Atenor Group

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1760

Re: Atenor Group

Bericht door jean de florette »

jean de florette schreef: ↑
13 nov 2023 10:44
Atenor zelf daarnet 7.38€, dat is ver boven die berekende 6.09€. Geen idee waarom, als er toch een tsunami aan 5€ op komst is. Zie zoiets wel meer, de appetijt om in te schrijven wat opschroeven...
7.62 nu al...
Zijn nog hoger gegaan. Nochtans kon je net rechten kopen tussen 0.4 en 0.6. Telkens voor 13 nieuwe aandelen, mits opleg van 5€ per aandeel.
En die krijgen na afloop dezelfde rechten als de oude. Zijn fungibel, m.a.w.
Wie betaalt dan voor een oud aandeel nu nog bijna 8€? Banken misschien, in een aparte clausule bij de kv om de koers te ondersteunen. Wordt soms gedaan.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1699

Bericht door bertje »

Als je denkt dat atenor vreemd was, wat dan te denken van orpea, je kan daar per recht intekenen op 999 nieuwe aandelen aan 0.0601, terwijl de koers 0.84 staat.
€ 0.84 +0.358 (+74.27%)

Iemand hier een verklaring voor??

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Komen ook van 100€ 2 jaar geleden...

Vandaag toch ingeschreven op de kv hier. Beperkt, wil geen 2de Hamon aan m'n broek hebben. Als ik het koersverloop hier zie, wel een doorslagje van toen. enige verschil: toen garanties door de Waalse overheid, hier toch privépersonen die er voor willen gaan. Lijkt me wat betrouwbaarder.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1900

Bericht door USSENTERPRISE »

De rente lijkt te gaan pieken. De inflatiecijfers gaan in de goede richting. Rampzalig management om nu, op het einde van de rentecyclus, nog met het mes op de keel een zeer verwaterende KV te moeten doorvoeren.
Een povere inschatting ...

jean de florette
Forum elite
Forum elite

11 nov 2023 09:25
Slot 10.8€. ...
ex cp. dan 6.09€....
Dan zou een recht ong. 4.7€ moeten gaan. ...
Eigenlijk voor iedere oude aandeelhouder een bijzonder slechte zaak. Zelfs met die excp stijging, voor wie daar gebruik van gemaakt heft om de oude aandelen te verkopen.
Wat blijft vandaag, van die 10.8€? 6.6€, en een schamele 0.3€ voor het inschrijvingsrecht. Kleine 7€ dus.
Had verwacht dat de rechten langzaam naar 0 zouden gaan, maar een massa (>100k stuks) aan markt van in den beginne heeft daar anders over beslist.
Heb zelf 60 cent betaald voor de rechten, dat is 4.6 cent per nieuw aandeel, had nog een paar cent goedkoper gekund, maar vond het de moeite niet. Wilde niet met rechten landen waarvoor geen inschrijving meer mogelijk was.
En nu, liefst beter dan Hamon...

Grabbelaar
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 4

Bericht door Grabbelaar »

17 nov 2023 10:01
11 nov 2023 09:25
Slot 10.8€. ...
ex cp. dan 6.09€....
Dan zou een recht ong. 4.7€ moeten gaan. ...
Eigenlijk voor iedere oude aandeelhouder een bijzonder slechte zaak. Zelfs met die excp stijging, voor wie daar gebruik van gemaakt heft om de oude aandelen te verkopen.
Wat blijft vandaag, van die 10.8€? 6.6€, en een schamele 0.3€ voor het inschrijvingsrecht. Kleine 7€ dus.
Had verwacht dat de rechten langzaam naar 0 zouden gaan (1), maar een massa (>100k stuks) aan markt van in den beginne heeft daar anders over beslist.
Heb zelf 60 cent betaald voor de rechten, dat is 4.6 cent per nieuw aandeel (2), had nog een paar cent goedkoper gekund, maar vond het de moeite niet. Wilde niet met rechten landen waarvoor geen inschrijving meer mogelijk was.
En nu, liefst beter dan Hamon...
(1) Dat had je dan goed ingeschat. Eigenlijk gaat dat vaker zo, maar de snelheid waarmee is dit keer ongekend. Momenteel zelfs geen handel, kennelijk omdat Euronext te nauwe bandbreedtes hanteert en/of te laks is om die aan te passen.

(2) Uitgedrukt per aandeel maakt het inderdaad niet zoveel uit of je nu drie of zes dubbeltjes per claim betaalt. Je hebt echter wel drie claims nodig per dertien nieuw aan te kopen aandelen, dus jouw berekening klopt niet helemaal.

Voor de rest, het blijven vooral vage teksten en imposante vergezichten waar de aandeelhouders zich aan vast dienen te klampen. Ik kan moeilijk inschatten in hoeverre het management/de CEO capabel genoeg is om het bedrijf door de komende lastige periode heen te loodsen. Gezien de toezeggingen van aandeelhouders en family offices is daar wel vertrouwen. Afgaande op een recent optreden op een beleggersbijeenkomst (filmpje op Youtube, getiteld DBOT: Pitch Stephan Sonneville, CEO Atenor) en de foto op zijn facebook-profiel (in zijn zwembroek met de hele familie (?) op de foto tijdens een verblijf in een vakantievilla) ben ik niet meteen overtuigd. Daarnaast ben ik bij dit soort bedrijven waarbij transacties toch vaak om vele miljoenen gaan altijd een beetje bang voor belangenverstrengeling, hoewel ik daar bij Atenor nog geen enkele aanwijzing voor heb gevonden.

Voor wat het waard is, gezien de enorme aftakeling van de koers, het uitgesproken en beleden vertrouwen van bestaande en nieuw toe te treden aandeelhouders heb ik ook wat claims gekocht (achteraf uiteraard te vroeg/te duur), met de bedoeling in te schrijven op de kv. Insteek is echter wel meer opportunistisch (inspelen op mogelijke bounce na afronding) dan dit ik een rotsvast vertrouwen heb in de goede afloop op LT voor de kleine aandeelhouder.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Grabbelaar schreef: ↑
17 nov 2023 14:49
...

(2) Uitgedrukt per aandeel maakt het inderdaad niet zoveel uit of je nu drie of zes dubbeltjes per claim betaalt. Je hebt echter wel drie claims nodig per dertien nieuw aan te kopen aandelen, dus jouw berekening klopt niet helemaal.
...
Juist. Het wordt 5.14€ per nieuw aandeel ipv 5.046. Maar blijft toch een bijzonder slechte zaak voor de oude zittende aandeelhouder.
Geen idee wat het koersverloop na afsluiten gaat doen.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Orderboek voor de rechten kreunt weer. Veel volk aan de uitgang. Hoogstwaarschijnlijk onder de 25 cent.
Echt pakken paralellen met Hamon.
Heb toen ook ingeschreven... Nog eentje.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

3 cent dus, toch onder de 25cent. 't Mag ook eens juist zijn...

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1699

Bericht door bertje »

jean de florette liked last!

Plaats reactie