Galapagos - GLPG

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1449

Re: Galapagos - GLPG

Bericht door Wimpie85 »

Galapagos : Written questions and answers VEB

https://www.glpg.com/docs/view/608935202b059-en

Tja, veel wijzer word je er allemaal niet van.
ugeerts liked last!

tomulnrs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 78

Bericht door tomulnrs »

Triestig aandeeltje.
Ik vrees dat het toch veel langer zal duren dan ik had gedacht/gehoopt om terug betere koersen te zien...
Port:
NL: Ahold, Prosus, PostNL, AMG, Unilever
BE: Galapagos, Oxurion
EU: Genmab, Nel ASA, Vodafone, X-Fab
US: Sorrento, Gilead, Alibaba, Adobe, Ballard, NIO, TPGY, JD.com
GOLD, BTC, vastgoed, no fiat money

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 201

Bericht door Schaakfanaat »

nete schreef:
28 apr 2021 13:02
Schaakfanaat schreef:
22 apr 2021 12:41

En wat meer 'on topic'. Door wat fanmail links en rechts lijkt de iets overdreven dip stilaan overwonnen te raken.
Welke dip is er overwonnen ? ;)
Terechte vraag. Ik doelde eigenlijk op day lows van onlangs van dicht tegen de 60 als ik me niet vergis, al is zelfs dat op dit moment weer even niet meer het geval. Als ik even de grafiek er bij haal van de laatste 6 maanden, of 1 jaar, besef ik dat 'dip stilaan overwonnen', wel een heel idiote uitspraak is.

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Bericht door sigaar »

back to the 50's... zeer waarschijnlijk.
die zijwaartse beweging duurt nu al 2 maanden bij dit aandeel.
enkel zijwaarts gehouden door steeds verder stijgende markt, want anders had het al veel lager gestaan.
technisch bekeken na zolang zijwaarts gaat de volgende beweging des te groter zijn. ik verwacht een serieuzere klap 1 van de komende dagen dan de voorbije dagen.

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183

Bericht door sigaar »

tomulnrs schreef:
29 apr 2021 09:30
Triestig aandeeltje.
Ik vrees dat het toch veel langer zal duren dan ik had gedacht/gehoopt om terug betere koersen te zien...
waarom denk je dat er terug betere koersen komen?

galapagos is het aandeel van verhaaltjes en niks meer. dat is de ceo zijn handelsmerk, verhaaltjes.
ze hebben 20 jaar niks voor elkaar gekregen. nog enkele jaren verder zoals ze bezig zijn en de koers zal ook een heel ander verhaal zijn.
met vrij grote zekerheid kwestie van tijd voor heel dat opgeklopt toledo-verhaaltje in hun gezicht ontploft

tomulnrs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 78

Bericht door tomulnrs »

sigaar schreef:
29 apr 2021 12:34
tomulnrs schreef:
29 apr 2021 09:30
Triestig aandeeltje.
waarom denk je dat er terug betere koersen komen?

galapagos is het aandeel van verhaaltjes en niks meer. dat is de ceo zijn handelsmerk, verhaaltjes.
ze hebben 20 jaar niks voor elkaar gekregen. nog enkele jaren verder zoals ze bezig zijn en de koers zal ook een heel ander verhaal zijn.
met vrij grote zekerheid kwestie van tijd voor heel dat opgeklopt toledo-verhaaltje in hun gezicht ontploft
Ik ben daar niet mee akkoord. De belangrijkste tegenslag dit jaar ivm goedkeuring filgotinib door FDA was duidelijk onverwacht (en onterecht?). Als die goedkeuring er was en dat lag binnenkort daar ook in de rekken, hadden we waarschijnlijk nog steeds aan koersen tegen de 200 EUR genoteerd...
Een bedrijf die dit traject met een medicijn heeft afgelegd, deels met succes in Europa en Japan, heeft zijn cashpositie toch niet enkel te danken aan verhaaltjes van de ceo?
Mijn vertrouwen is afgelopen jaar ook zwaar beschadigd, maar aan de huidige koers verkoop ik gewoonweg niet.

Ik blijf positief, en hoop dan ook dat ze jou (en vele aandeelhouders die de laatste maanden tegen gelijk welke prijs uitgestapt zijn) met Toledo binnenkort het tegendeel bewijzen.
MONEYCAT liked last!
Port:
NL: Ahold, Prosus, PostNL, AMG, Unilever
BE: Galapagos, Oxurion
EU: Genmab, Nel ASA, Vodafone, X-Fab
US: Sorrento, Gilead, Alibaba, Adobe, Ballard, NIO, TPGY, JD.com
GOLD, BTC, vastgoed, no fiat money

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 686

Bericht door ugeerts »

Wimpie85 schreef:
28 apr 2021 19:24
Galapagos : Written questions and answers VEB

https://www.glpg.com/docs/view/608935202b059-en

Tja, veel wijzer word je er allemaal niet van.
Au contraire, dit is nu net een superbelangrijk document van VEB. Ik copieer er een paar passages uit om de ogen te openen of om op zijn minst een kritische kijk, wat hier teveel ontbreekt mi., op GLPG te geven

Why didn't the directors themselves decide to refuse their bonus, given the major setbacks?
Galapagos' management board defers to the decisions of the supervisory board concerning the grant of
variable remuneration. As mentioned above, the variable remuneration of the members of the
management board was adjusted already by the supervisory board.

