Galapagos - GLPG

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

_Jack_
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 114

Re: Galapagos - GLPG

Bericht door _Jack_ »

Is de like functie hier al van in 't begin? :ugeek:

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 989

Bericht door gede »

nete schreef:
04 mei 2021 13:51
gede schreef:
04 mei 2021 13:18
En verder mag het 'normaal' inderdaad.
In de hoop dat je dan zelf inziet dat ik procentueel evenveel waarderingen krijg dan U. Het ging dus niet over hoe lang we hier beiden al vertoeven... (en hetgeen belangrijk was staat in het vet).

Met instappen zou ik persoonlijk toch nog wat wachten, tot er ooit een einde komt aan de "rode loper" naar beneden.(op dit moment toch weer een dikke -1%)
De belegger heeft tenslotte altijd het laatste woord.
:-). Gaat u echt een kwalitatief oordeel vellen op basis van 'aantal likes'??? Is er in de huidige wereld iets dat nog holler is dan 'likes'?? :) Als ik zo dadelijk schrijf dat 'alle politici clowns zijn', krijg ik 5 likes. Als Sanderus de meest diepgaande inhoudelijke uitzetting over de werking van bepaalde molecules geeft, krijgt hij er 2 ofzo...

Werkelijk, ben je daar zo mee bezig?? Ik had het op al die jaren nog nooit zelf gecheckt voor mezelf.

Mijn conclusie blijft: U blijft onophoudelijk wijzen op de terugval van GLPG en wijst met het vingertje naar 'iedereen die geloofde'. Verder weet u noppes van het bedrijf.... Anders moet u zo dadelijk bij elk topic schrijven 'dat bomen nooit tot in de hemel groeien', dan kennen we meteen uw 'ahum' visie en dan zijn we klaar met u. Akkoord?

Kunnen we gewoon allemaal samen naar het al dan niet toekomstige potentiëel van GLPG kijken?? Lijkt me nuttiger dan hier alle dagen te komen schrijven: 'KIJK, KIJK, ze zakken weer een percent !!! TOLD YOU SO'
VWarena liked last!

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 565

Bericht door Naz-T »

Moest er een 'vind ik niet leuk' functie zijn, nete stond bovenaan. Topper! :up:
nete liked last!

Lama Daila
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4773

Bericht door Lama Daila »

VWarena liked last!
https://twitter.com/lama_daila

believer
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4592

Bericht door believer »

sigaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182

Bericht door sigaar »

Lieve16 schreef:
15 apr 2021 11:32
Galapagos op weg naar omslag
https://www.cashcow.nl/galapagos-op-weg-naar-omslag/
het ziet er technisch gezien goed uit.... zegt ie! :D :shock:

in een ander parallel universum misschien wel!
1 met een negatieve zwaartekracht...

aandeel staat nog altijd veel te hoog gewaardeerd.

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

sigaar schreef:
05 mei 2021 12:26
Lieve16 schreef:
15 apr 2021 11:32
Galapagos op weg naar omslag
https://www.cashcow.nl/galapagos-op-weg-naar-omslag/
het ziet er technisch gezien goed uit.... zegt ie! :D :shock:

in een ander parallel universum misschien wel!
1 met een negatieve zwaartekracht...

aandeel staat nog altijd veel te hoog gewaardeerd.
Argumentatie??

Als een aandeel onder zijn cashwaarde noteert, is het bijhoorlijk ridicuul om te vertellen dat het te hoog gewaardeerd staat. Sterker nog: het is eerder te zien als dwaze uitspraak om anderen te provoceren.

Gala is het beleggersgeloof kwijt geraakt. Dat is niet geheel onterecht gebeurd. Op dit moment is gelukkig het downside potentieel zo laag dat ik binnenkort wel durf instappen. Uiteraard begrijp ik dat het upside potentieel ook niet gigantisch is, althans op k.t.
VWarena liked last!

Fizmo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 251

Bericht door Fizmo »

Een bedrijf kan perfect onder zijn cashwaarde noteren en toch nog hoog gewaardeerd staan. Stel dat een bedrijf op dit moment een cashberg van 3 miljard heeft maar volgend jaar hebben ze een cashburn van 3 miljard en het jaar erna ook, dan ga je dat bedrijf op dit moment toch niet aan zijn cashberg van 3 miljard waarderen?

En voor wat betreft GLPG, gelet op het gebrek aan het vertrouwen in het management en het brokkenparcours van de afgelopen tijd, lijkt het mij logisch dat GLPG aan een stevige korting noteert.

Je moet niet enkel naar de huidige cashpositie kijken maar naar de evolutie van de cashpositie de komende jaren. Als je weet dat die al gemakkelijk 500m-600m bedraagt, is het logisch dat je die cashburn van de komende jaren reeds verdisconteerd in de huidige koers.

Niet dat ik denk dat GLPG overgewaardeerd is. Mij lijkt het vrij correct geprijsd te staan.
nete liked last!

gede
Forum elite
Forum elite

Bericht door gede »

Bedankt voor de correcte aanvulling. Ik nam wat GLPG betreft ook alles in rekening (cash en cashburn). Op basis daarvan vind ik de conclusie dat ze overgewaardeerd zouden zijn zoals alom gerespecteerde Sigaar hier kwam zeggen, totaal foutief en ongefundeerd.

krikkelke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 223

Bericht door krikkelke »

Dan is het toch logisch dat het rapportje niet voor de ommekeer gaat zorgen.

Van mij mogen ze nog eens naar 63,5 euro gaan, dan koop ik mijn laatste 100 stuks.
[/quote]

Kust na menen hoed, laagste koers 63,51 euro momenteel vandaag.

Plaats reactie