Colruyt

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

reteiP
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 704

Re: Colruyt

Bericht door reteiP »

opportunist schreef:
06 nov 2023 19:57
reteiP schreef:
06 nov 2023 09:54
https://www.fsma.be/nl/node/376942

Jef nog eens wat aandelen bijgekocht.
11.222 stuks aan €39,66
we zijn dus al te laat om in te kopen
het vet is al van de soep ....
Wat? Colruyt range dit jaar is €23-€41

opportunist
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 18

Bericht door opportunist »

het is van december 2021 geleden dat ze nog eens op 40 € stonden (waarde bedoel ik dan)
en in november koop t de familie altijd opnieuw hun aandelen in, zoek maar eens op.

Mijn bescheiden mening

Tommie
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Bericht door Tommie »

J.P. Morgan verhoogt koersdoel Colruyt
Gepubliceerd door Trivano.com op 1 december 2023 om 10:34
De analisten van J.P. Morgan waren vrijdag opnieuw positief over Colruyt. J.P. Morgan herhaalde het advies overweight voor de aandelen van Colruyt.

Het koersdoel werd verhoogd van 47,20 naar 48,90 EUR. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van Colruyt met 20% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 40,70 EUR. Daarmee is J.P. Morgan heel wat positiever dan de gemiddelde analist, die de koers van Colruyt met 16% ziet dalen tot 34,09 EUR.
opportunist liked last!

opportunist
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 18

Bericht door opportunist »

Tommie schreef:
01 dec 2023 15:04
J.P. Morgan verhoogt koersdoel Colruyt
Gepubliceerd door Trivano.com op 1 december 2023 om 10:34
De analisten van J.P. Morgan waren vrijdag opnieuw positief over Colruyt. J.P. Morgan herhaalde het advies overweight voor de aandelen van Colruyt.

Het koersdoel werd verhoogd van 47,20 naar 48,90 EUR. Dat betekent dat de analisten verwachten dat de aandelen van Colruyt met 20% kunnen stijgen vanaf de huidige koers van 40,70 EUR. Daarmee is J.P. Morgan heel wat positiever dan de gemiddelde analist, die de koers van Colruyt met 16% ziet dalen tot 34,09 EUR.
Allebei gelijk hun gelijk halen lijkt me sterk in deze kwestie.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1861

Bericht door jean de florette »

• Colruyt: de eerste halfjaarresultaten waren zeer sterk, met een omzet van 5,48 miljard euro die boven
verwachting uitkwam en een bedrijfswinst (EBIT) die 128% hoger lag op jaarbasis tot 246 miljoen euro.
Colruyt mikt voor dit boekjaar op een stijging van de EBIT en de uitgekuiste nettowinst met 50% à 60%,
ondank de concurrentie hevig blijft en de prijs- en promodruk zal toenemen. De nieuwe vooruitzichten
impliceren dus een voorzichtiger tweede jaarhelft. Geen impact op “Houden”-advies en koersdoel van 40
euro. (Bolero)
opportunist liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

jean de florette
Forum elite
Forum elite

• Colruyt: samen met controlerend aandeelhouder Korys en aanverwanten blijkt dat op 14 december de
onderling overleg handelende aandeelhouders in totaal 69,24% van de stemrechten bezitten. Daardoor
duiken ze onder de kennisgevingsdrempel van 70%. Dat is gebaseerd op 127.348.890 aandelen, na de
vernietiging van 7.000.000 eigen aandelen en de kapitaalverhoging die was voorbehouden aan het
personeel van Colruyt. Geen impact op koersdoel en advies. (Bolero)
brizbo liked last!

Brammeke
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 627

Bericht door Brammeke »

dividend(je) weeral gestort. ;)
brizbo liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite

-3% op een ferm groene dag. Volg ze niet, verbaast me wel.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 866

Bericht door sjos »

jean de florette schreef:
12 feb 2024 15:37
De enige logica die ik me kan indekken is dat alles met wat te maken heeft met voedselproductie en distributie ervan in het verdomhoekje staan: van greenyard foods over campbell soups over Bonduelle naar Carrefour om maar enkele te noemen die ik opvolg.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 866

Bericht door sjos »

sjos schreef:
12 feb 2024 19:33
jean de florette schreef:
12 feb 2024 15:37
De enige logica die ik me kan indekken is dat alles met wat te maken heeft met voedselproductie en distributie ervan in het verdomhoekje staan: van greenyard foods over campbell soups over Bonduelle naar Carrefour om maar enkele te noemen die ik opvolg.
Campbell Soup, Sovos certify substantial compliance with FTC second request
Feb. 13, 2024 4:51 PM ETSovos Brands, Inc. (SOVO) Stock, CPB

Campbell To Acquire Rao"s Parent Sovos Brands For $2.33 Billion

Campbell Soup Company (NYSE:CPB) and Sovos Brands, Inc. (NASDAQ:SOVO) said that both companies certified substantial compliance with the Federal Trade Commission's second request for the transaction.
The certification triggers a 30-day waiting period, which is expected to expire on March 11, after which the Sovos Brands, Inc. (SOVO) sale can be finalized. According to a statement on Tuesday.
“We are delighted to reach this critically important milestone in the completion of the acquisition, Todd Lachman, Founder and Chief Executive of Sovos said in the statement.
Sovos Brands, Inc. (SOVO) disclosed the FTC request for more information regarding its planned $2.7 billion sale to Campbell Soup in October. The FTC's second request came after the companies pulled and refiled their HSR filing for the planned acquisition of the maker of Rao's brand sauces in September, hoping to avoid a request for more information from the regulator.
Some M&A investors have been concerned that antitrust regulators may have issues with the $23 a share deal as it looks to combine Prego sauces, which are made by Campbell Soup Company (CPB), with Rao's, which are much more on the high end of the sauce world.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Plaats reactie