With filgotinib not proving to be the miracle drug as previously hoped, to what extent is
Galapagos still confident of achieving significant sales with it outside the US?

In 2021, we indicated which turnover we wish to achieve with Jyseleca (filgotinib) in Europe. Our ambition
is to reach a turnover of €500m on peak sales, and this for three disease indications (RA, UC and CD).
The drug is also available in Japan through Eisai/Gilead for RA, and the file for UC was recently submitted
to the regulatory authorities there. We also expect an approval decision from the European regulatory
authority for UC soon. For CD, a global phase 3 study is still ongoing. Our collaboration partner Gilead
plans to recruit all patients in the CD study in 2021.

The VEB regrets that Galapagos does not offer its many shareholders the opportunity to
follow the shareholders' meeting by webcast. The fact that the past year has seen several
severe setbacks and many investors are in a state of uncertainty makes this choice by
Galapagos extra blameworthy. What are Galapagos's reasons for not webcasting the
shareholder meeting?

Galapagos organizes its annual shareholders' meeting in accordance with the Belgian Code of Companies
and Associations and its articles of associations. Subject to compliance with the applicable COVIDrestrictions, traditional in-person shareholder participation is permitted. Galapagos encourages an open
and constructive dialogue with its shareholders and offers investors several opportunities to ask questions
and discuss its approach. Reference is also made to the upcoming webcast on 7 May 2021 (after the
publication of our Q1 2021 results) and the retail event on 20 May 2021. These will be additional fora for
our shareholders to meet with senior representatives of Galapagos and to ask questions. In addition,
Galapagos emphasizes that shareholders have the right to ask questions related to the items on the
agenda of the general shareholders' meeting in writing in advance or during the meeting.
__________________________________________________________________________________

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 308

Bericht door nete »

Schaakfanaat schreef:
29 apr 2021 09:51
nete schreef:
Schaakfanaat schreef:

En wat meer 'on topic'. Door wat fanmail links en rechts lijkt de iets overdreven dip stilaan overwonnen te raken.
Terechte vraag. Ik doelde eigenlijk op day lows van onlangs van dicht tegen de 60 als ik me niet vergis, al is zelfs dat op dit moment weer even niet meer het geval. Als ik even de grafiek er bij haal van de laatste 6 maanden, of 1 jaar, besef ik dat 'dip stilaan overwonnen', wel een heel idiote uitspraak is.
Van Galapagos kan je nu nog moeilijk spreken van een "dip" denk ik, eerder van "in de afgrond glijden".
Er zijn aandelen die uit zo'n afgrond klauteren, maar ze zijn dun gezaaid.
Galapagos heeft (nog) vrij stabiele fundamenten qua kapitaal, maar de pijplijn lijkt mij toch dunnetjes aan het worden, zeker voor de eerste jaren.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 989

Bericht door gede »

nete schreef:
29 apr 2021 14:46
Schaakfanaat schreef:
29 apr 2021 09:51
nete schreef:
Schaakfanaat schreef:

Van Galapagos kan je nu nog moeilijk spreken van een "dip" denk ik, eerder van "in de afgrond glijden".
Er zijn aandelen die uit zo'n afgrond klauteren, maar ze zijn dun gezaaid.
Galapagos heeft (nog) vrij stabiele fundamenten qua kapitaal, maar de pijplijn lijkt mij toch dunnetjes aan het worden, zeker voor de eerste jaren.
Hopla, de lege doos wordt weer geopend...

Kan door beide heren/dames nu ook eindelijk is een keertje wat inhoudelijks bijgedragen worden betreffende de zaken die momenteel in de onderzoekspipeline zitten? De kwaliteit daarvan, is namelijk zo ongeveer HET ENIGE wat de koers van GLPGS in de toekomst gaat bepalen.

Dat verhaaltje van 'dip' en 'ja de bomen groeien niet tot in de hemel', daar zijn we zo stilaan wel voorbij dacht ik. Het mag wat serieuzer qua inhoud nu.
MONEYCAT liked last!

zwartkater
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 515

Bericht door zwartkater »

Bouw nieuw hoofdkantoor Galapagos ligt stil door coronacris en tegenvallers

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210428_97365059

Plaats reactie