Colruyt

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 548

Re: Colruyt

Berichtdoor Lotus » 20 Jan 2019 20:47

Sikahert schreef:Albert Heijn maakte gisteren zijn plan bekend om 30 tot 50 nieuwe winkels te openen in België. Het verdubbelt daarmee het aantal winkels en dwingt op vele plaatsen Colruyt tot het verlagen van prijzen, wat de druk op de winstmarge vergroot.

Daarnaast zal ook Delhaize zijn aantal winkels uitbreiden en positioneert het zich anders in de markt dan Albert Heijn. Colruyt zit qua positionering tussen beide warenhuismerken in, waardoor het dus langs beide kanten druk ervaart op haar belangrijkste thuismarkt.

Albert Heijn is duurder dan Colruyt dus ik zie niet in waarom de prijzen verlaagd moeten worden.

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

disterminator
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Berichtdoor disterminator » 21 Jan 2019 15:14

Lotus schreef:Albert Heijn is duurder dan Colruyt dus ik zie niet in waarom de prijzen verlaagd moeten worden.

AH is een prijsbreker, net als Jumbo en Colruyt dat zijn. Als er ergens een AH in een bepaalde regio ligt, heeft dat zijn gevolgen voor de omliggende Colruyts, die hun prijzen moeten verlagen (want dat is nog steeds hun basisprincipe).
Zie de jaarlijkse Test-Aankoop supermarkt screening voor een ongekleurde analyse van algemene prijslevels in Belgische supermarkten.

Duvellover
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor Duvellover » 21 Jan 2019 15:28

Naar mijn mening is colruyt momenteel de meest efficiënte retailer in België en is deze het best gewapend voor een prijzenslag.

WafelMan
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Berichtdoor WafelMan » 21 Jan 2019 23:38

Sofina heeft 16 miljoen euro aan colruyt aandelen verkocht afgelopen 6 maanden. Teken dat zelfs Sofina eieren voor zijn geld begint te kiezen bij de huidige waarderingen?

https://twitter.com/FinanceFilosoof/status/1087474046290284544

Sikahert
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6

Berichtdoor Sikahert » 22 Jan 2019 17:12

Beleggers nemen al enkele dagen winst op Colruyt. Het aandeel gaat in afprijzing tot het normalere niveau’s bereikt(< €60).

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 548

Berichtdoor Lotus » 23 Jan 2019 20:35

disterminator schreef:
Lotus schreef:Albert Heijn is duurder dan Colruyt dus ik zie niet in waarom de prijzen verlaagd moeten worden.

AH is een prijsbreker, net als Jumbo en Colruyt dat zijn. Als er ergens een AH in een bepaalde regio ligt, heeft dat zijn gevolgen voor de omliggende Colruyts, die hun prijzen moeten verlagen (want dat is nog steeds hun basisprincipe).
Zie de jaarlijkse Test-Aankoop supermarkt screening voor een ongekleurde analyse van algemene prijslevels in Belgische supermarkten.

Ik kan mezelf weer herhalen want waarom zou Colruyt de prijzen moeten verlagen als ze gemiddeld genomen al goedkoper zijn dan Albert Heijn?

disterminator
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor disterminator » 24 Jan 2019 09:52

Lotus schreef:Ik kan mezelf weer herhalen want waarom zou Colruyt de prijzen moeten verlagen als ze gemiddeld genomen al goedkoper zijn dan Albert Heijn?

Dan zal ik mezelf ook nog maar eens herhalen : zie Test-Aankoop survey van december 2018 (werd in zowat alle media opgepikt overigens, dus lang ga je niet moeten zoeken)
Daar stelden ze vast: 'de prijzen bij een Colruyt waar geen AH in de buurt is, liggen 3% hoger'

Dus ja, je hebt ongetwijfeld gelijk dat Colruyt 'gemiddeld genomen' goedkoper is dan AH. Dat kan ook niet anders , want 'laagste prijs' is het basisprincipe van Colruyt. Maar dat kunnen ze dus alleen door hun prijzen aan te passen, tenzij u natuurlijk een andere verklaring heeft waarom de Colruyts met een AH in de buurt andere prijzen hanteren dan de Colruyts waar (nog) geen AH in de buurt is.

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Berichtdoor Brecht » 24 Jan 2019 09:59

disterminator schreef:
Lotus schreef:Ik kan mezelf weer herhalen want waarom zou Colruyt de prijzen moeten verlagen als ze gemiddeld genomen al goedkoper zijn dan Albert Heijn?

Dan zal ik mezelf ook nog maar eens herhalen : zie Test-Aankoop survey van december 2018 (werd in zowat alle media opgepikt overigens, dus lang ga je niet moeten zoeken)
Daar stelden ze vast: 'de prijzen bij een Colruyt waar geen AH in de buurt is, liggen 3% hoger'

Dus ja, je hebt ongetwijfeld gelijk dat Colruyt 'gemiddeld genomen' goedkoper is dan AH. Dat kan ook niet anders , want 'laagste prijs' is het basisprincipe van Colruyt. Maar dat kunnen ze dus alleen door hun prijzen aan te passen, tenzij u natuurlijk een andere verklaring heeft waarom de Colruyts met een AH in de buurt andere prijzen hanteren dan de Colruyts waar (nog) geen AH in de buurt is.

Toch algemeen geweten dat Colruyt de goedkoopste is in die bepaalde regio?
Dat wil niet zeggen dat alle prijzen in elke colruyt dezelfde zijn ;)

Koop maar eens in 2 colruytwinkels (elk in een andere regio) hetzelfde en je komt aan een andere prijs aan de kassa.

disterminator
Forum newbie
Forum newbie

Berichtdoor disterminator » 24 Jan 2019 10:13

Brecht schreef:Toch algemeen geweten dat Colruyt de goedkoopste is in die bepaalde regio?
Dat wil niet zeggen dat alle prijzen in elke colruyt dezelfde zijn ;)

Koop maar eens in 2 colruytwinkels (elk in een andere regio) hetzelfde en je komt aan een andere prijs aan de kassa.

Juist, maar dat is dus exact het punt wat ik wil maken: de prijzen verschillen van regio tot regio, omdat ze de prijs verlagen om onder de (nabijgelegen) concurrentie te gaan. En dat effect is dus blijkbaar duidelijk meetbaar en significant als er een AH in de buurt is.
Dus: ze moeten wel degelijk hun prijzen verlagen als er een AH in de buurt is. En hun aantal winkels verdubbelt in de nabije toekomst wist Ahold recent te melden.
En later dit jaar doet ook die andere prijsbreker zijn intrede in België (Jumbo dus, 2e helft 2019)

Karl
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 612

Berichtdoor Karl » 28 Jan 2019 20:49

Citigroup kwam vrijdag met een verkoopadvies voor het aandeel Colruyt. Het koersdoel was al lang hetzelfde op €48 gezet maar dat is nu wel hoger geworden met €55.

Beurshuis Citigroup
Aandeel Colruyt
Datum 25 januari 2019
Advies Verkopen
Koersdoel 55,00 EUR
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen