Sioen Industries

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 188

Re: Sioen Industries

Bericht door Phil »

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210407_93291352

ING Bank is niet te spreken over het werk van ‘onafhankelijk expert’ Bank Degroof Petercam, die probeert voor te houden dat het bod van moederbedrijf Orange op Orange Belgium aanvaardbaar is.

Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen .... of toch wel?
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

NLFB
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 433

Bericht door NLFB »

Michèle Sioen stuurt resterende aandeelhouders een brief

Sioen maakt als eerste bedrijf gebruik van een nieuwe richtlijn die toelaat de aandeelhouders rechtstreeks te contacteren. CEO Michèle Sioen stuurt een brief naar alle resterende aandeelhouders in de hoop het aandeel van de beurs te kunnen halen.

De familie Sioen doet een ultieme poging om het gelijknamige textielbedrijf van de beurs te halen. Na twee eerdere biedperiodes heeft het familievehikel Sihold 96,08 procent van de aandelen in handen gekregen. Dat is boven de vereiste minimumdrempel van 95 procent. Maar om een uitrookbod te kunnen lanceren met nadien een schrapping van de beursnotering, moet de familie ook 90 procent van de 'free float' - het percentage aandelen bij het brede publiek - verwerven. Dat brengt de drempel op 96,62 procent.

Sihold heropende daarom voor de derde keer zijn bod tegen 27 euro per aandeel. Dat loopt op 27 april af. Het doel: minstens 107.492 aandelen, of 0,54 procent van het kapitaal, verwerven. In die poging doet het bedrijf een nooit geziene zet in ons land. Het maakt gebruik van een nieuwe richtlijn in de wetgeving over beursgenoteerde bedrijven om de aandeelhouders rechtstreeks te contacteren, vernam De Tijd. Dat doet CEO Michèle Sioen via een persoonlijke brief naar alle resterende aandeelhouders.

'De richtlijn is zeer recent, vandaar dat wij het eerste bedrijf zijn dat ervan gebruikmaakt', legt financieel directeur Geert Asselman uit. 'Euronext heeft voor ons alle namen en adressen van de resterende aandeelhouders bij de banken en beursmakelaars opgevraagd. De lijst met Belgische beleggers hebben we al gekregen. Dat zijn er 1.440, die de brief in de bus kregen. De lijst met buitenlandse aandeelhouders moeten we nog ontvangen.'

'Intussen hebben we al veel reacties gekregen. Het verbaast me dat veel beleggers niet wisten dat er een bod was. Ik heb de indruk dat de banken zeer beperkt zijn in hun mogelijkheden om de aandeelhouders goed te informeren. Soms gaat de informatie verloren, of wordt die niet gelezen.'

Volgens Asselman houdt de wetgeving voldoende rekening met de privacy van de beleggers. De brief is ook goedgekeurd door de beurswaakhond FSMA.

In de brief roept Sioen de aandeelhouders niet op om hun stukken aan te bieden. Ze geeft wel informatie over het bod. 'We hebben vernomen dat niet alle aandeelhouders tijdig door hun bewaarnemers werden ingelicht', stelt ze. De brief informeert ook over de geringe liquiditeit van het aandeel, en de kans dat de aandeelhouders bij de Deposito- en Consignatiekas zullen moeten aankloppen als het bedrijf van de beurs verdwijnt. 'Een lange en complexe procedure', stelt Asselman. 'Intussen hebben al meerdere aandeelhouders aangegeven hun stukken nog te zullen inbrengen. Ik heb er goede hoop op dat de delisting doorgaat.'

Bron: De Tijd
Wimpie85 liked last!

EarthNvstr1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 51

Bericht door EarthNvstr1 »

1.440 Belgische beleggers ? Had gedacht dat dit veel meer zou zijn.

Voorlopig nog geen brief gezien...

Haiko17
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 362

Bericht door Haiko17 »

Ja, zelfde hier, ook nog niks gezien, ook al zouden we de brief volgens het artikel al gekregen moeten hebben.

