Sioen Industries

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 343
Contacteer:

Re: Sioen Industries

Bericht door keffertje »

aston schreef:
14 jan 2021 01:35
aston schreef:
20 nov 2020 19:53
Wanneer komt dat bod nu eigenlijk?
Ik wacht nog altijd :roll:
Er was slechts een voornemen tot een bod, zonder de zekerheid dat er daadwerkelijke een bod komt, dus heb geduld en houd rekening met het feit dat er mogelijk al signalen zijn dat het bod op deze dievenprijs niet gaat slagen. De familie staat denk ik voor de moeilijke keuze om het bod op deze prijs door te zetten (en het gezichtsverlies dat te weinig mensen ja zeggen) of de prijs verhogen (en dat doet pijn in de portemonnee)

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

lukkie
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 4
Contacteer:

Bericht door lukkie »

Is er een wettelijke termijn voorzien voor het uitbrengen van een eventueel bod of het niet laten doorgaan ervan(of verhogen)?
Dateert reeds van 29 oktober 2020.

Indien niet,hoe lang kan dit uitblijven en kan men de aandeelhouders in het ongewisse laten?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4583
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ze willen ons zodanig frustreren dat we het geld aannemen en ons uit de voeten maken (:
keffertje liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

lukkie
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door lukkie »

Nog dit aan toevoegen.

In 2020 geen dividend uitgekeerd.-boekjaar 2019-was eerst voorzien,dan later besloten niet uit te keren.
Op belastingsaangifte ,dus geen verrekening kunnen doen van de ingehouden roerende voorheffening
Indien het bod zou slagen,ook geen uitkering dividend voor het boekjaar 2020 ?
Volgens mij , en ik ben niet alleen ,is het bod te laag.
Gezien dit prima geleid bedrijf ,wie weet waar de koers binnen enkele jaren staat.
Kan mij de gevoelens voorstellen van sommigen die gekocht hebben boven de 30 euro.
De Tijd van 26/09/2020:Ik citeer "Sioen een aandeel voor de komende tien jaar .Van de 5 geciteerde bedrijven
was het minst coronaproof ,maar bleef dankzij besparingen goed winstgevend."
Ben reeds jaren aandeelhouder (in goede en minder goede tijden-zie 2008)en mijn hoop is dat het bod niet doorgaat en dat ik nog jaren kan genieten van dit uitstekend bedrijf met mooie vooruitzichten en een jaarlijks dividend .
Een parel in ons industrieel landschap!!!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1670
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

Ik heb Sioen dan maar in mijn portefeuille "dood geld maar je weet maar nooit" gestoken. De andere leden van deze portefeuille zijn Hamon en Global Graphics. Met Hamon zou het dit jaar nog wel iets kunnen worden .....

lukkie
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door lukkie »

lukkie schreef:
14 jan 2021 11:03
Nog dit aan toevoegen.

In 2020 geen dividend uitgekeerd.-boekjaar 2019-was eerst voorzien,dan later besloten niet uit te keren.
Op belastingsaangifte ,dus geen verrekening kunnen doen van de ingehouden roerende voorheffening
Indien het bod zou slagen,ook geen uitkering dividend voor het boekjaar 2020 ?
Volgens mij , en ik ben niet alleen ,is het bod te laag.
Gezien dit prima geleid bedrijf ,wie weet waar de koers binnen enkele jaren staat.
Kan mij de gevoelens voorstellen van sommigen die gekocht hebben boven de 30 euro.
De Tijd van 26/09/2020:Ik citeer "Sioen een aandeel voor de komende tien jaar .Van de 5 geciteerde bedrijven
was het minst coronaproof ,maar bleef dankzij besparingen goed winstgevend."
Ben reeds jaren aandeelhouder (in goede en minder goede tijden-zie 2008)en mijn hoop is dat het bod niet doorgaat en dat ik nog jaren kan genieten van dit uitstekend bedrijf met mooie vooruitzichten en een jaarlijks dividend .
Een parel in ons industrieel landschap!!!

aston
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 96
Contacteer:

Bericht door aston »

lukkie schreef:
14 jan 2021 10:32
Is er een wettelijke termijn voorzien voor het uitbrengen van een eventueel bod of het niet laten doorgaan ervan(of verhogen)?

Indien niet,hoe lang kan dit uitblijven en kan men de aandeelhouders in het ongewisse laten?
Vind het wat raar dat een "voornemen tot bod" zolang aansleept, uiteindelijk heeft dat wel een invloed op de beurskoers.
keffertje liked last!

keffertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 343
Contacteer:

Bericht door keffertje »

aston schreef:
18 jan 2021 17:09
lukkie schreef:
14 jan 2021 10:32

Vind het wat raar dat een "voornemen tot bod" zolang aansleept, uiteindelijk heeft dat wel een invloed op de beurskoers.
Je hebt helemaal gelijk en alhoewel ik niet bij de familie of de onderneming aan tafel zit, kan de enige verklaring voor het lange aanslepen het feit zijn dat er signalen zijn van partijen dat ze niet zullen ingaan op het bod. De bieder kent immers het bedrijf van binnen en buiten, is bij de (dagelijkse) gang van zaken betrokken, dus hoeft ook geen boekenonderzoek te doen.

Het is dus wikken en wegen, de afgang om het voornemen tot het bod niet te effectueren, de afgang dat er te weinig aanmeldingen zijn op een eventueel bod of de pijn in de portemonnee van een hogere prijs te moeten betalen. Kiezen uit drie kwaden dus (keuze stress :lol: ) vandaar dat het begrijpelijk is dat het wat langer duurt :wtf: :down:

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie