Colruyt

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Sikahert
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Re: Colruyt

Berichtdoor Sikahert » 29 Jan 2019 10:07

Het koersdoel van € 55 door Citigroup is tevens het hoogste. Van de 14 analisten die het aandeel Colruyt opvolgen, geven 2 een "Houden" advies, 6 "Afbouwen" en 6 een duidelijk "Verkoop" signaal. De supermarkt noteert met een stevige premium op basis van koers/winst verhouding tegenover zijn sectorgenoten:

Carrefour: 14.9
Ahold Delhaize: 16.3
Tesco (UK): 21.2
WalMart (US): 21.8
Colruyt: 22.6

Een correctie tot € 55 zou de koers/winst verhouding herstellen naar 19.9 keer. Reeds in december 2018, toen de koers € 60 aantikte, verkocht de familie 1.5 % van haar belang in de groep.

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 548

Berichtdoor Lotus » 30 Jan 2019 22:31

Ik had Colruyt nog niet zo vergeleken met andere supermarkten. Op dit moment zou ik dan misschien geneigd zijn om Colruyt te wisselen voor Ahold Delhaize. Ik kijk het nog een aantal weken aan voordat ik de keuze maak.

WafelMan
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor WafelMan » 06 Feb 2019 23:25

'Met een gewiekste tactiek lanceert Albert Heijn een kortingenbonanza waarvan zelfs de betrokken producenten uit de lucht vallen. ‘Albert Heijn wil samen met Delhaize het laagsteprijzenmodel van Colruyt onder druk zetten tot het barst.’

Lijkt erop dat Colruyt concurrentie gaat krijgen.

https://www.tijd.be/ondernemen/consumen ... 95103.html

Sikahert
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor Sikahert » 09 Feb 2019 18:53

Na een klim in 2018 met 44% staakt Colruyt zijn inkoopprogramma. De inkopen legden een duidelijke steun onder de koers, maar daardoor is het volgens analisten het meest overgewaardeerde aandeel in de Stoxx600.

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 54

Berichtdoor contextbinder » 11 Feb 2019 09:34

WafelMan schreef:'Met een gewiekste tactiek lanceert Albert Heijn een kortingenbonanza waarvan zelfs de betrokken producenten uit de lucht vallen. ‘Albert Heijn wil samen met Delhaize het laagsteprijzenmodel van Colruyt onder druk zetten tot het barst.’

Lijkt erop dat Colruyt concurrentie gaat krijgen.

https://www.tijd.be/ondernemen/consumen ... 95103.html

Mss toch even reageren: Zaterdag hebben mijn ouders voor het eerst een AH -bezocht, als het land in rep en roer staat en de wereld op de 4 hoeken tegelijk in brand staat ben je quasi verplicht om eens langs te gaan.

De feiten: Zaterdagmorgen - 8h50, AH vestiging (zeer recent, groot), best veel volk maar geen stormloop. De promoties 1+2 gratis waren voor 95% onbeschikbaar en werden slechts 1 keer per dag opgevuld. Vraag gesteld aan de verantwoordelijke wanneer de rekken terug opgevuld werden - heel droogje luidde het antwoord: morgenvroeg.

Het gezegde: Als een Hollander u niet in het zak gezet heeft is hij/zij het vergeten wordt bevestigd. Ikzelf moest spontaan denken aan de promo's van Aldi een 10 -tal jaar terug.

Gevolg is wel dat de kans zeer klein is dat mijn ouders ooit nog een voet in in AH binnenzetten, als er al iets gekocht wordt zullen het wellicht hun aandelen zijn.

Nu komt elke supermarkt vroeg of laat wel eens in opspraak met dergelijke stunts, echter kan ik me niet van de indruk ontdoen dat o.a. Colruyt dit tracht te vermijden.
AMG > SES = AB Inbev > Shell > VW = Bekaert > D'ieteren = Ageas > BPost > Balta
Sold in 2019: Greenyard

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3400

Berichtdoor piddybull » 11 Feb 2019 09:55

Als je de folder van AH leest merk je dat deze gewoon voor de Hollandse markt is gedrukt.
Wat een pretentie.
Overal stoemp met rookworsten.
Op bepaalde bladzijde regio-groenten en producten met de landkaart van ...Nederland.

Eens ze hier langskomen in België pik ik dit als consument niet.
Alleen om die reden zet ik er geen voet binnen.

AH snijdt in eigen vlees voor de promo 1 + 2 om idd Colruyt te treffen door interne aankoop foefelarij.
Colruyt wordt geholpen door de eigen leveranciers.
Net die hulp van de leveranciers wil AH breken.

Maar als de Belgen handelen zoals in de boekjes van Asterix dan gaan we nog veel pret beleven.
a21 liked last!
THINK BIG !! GALAPAGOS - TOLEDO - BEST IN CLASS : FILGOTINIB - Probably the best biotech in the world ****** Beursig Tour Poule 2019 https://twitter.com/piddybul (1l)

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 548

Berichtdoor Lotus » 13 Feb 2019 20:25

Ik ben ook niet direct bang voor concurrentie van Albert Heijn maar vandaag heb ik mijn positie in Colruyt gehalveerd. Nog geen alternatief op het oog maar de koers is denk ik nu op een punt gekomen dat er weinig nog bij kan komen. Een behoorlijke grote winst en al voor de tweede maal afgebouwd, als ik technische analyse moet geloven dan kan het ook wel eens een dubbele top zijn geweest in de laatste maanden.
a21 liked last!

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 879

Re: Aandeel Colruyt

Berichtdoor Banner » 21 Mar 2019 08:10

I don't give a schit.

Banner
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Banner » 22 Mar 2019 09:32

I don't give a schit.

Banner
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Banner » 22 Mar 2019 09:35

I don't give a schit.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen