Ter Beke

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 265

Re: Ter Beke

Berichtdoor gert » 12 Apr 2019 19:14

op analistenvergadering gaf CEO aan dat charcuteriemarkt een dalende markt is, elk jaar -1% à -2%. Ter Beke zelf zet sterk in op slicing, voorverpakte gesneden charcuterie. Zo verwerken deels hun eigen producten, deels producten van derden op basis van de orders van hun klanten. In België is Delhaize de heel grote klant. Voor splicing ontvangt Ter Beke een soort van verwerkingsmarge, onafhankelijk van de prijs van de onderliggende producten. De CEO gaf ook aan dat de distributiegroepen een heel hoge marge realiseren op de charcuterieverkopen, vandaar de grote ruimte die ze hebben in de winkels.

powered by Surfing Waves

Bolleke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Berichtdoor Bolleke » 15 Apr 2019 00:36

De charcuterie markt daalt met bijna 10%. De gemiddelde leeftijd van de slager ligt rond 50-55 dus binnen enkele jaren zal het zijn zoals in Nederland dat men voor zijn vlees naar de supermarkt moet. En zoals ik reeds aangaf zijn daar de marges de laatste paar jaar zwaar gezakt. Alles zal van de bereide maaltijden moeten komen.
In port: Ackermans & v.H, Alibaba, AMG, Argen-X, Bekaert, Econocom, Facebook, Galapagos, JD.com, Jensen Group, KBC Group, Lotus Bakeries, Melexis, QFG, Sofina, X-Fab

Bolleke
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Bolleke » 15 Apr 2019 00:36

De charcuterie markt daalt met bijna 10%. De gemiddelde leeftijd van de slager ligt rond 50-55 dus binnen enkele jaren zal het zijn zoals in Nederland dat men voor zijn vlees naar de supermarkt moet. En zoals ik reeds aangaf zijn daar de marges de laatste paar jaar zwaar gezakt. Alles zal van de bereide maaltijden moeten komen.
In port: Ackermans & v.H, Alibaba, AMG, Argen-X, Bekaert, Econocom, Facebook, Galapagos, JD.com, Jensen Group, KBC Group, Lotus Bakeries, Melexis, QFG, Sofina, X-Fab

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 265

Berichtdoor gert » 15 Apr 2019 10:37

Kan u iets meer in detail gaan over die gedaalde marges? lijkt mij wel interessant om dat te weten

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 376

Berichtdoor Decanus » 24 Apr 2019 14:17

Interessante analyse van Gert De Mesure :

https://www.demes-invest.be/media/image ... _maart.pdf
BRT liked last!

Bolleke
Forum verkenner
Forum verkenner

Berichtdoor Bolleke » 24 Apr 2019 20:09

Toch bedenkingen hierbij zoals prijzen kip stijgt varken daalt is net het omgekeerde en voor varkensvlees is het nog niet gedaan gezien de Chinese varkenspest die er daar woekert zijn de prijzen met +/- 0,50€/kg gestegen. Als je veel private labels merkt kan je door de contracten je prijs niet direct aanpassen. Als China ongeveer 20% van ze nodig hebben in Europa koopt gat de prijs nog omhoog en zal zelfs invloed hebben op prijs van gevogelte en rundvlees omdat er een verschuiving zal zijn door de schaarste. Heb vandaag verkocht met 60% rendement en denk dat het niet vel zal stijgen, maar dat zullen we enkel in de toekomst weten.

Nephus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36

Berichtdoor Nephus » 14 Mei 2019 16:29

CEO geeft pitch op een avond van De Belegger te Kinepolis te Kortrijk, avond maandag 3 juni.
Gratis in te schrijven

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 132

Berichtdoor Investor » 23 Mei 2019 10:16

Mocht het dalen tot onder de 120 euro koop ik misschien een extra pakket bij. Een december-scenario zou leuk zijn :)

(ABM FN) KBC Securities heeft donderdag het koersdoel voor Ter Beke verlaagd van 190,00 naar 155,00 euro met een ongewijzigd Accumuleren advies.

Analist Guy Sips verlaagde de vooruitzichten van het bedrijf vanwege hogere varkensvleesprijzen als gevolg van een virusuitbraak in China en omstreken. De recurrente EBITDA zou volgens Sips dit jaar op 50,4 miljoen euro komen te liggen, 3,5 miljoen euro minder dan eerder geraamd. De verwachte winst gaat van 7,80 naar 6,40 euro per aandeel.

De analist behoudt wel het Accumuleren advies “omdat de markt voor kant-en-klare maaltijden in Europa goede vooruitzichten biedt voor Ter Beke.”
https://www.optiongenerator.com

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 41

Berichtdoor BRT » 23 Mei 2019 10:45

Ik vrees toch een stuk dat het eetpatroon van de bevolking gaat veranderen. Labo vlees, plantaardig vlees, vegetarisch zal alleen maar aantrekkelijker worden.

Goed dat Ter beke inzet op convenience en niet enkel op vlees an sich, maar met de fijne marges die ze nu hebben (2-3%?) kan dit hun lange termijn toch verstoren.

Andere visies?

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3883

Berichtdoor jens_dev » 23 Mei 2019 11:12

Lees het jaarverslag eens. En maak een duidelijk onderscheid tussen de vleeswaren en de bereide gerechten. Bekijk de segmental information van die 2 divisies.
Overschat ook geen maatschappelijke trends.
Ik ben ook eerder afwachtend op dit moment. Ik hou wel bij wat ik al heb, circa 5-6% van portefeuille denk ik.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen