Ter Beke

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47
Contacteer:

Re: Ter Beke

Bericht door BRT » 03 jul 2019 13:20

doittomeonemoretime schreef:Even in de aandacht houden, een gevoel dat er deze zomer iets gaat aangekondigd worden....en anders wachten op brexitverhaal tegen oktober
Waarop steunt dat gevoel?

powered by Surfing Waves

doittomeonemoretime
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48
Contacteer:

Bericht door doittomeonemoretime » 10 jul 2019 10:03

BRT schreef:
doittomeonemoretime schreef:Even in de aandacht houden, een gevoel dat er deze zomer iets gaat aangekondigd worden....en anders wachten op brexitverhaal tegen oktober
Waarop steunt dat gevoel?
Deels op insideraankopen van familie Coopman, deels op een aandeel dat eigenlijk nog geen negatieve gevolgen ondervonden heeft van Brexit, toch wel afgestraft is beursgewijs momenteel......zou verwonderlijk zijn als cijfers verantwoorden waarom 1/3e van beurswaarde "verdampt" is en dividend ondersteunt beurskoers/bodem.
wisselende port.: CIR, GBLB, COMB, QFG, ZENT, ROU, RAIL, FLOB, MONT, MT, TERB, AES, EUZ, CCJ, ATEB, VIO, ABI, Bpost

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47
Contacteer:

Bericht door BRT » 10 jul 2019 20:12

Ik denk dat we nu rond de 12 à 13 zitten P/E. Dit lijkt me laag, maar weet iemand hoe (en waar) ik dit kan uitzetten tegen een relevante benchmark?
Het lijkt me alvast een relatief veilig aandeel voor de komende jaren.

Vanmiddag keek ik nog eens naar het laatste jaarrapport, en er blijft me iets onduidelijk. Ter Beke rapporteert een ca. 13 mio hogere afschrijvingskost omwille van de acquisities. Zijn dit eenmalige of lopende kosten?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3947
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 10 jul 2019 20:43

Manueel. Maar met wie ga je vergelijken? Vleeswaren en Bereide gerechten zijn eigenlijk 2 totaal andere takken. In Frankrijk heb je wel Fleury Michon. Die noteren ook goedkoop, goedkoper zelfs, maar de winstmarges staan er onder druk.

Hogere afschrijvingen weerspiegelen de hogere investeringen die ze hebben gedaan en natuurlijk de overnames. Ik zou voor 2019 niet op een lager bedrag rekenen.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 268
Contacteer:

Bericht door gert » 10 jul 2019 21:03

Houdt er hier in feite iemand rekening met stijging prijzen varkensvlees?? Fleury Michon heeft al aangegeven dat ze er door getroffen zullen worden en in principe is dat bij Ter Beke niet anders

Austin Harley
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30
Contacteer:

Bericht door Austin Harley » 11 jul 2019 08:01

gert schreef:Houdt er hier in feite iemand rekening met stijging prijzen varkensvlees?? Fleury Michon heeft al aangegeven dat ze er door getroffen zullen worden en in principe is dat bij Ter Beke niet anders
https://www.pigbusiness.nl/marktcijfers/

:silent:

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3947
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 11 jul 2019 09:14

gert schreef:Houdt er hier in feite iemand rekening met stijging prijzen varkensvlees??
De hele markt, me dunkt.
€118,5
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 268
Contacteer:

Bericht door gert » 11 jul 2019 13:35

een stukje van de markt maar, vrees ik. Reactie bij Fleury was ook heel beperkt en dan nog met vertraging. En de huidige 118 euro is maar 10% lager dan voor die vleescrisis

Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1047
Contacteer:

Bericht door Umi » 11 jul 2019 14:44

gert schreef:een stukje van de markt maar, vrees ik. Reactie bij Fleury was ook heel beperkt en dan nog met vertraging. En de huidige 118 euro is maar 10% lager dan voor die vleescrisis
De markt hield al geruime tijd rekening met een mogelijke vleescrisis. (Afrikaanse varkenspest broeit al véél langer)
De varkensprijzen in België zijn niet hoger dan in 2017. De stijging was wel veel forser dit jaar. De vraag is in welke mate men dit kan doorrekenen. De varkenscyclus blijft de varkenscyclus...
Langs de andere kant gaan de energieprijzen wel de juiste richting uit. Zuivel, kip, rund, verpakking, ... heb ik niet dadelijk een zicht op.
Feit is wel dat 'Ready Meals' hier minder last van heeft & dit een veel groter aandeel heeft in de waardering dan 'Processed meats. ( > 70%). Aan de huidige waardering krijg je (volgens mij) Processed meats er gratis bij.
naam liked last!

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 568
Contacteer:

Bericht door Lotus » 05 aug 2019 10:12

Varkenspest nu ook in Oost Europa en het kan wel eens overslaan vanuit Azië. Eens zien wanneer dat bij de beleggers hier doordringt.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie