Colruyt

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3580
Contacteer:

Colruyt

Bericht door Founder »

Klik hier voor meer informatie over Colruyt (link zal op korte termijn werken)
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

isIT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47

Re: Colruyt

Bericht door isIT »

ik ben toch maar terug ingestapt; t blijft toch een degelijk aandeel en ze staan redelijk 'laag'
future will tell ...

Berlin
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Bericht door Berlin »

Ik heb een order aan 28 staan .

Maar erlijkheidshave verwacht ik dit jaar niet veel van colruyt en retail algemeen

sons123
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 34

Bericht door sons123 »

Vandaag omzetcijfers Q3 2011/2012 (17.45hr)

2logic
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 8

Bericht door 2logic »

7.4 % omzet groei - eerste halfjaar was dit nog 7.7% dus we kalven af en er wordt met geen woord gerept over de winstverwatering... nogal infantiel opgesteld persbericht
ik bedoel goed nieuwsschow terwijl het niet echt schitterend is - men wil blijkbaar geen tweede ontgoocheling zoals met de halfjaarcijfers?

isIT
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 47

Bericht door isIT »

voila se ... :-)

bron BNP Paribas Fortis Private Banking :

Colruyt heeft al jaren een bijna onklopbaar concept: merken tegen de laagste prijs. Bovendien beschikt Colruyt over de hoogste marges uit de sector. De groep heeft een sterke netto kaspositie van zowat 300 miljoen EUR. Afgelopen jaar was niet gemakkelijk met wat druk op de marges, mede door een aantal uitzonderlijke elementen. Wij verwachten in de toekomst een verdere groei van de omzet en het marktaandeel en op zijn minst een gedeeltelijk herstel van de marges. De waardering is met een geschat vrij cashflowrendement van ca. 10,5% lang niet meer zo goedkoop geweest.

Piper
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1

Bericht door Piper »

Marges staan onder druk en zullen verder onder druk blijven staan. Retailers bieden mij veel te weinig en dat op alle vlak: winstmarges, dividend, groei e.d. Straks komt Albert Hein de Belgische markt nog ontdekken. Er zijn veel betere sectoren en aandelen dan retail en Colruyt.

2logic
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 8

Bericht door 2logic »

BNPparibas fortis is tevens de huisbankier... deze zijn meestal iets gunstiger en subjectiever vermoed ik...

philippevb
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 2

Bericht door philippevb »

Omzet Colruyt met bijna 8 procent gestegen
----------------------------------------------------
ANTWERPEN (Express) - Supermarktketen Colruyt heeft tijdens het voorbije boekjaar, dat eind maart werd afgesloten, een omzet gerealiseerd van 7,85 miljard euro. Dat betekent een stijging met 7,8 procent tegenover het jaar voordien.
De nettowinst nam met 1,5 procent toe tot 342,9 miljoen euro. Er wordt aan toegevoegd dat het marktaandeel van de Colruyt-winkels tijdens het eerste kwartaal van dit jaar tot 25,45 procent is gestegen.

Daarbij wordt opgemerkt dat de Colruyt-winkels in de moeilijke consumentenmarkt en het onzekere economische klimaat in de eurozone hun voordeel blijven halen uit een consistente focus op de laagste prijzen.

Ook dochterformules OKay, Bio Planet, DreamLand en DreamBaby lieten een omzetgroei optekenen. Er wordt ook op gewezen dat de omzet van de tankstations van dochter DATS24 met 29,3 procent is gestegen. Colruyt zegt te verwachten dat het lopende jaar een uitdagende periode zal worden. (MH)

philippevb
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 2

Bericht door philippevb »

Inderdaad Tosca , wat een sijging ! 12,39 % , een mooie dag voor de aandeelhouders . Jef en co gaan content zijn. :D

Plaats reactie