Trouwens, heb eens geprobeerd mijn aandelen aan te bieden, om dat te testen mocht ik nog van gedacht veranderen, en Binck laat me enkel een veelvoud van 11 aandelen aanbieden. Hebben jullie dat ook? Op die manier kan ik niet alles aanbieden en dacht ik helemaal van : laat het maar zo.
Port: Galapagos, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, Resilux, AB Inbev, Econocom, Melexis, Nvidia, Jensen

perplex
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Re: Sioen Industries - Brief

Bericht door perplex »

Geen brief gezien.

Vooraleer men zich eventueel tot de Depositokas zou moeten wenden, moet nog toch nog eerst een squeeze-out zijn me dunkt.

Dan kan men desnoods toch nog zijn aandelen indienen.

No worries. Hou vol.
Pietro liked last!

zwoits
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 24

Bericht door zwoits »

Allemaal weeral bangmakerij.
Niemand brief gehad... , volgens Sioen waren er tot enkele dagen geleden nog aandeelhouders die van nix wisten en nu vlotjes akkoord gaan... volgens Sioen natuurlijk.

Ik heb de mijne ook nog altijd maar volgens mij gaan ze helaas hun slag thuishalen.
Intelligente beleggers geven blijk van veel discipline.

SDBA
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Bericht door SDBA »

Haiko17 schreef:
15 apr 2021 17:16
Trouwens, heb eens geprobeerd mijn aandelen aan te bieden, om dat te testen mocht ik nog van gedacht veranderen, en Binck laat me enkel een veelvoud van 11 aandelen aanbieden. Hebben jullie dat ook? Op die manier kan ik niet alles aanbieden en dacht ik helemaal van : laat het maar zo.
Net even getest, ik zit ook bij Binck en ook enkel een veelvoud van 11 mogelijk.
Weet niet hoe het zit bij een andere broker, iemand?
Verder geen brief gezien.
Haiko17 liked last!

pol
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27

Bericht door pol »

Bij traders only alle aandelen aangeboden ( geen veelvoud van 11). Toch vreemd, misschien een bericht sturen?
SDBA liked last!

Midgardman
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 7

Bericht door Midgardman »

Ik heb gisteren de brief ontvangen, het adres in mooi handschrift op de omslag.

Ik dacht dat ze misschien een bedankje gingen sturen omdat ik een gedeelte van mijn aandelen aan Sihold had aangeboden, maar niets daarvan. Het bleek nog maar eens een manipulatie en een soort dreigement te zijn om maar zo snel mogelijk die aandelen af te staan, omdat iedereen dat toch doet en als ik het dan zelf niet doe dat ik misschien zelfs geen geld meer ga zien (niet letterlijk zo geschreven, dit las ik tussen de regels).

Dat maakt mij enkel maar meer vastbesloten om deze nooit nog te lossen.

Ik heb eens getest bij Bolero: kon een rond getal aandelen aanbieden (en heb niet per ongeluk bevestigd :D )
Klane liked last!

perplex
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door perplex »

Midgardman schreef:
16 apr 2021 12:45
Ik heb gisteren de brief ontvangen, het adres in mooi handschrift op de omslag.

Ik dacht dat ze misschien een bedankje gingen sturen omdat ik een gedeelte van mijn aandelen aan Sihold had aangeboden, maar niets daarvan. Het bleek nog maar eens een manipulatie en een soort dreigement te zijn om maar zo snel mogelijk die aandelen af te staan, omdat iedereen dat toch doet en als ik het dan zelf niet doe dat ik misschien zelfs geen geld meer ga zien (niet letterlijk zo geschreven, dit las ik tussen de regels).

Dat maakt mij enkel maar meer vastbesloten om deze nooit nog te lossen.

Ik heb eens getest bij Bolero: kon een rond getal aandelen aanbieden (en heb niet per ongeluk bevestigd :D )
Op wiens kosten is die brief gestuurd? De enveloppe is alvast van Sioen. Ze zijn nog niet volledig eigenaar. Kosten dienen mijns inziens ten laste van Sihold te zijn.

Doet mij denken aan de geldverkwistende en nutteloze reclamecampagne van Orange in hun vergeefse poging om Orange Belgium goedkoop in te kopen.

Maar gelukkig is het hier zo erg nog niet.

Toch een aandachtspunt voor de FSMA, me dunkt.

Plaats reactie