Sioen Industries

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1013

Re: Sioen Industries

Berichtdoor Umi » 29 Apr 2019 20:27

Investor schreef:
Umi schreef:
Investor schreef:Straks even gaan horen op de AV wat we nog kunnen verwachten 8-)

& iets opgestoken op de AV?

Na de voorzichtige outlook even getwijfeld om snel winst te nemen, maar aan huidige prijzen verkoop ik niet.

Daling coating-activiteit komt door onder meer Volvo dat speelt met de voorraden en onzekerder is geworden. Ze staan aan het begin van de ketting dus voelen alles meteen in de verkoopcijfers, maar men verwacht toch beterschap. Verder blijft het een innovatieve motor, gaande van biodegradeerbare theezakjes tot zeilen voor boten. Maar zoals gezegd zit er op korte termijn ruis op het verhaal. Men zeer te spreken over de integratie van de overnames en met de nieuwe faciliteiten in Italië trekt met volop de kaart van lange termijn groei. Men gaat ook uitbreiden in de US, een markt waar ze nu weinig vertegenwoordigd zijn.
Ik kleef nu een faire waarde van ca. 28-29 euro op de aandelen en bouw pas op aan 22 euro.

Gezonde ambities :up:
Hier ligt de faire waarde iets hoger.

Het verschil tussen de Q1 outlook & die van in het jaarverslag is wel "significant'' te noemen & ongetwijfeld ook de reden van de koersstijging & weer de recente daling.

Our efforts to increase ca- pacity in all divisions, invest in R&D and put our customers first should again translate into significant growth in 2019.

powered by Surfing Waves

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 131

Berichtdoor Investor » 29 Apr 2019 21:07

Umi schreef:
Investor schreef:
Umi schreef:
Investor schreef:Straks even gaan horen op de AV wat we nog kunnen verwachten 8-)

& iets opgestoken op de AV?

Na de voorzichtige outlook even getwijfeld om snel winst te nemen, maar aan huidige prijzen verkoop ik niet.

Daling coating-activiteit komt door onder meer Volvo dat speelt met de voorraden en onzekerder is geworden. Ze staan aan het begin van de ketting dus voelen alles meteen in de verkoopcijfers, maar men verwacht toch beterschap. Verder blijft het een innovatieve motor, gaande van biodegradeerbare theezakjes tot zeilen voor boten. Maar zoals gezegd zit er op korte termijn ruis op het verhaal. Men zeer te spreken over de integratie van de overnames en met de nieuwe faciliteiten in Italië trekt met volop de kaart van lange termijn groei. Men gaat ook uitbreiden in de US, een markt waar ze nu weinig vertegenwoordigd zijn.
Ik kleef nu een faire waarde van ca. 28-29 euro op de aandelen en bouw pas op aan 22 euro.

Gezonde ambities :up:
Hier ligt de faire waarde iets hoger.

Het verschil tussen de Q1 outlook & die van in het jaarverslag is wel "significant'' te noemen & ongetwijfeld ook de reden van de koersstijging & weer de recente daling.

Our efforts to increase ca- pacity in all divisions, invest in R&D and put our customers first should again translate into significant growth in 2019.

Er zaten ook slides bij over de organische groei en de totale omzetdoelen die men heeft gesteld voor de komende drie jaar, maar Michelle Sioen heeft dat snel snel overgeslagen. Geloof dat ik een organische groei van 3% per jaar zag.
https://www.optiongenerator.com

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3865

Berichtdoor jens_dev » 29 Apr 2019 22:23

Tussen de erg positieve toon in het jaarverslag en de erg voorzichtige toon in het kwartaalbericht zit welgeteld één maand. Hoe zou je dan in godsnaam 3 jaar vooruit kunnen kijken. Laat er nog maar een 10% afgaan.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

TheBigGreenday
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 28

Berichtdoor TheBigGreenday » 04 Mei 2019 16:55

https://www.innovationintextiles.com/si ... -coatings/

Vermoedelijke verklaring voor de stijging van 5% gisteren.
Port: AB InBev, Bekaert, CFE Groupe SA, Sioen Industries.

Verkocht: Argenx SE (2018)

speedy
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor speedy » 05 Mei 2019 20:03

BRT schreef:9,3 lijkt niet significant op een totale sales van 500mio. Of mis ik iets?

340 miljoen Belgische franken is toch niet weinig hé

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1013

Berichtdoor Umi » 05 Mei 2019 21:54

speedy schreef:
BRT schreef:9,3 lijkt niet significant op een totale sales van 500mio. Of mis ik iets?

340 miljoen Belgische franken is toch niet weinig hé

:think:
1euro = 40,3399 BEF als ik me goed kan herinneren

Soit on topic. Lijkt een goede 'overname'. Concurrent die te klein is om een impact te hebben, feitelijk breiden ze in deze gewoon de productiecapaciteit goedkoop uit.

Mss kunnen ze binnen enkele jaren de rest van het bedrijf ook overnemen :P

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 147

Berichtdoor Layzie19 » 28 Jun 2019 11:23

Ik vraag me af waarom ze niet onmiddellijk het volledige bedrijf overgenomen hebben. Daarnet met iemand gesproken van de federale politie waar ze kogelvrije vesten gebruiken van Seyntex. Blijkbaar superieure kwaliteit en er zou ook interesse zijn van over de plas.

zwoits
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 20

Berichtdoor zwoits » 13 Aug 2019 14:20

Advies en koersdoelverlaging voor Sioen:

Het beurshuis Berenberg verlaagt het advies voor de textielgroep Sioen SIOE-0,43% van 'kopen' naar 'houden'. De adviesverlaging volgt op een forse neerwaartse bijstelling van de door Berenberg geschatte winstprognoses voor 2019 en 2020 met telkens 18 procent. Dat leidt tot een verlaging van het koersdoel van 31 euro naar 26 euro.
'We erkennen het leiderschap van Sioen in enkele nichemarkten, maar we denken niet dat Sioen volledig aan de huidige macro-economische kopwinden kan weerstaan', zegt analist Christoph Greulich. Greulich gelooft niet dat Sioen er dit jaar in zal slagen de omzet te doen stijgen en hij verlaagt de verwachte ebitda-marge voor 2019 met 65 basispunten tot 12,9 procent.
Greulich baseert zich onder meer op de vele winstwaarschuwingen bij de toeleveranciers, de klanten en de sectorgenoten van Sioen, onder meer in de vrachtwagensector (waarvoor Sioen dekzeilen maakt).
Bij de kwartaalcijfers in april klonk Sioen al voorzichtig voor de rest van 2019. De textielgroep maakt de halfjaarcijfers bekend op 30 augustus.
Intelligente beleggers geven blijk van veel discipline.
Arseus 15.89 / Melexis 23.00 / Agfa Gevaert 3.81 / PostNL 3.05 / AB InBev 79.8. /. Recticel 6,10 / Sioen 23.0

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36

Berichtdoor BRT » 13 Aug 2019 19:35

Sioen was voorzichtig positief voor 2019. Het belangrijkste woord laat men eruit.

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Berichtdoor Brecht » 14 Aug 2019 13:14

Brexit grote invloed?
Had eventueel rond huidige koersen willen opbouwen, maar niet verwacht dat ze voor resultaten al aan deze koersen zouden noteren.
Zouden ze nog verder zakken achter halfjaarresultaten?

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen