Ter Beke

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3865

Re: Ter Beke

Berichtdoor jens_dev » 13 Aug 2019 20:04

Nee, ik weeg niet gelijk. 13 aandelen zijn goed voor 85%. 6% wordt afgebouwd, 2% opgebouwd en 7% is speculatief.

5% voor Ter Beke is waar ik mij comfortabel bij voel. De voornaamste reden voor die beperking is het feit dat het een business van lage marges is.

Een checklist:
Een verstaanbaar businessmodel
Groeipotentieel

Duurzame concurrentievoordelen
Eerlijk en transparant management
Skin in the game
Langetermijnvisie
Goede capital allocators
Geen creatieve of agressieve boekhouding

Organische omzetgroei
Voldoende grote en consistente winst- en vrijekasstroommarges (min. 5%)
Operationele kasstroom / CapEx = min. 2,5
Een gezonde balans (leverage max. 2)
Hoge cash conversion (nettowinst vs. vrije kasstroom)
BRT liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

powered by Surfing Waves

doittomeonemoretime
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Berichtdoor doittomeonemoretime » 13 Aug 2019 22:07

Akkoord met jens_dev...doe het min of meer hetzelfde...Ter Beke was te duur dus afgebouwd en staat laatste weken weer op radar om positie uit te breiden....heb wel verschillende rekeningen en pas het wel enkel toe vanaf dat er een bepaald bedrag is om mee te beleggen, hoe minder geld, hoe groter het risico is en je ook moet nemen in mijn ogen....jens_dev kan al duidelijk meer "consolideren" zoals de groten doen ;)
wisselende port.: CIR, GBLB, COMB, QFG, ZENT, ROU, RAIL, FLOB, MONT, MT, TERB, AES, EUZ, CCJ, ATEB, VIO, ABI, Bpost

BRT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 34

Berichtdoor BRT » 14 Aug 2019 13:16

Desondanks de terechte opmerking van Jens, lijkt mij de cashflow wel voorspelbaarder gezien de sector. Je ziet dat aandelen als Ter beke (beta 0.86) en Resilux (beta 1.00) quasi stabiel blijven in rode markten, waar Melexis, Solvay, en anderen veel volatieler zijn.

Ik heb ook TERB bijgekocht.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen