaten liet zien in de fase 2B voor UC. fase 3 begint binnen enkele maanden. Ook studies voor Crohn en RA zijn gaande. Veel betere resultaten dat filgotinib ooit liet zien. De portefeuille is veel minder gediserficieerd dan die van Galapagos ooit was, misschien ook een voordeel als je ziet hoeveel geldverkwisting bij GLPG de laatste jaren er was.
Misschien is GLPG naar ABX aan het lonken, zeer veelbelovend ...

Koersdoel tussen 40E en 100E
softwave liked last!
Angst en hebzucht zijn oerinstincten die beleggers het leven erg moeilijk maken.

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 160

Bericht door koenvhaver »

Beste Largo, er is één belangrijke regel die je kunt gebruiken om je onderschrift ‘angst en hebzucht’ te slim af te zijn en dit is steeds bij 100% winst de helft van je aandelen te verkopen. Zo maak je geen verlies en laat je hebzucht geen kans.
nete liked last!
De 400% is bereikt

Largo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 119

Bericht door Largo »

Natuurlijk heb je gelijk, maar alles leek zo positief ... Onno, de pijplijn .....

een mooie les was het....
Angst en hebzucht zijn oerinstincten die beleggers het leven erg moeilijk maken.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1006

Bericht door gede »

koenvhaver schreef:
31 mei 2021 13:58
Beste Largo, er is één belangrijke regel die je kunt gebruiken om je onderschrift ‘angst en hebzucht’ te slim af te zijn en dit is steeds bij 100% winst de helft van je aandelen te verkopen. Zo maak je geen verlies en laat je hebzucht geen kans.
Ik snap de 'regel', maar langs de andere kant ga je ook situaties tegen komen waarin je hard gaat vloeken omdat je de helft hebt buiten gegooid, terwijl ze doorstijgen.

En dat is meteen waarom ik zo tegen 'regels' ben. Dat is nu eenmaal zo op de beurs: Er zijn geen regels die zaligmakend zijn. Eigenlijk moet je elke situatie individueel bekijken. Het enige dat je jezelf moet afvragen is: Heeft het aandeel meer potentiëel dan de koers waar het vandaag staat en welk risico staat daar tegenover? Die laatste vraag dat is echte bedrijfskennis en dat gaat dus veel verder dan kijken naar een koersgrafiek en alleen maar kijken van waar je komt... Maar ik wil uiteraard helemaal niet beweren dat dat een simpele opgave is, maar het is m.i. de enige vraag die je tot goede beursresultaten kan brengen.
sperweroog liked last!

koenvhaver
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 160

Bericht door koenvhaver »

Dat is ook een stuk waar Gede, Het is niet dat ik strikt aan die 100% vasthou maar je inleg eruit halen en dan verder laten lopen brengt mij gemoedsrust. En dan verkoop ik soms nog een deel bij 200% of koop ik zelfs bij als ze opnieuw zakken. Bij elk aandeel beoordeel ik het inderdaad anders maar bij biotech-bedrijven ben ik wel strikter.
nete liked last!
De 400% is bereikt

mongoose
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 172

Bericht door mongoose »

Amaai ja, ik heb ook gevloekt dat ik ooit enkele honderden aandelen Gala verkocht aan dik 30euro. Ze waren toen al zo serieus gestegen, ik kreeg hoogtevrees. Alles is relatief natuurlijk.

Gildo
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 6

Bericht door Gildo »

koenvhaver schreef:
31 mei 2021 13:58
Dit is wel goede raad. :up:

Hoebeet
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1409

Bericht door Hoebeet »

Nú nog die 100% :lol:
gede liked last!

Plaats reactie