Ter Beke

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Austin Harley
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30
Contacteer:

Ter Beke is aangeschreven....

Bericht door Austin Harley » 09 aug 2019 17:22

:oops: :oops:
Geachte, als trouwe aandeelhouder merk ik dat de waarde mijn portefeuille aandelen Ter Beke zienderogen wegsmelt. Is het nog geen tijd om via een trading update de markten te sussen... en eventueel ook is te denken om in zee te gaan met producent fake meat? Daar ligt de toekomst voor klimaat, gezondheid, dierenwelzijn etc... succes Dirk

powered by Surfing Waves

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47
Contacteer:

Re: Ter Beke is aangeschreven....

Bericht door BRT » 11 aug 2019 11:34

Austin Harley schreef::oops: :oops:
Geachte, als trouwe aandeelhouder merk ik dat de waarde mijn portefeuille aandelen Ter Beke zienderogen wegsmelt. Is het nog geen tijd om via een trading update de markten te sussen... en eventueel ook is te denken om in zee te gaan met producent fake meat? Daar ligt de toekomst voor klimaat, gezondheid, dierenwelzijn etc... succes Dirk
Austin, heb je reactie gekregen?

Met de aankoop van KK Fine Foods en Stefano Toselli is er differentiatie bijgekomen (vegi, maar ook andere vleessoorten) in het convenience segment. Ik heb geen idee of dit een significant deel is in hun portfolio, staat nergens in het jaarverslag en een presentatie is ook zoek op de TERB website. Ik keek simpelweg op het product portfolio van de twee, en zie een waaier aan niet-varkensvlees gerechten.

Ik lees geen nieuws over specifieke focus projecten of strategie binnen hun productportfolio. Ja, in 2015 zou men een strategische marktstudie aangekocht hebben. OK, er zouden in 2019 enkele projecten in de pipeline zitten die wel eens disruptief zouden kunnen zijn. Mooi, men volgt continue de markttrends.
Maar het jaarverslag vermeldt niets concreet. Ik ga er vanuit dat de directie de krijtlijnen wél scherp uitgeschreven heeft.

Trouwens.
Je opmerking over klimaat, gezondheid, dierenwelzijn... : het is inderdaad een trend die speelt in de voedingsindustrie, ik merk op dat TERB het nodige doet om in de gratie te blijven van de retail. Ik denk niet dat het goed is om van deze trend je strategische beslissingen te laten afhangen, zoals je - out of the box - idee over partnership met Fake Meat.

Toch doet TERB al wel wat inzake duurzaamheid, hoewel het absolute minimum.
Zie de pagina over duurzaam ondernemen.
Daarnaast werkt men op de verpakkingen om ze lichter te maken, vermoedelijk onder invloed van de retail. De retail eist steeds (in m'n eigen ervaring) lichter of minder verpakking (lees: minder plastic), duurzamere labels (in geval TERB bv. 'beterleven keurmerk') en steeds minder suikers, vetten en E-nummers.

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Re: Ter Beke

Bericht door BRT » 12 aug 2019 16:20

104 euro, ze worden goedkoop.

Bolleke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Bericht door Bolleke » 12 aug 2019 18:57

Als ze terug naar de 80 gaan koop ik ze misschien terug maar niet daarvoor.
In port: Ackermans & v.H, Alibaba, AMG, Argen-X, Econocom, Dexcom, Facebook, Galapagos, JD.com, Jensen Group, KBC Group, Lotus Bakeries, Melexis, Sofina, X-Fab

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 568
Contacteer:

Bericht door Lotus » 12 aug 2019 19:19

Lotus schreef:Varkenspest nu ook in Oost Europa en het kan wel eens overslaan vanuit Azië. Eens zien wanneer dat bij de beleggers hier doordringt.
Een wat trage reactie van beleggers in Ter Beke maar inmiddels in een week ongeveer 15% er af kan al tellen. Eén dezer dagen onder de €100.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3942
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 12 aug 2019 19:48

Je moet goed beseffen dat de markt in Ter Beke niet efficiënt is. Je krijgt de laatste 2 weken een versnelling van de daling die al langer bezig is, maar die volgens mij een zware overdrijving is. Reële headwinds - daar bestaat geen twijfel over - worden buitensporig verdisconteerd in de koers; alsof die headwinds er altijd zullen zijn.

Kijk naar het aantal aandelen op basis waarvan de dagelijkse koers wordt gevormd. Over de laatste 5 handelsdagen gaat het gemiddeld om 900 aandelen per dag; terwijl Ter Beke 1,73 miljoen uitstaande aandelen heeft, waarvan >80% in vaste handjes zit. Dat gaat dus in € om minder dan €100K per dag. Dat is niets. Wat je nu ziet, is paniek van kleine beleggers, die bewegen op basis van onheilspellende berichten in de pers.

Doe er je voordeel mee. Ter Beke is in 3 jaar niet meer zo goedkoop geweest. Of wanneer denk je dat je het best aandelen koopt, wanneer de zon schijnt of wanneer het stormt?
slegers liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door BRT » 12 aug 2019 20:45

Ik snap de reactie ook niet goed. Alle metrics die ik gebruik geven aan dat het aandeel goedkoop staat, en het wordt elke dag goedkoper.

Zeker als ik de operationele cash flow in verhouding breng met de huidige koers.

Varkenspest is in alle waarschijnlijkheid ooit wel afgelopen hoor.

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 64
Contacteer:

Bericht door Brecht » 12 aug 2019 20:59

jens_dev schreef:Nee nee ze lezen hier mee! :D
Heb toch een klein hengelordertje uitliggen. Heeft daarstraks niet veel gescheeld.
Hengelordertje afgegaan? ;)

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3942
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 13 aug 2019 11:24

Ja, ik heb weer aangevuld tot 5% portefeuille. Nu moeten ze al naar €90 zakken voor ik weer kan/wil aanvullen tot opnieuw die 5%.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 764
Contacteer:

Bericht door tsuretie » 13 aug 2019 17:41

jens_dev schreef:Ja, ik heb weer aangevuld tot 5% portefeuille. Nu moeten ze al naar €90 zakken voor ik weer kan/wil aanvullen tot opnieuw die 5%.
Als je een Ter Beke beperkt tot 5 % van je port, impliceert dat, dat je nog 19 andere, even hoogwaardige aandelen moet opzoeken én opvolgen voor je volledig belegd bent.
Dat lijkt me voor mij, als particuliere belegger, gewoon niet doenbaar om daar al mijn tijd in te steken.
Ik leef toevallig ook nog graag een beetje buiten de beurs. ;)
Maar ieder zijn ding, natuurlijk.
Payton Planar, Resilux, Bpost, Norcros,Ter Beke. Cash 45 %

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie