Colruyt

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4583
Contacteer:

Re: Colruyt

Bericht door jens_dev »

Koersen lopen vooruit jongens. Nu is net het moment voor voorzichtige beleggers om een positie in te nemen en op te bouwen. Spreken van goedehuisvaderaandelen is altijd gevaarlijk, maar als ik er één moest kiezen op de Brusselse beurs: Colruyt. Gewoon jaarlijks dividend opstrijken en niet naar omkijken. Zelfs bedrijfsnieuws volgen lijkt me grotendeels overbodig.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

jens_dev schreef:
10 jan 2021 21:00
Koersen lopen vooruit jongens. Nu is net het moment voor voorzichtige beleggers om een positie in te nemen en op te bouwen. Spreken van goedehuisvaderaandelen is altijd gevaarlijk, maar als ik er één moest kiezen op de Brusselse beurs: Colruyt. Gewoon jaarlijks dividend opstrijken en niet naar omkijken. Zelfs bedrijfsnieuws volgen lijkt me grotendeels overbodig.
Mee eens ik houd ze altijd. Af en toe koop ik bij als ze laag staan en verkoop dat stukje wanneer ze hoog staan. Zie eerdere post vrij voorspelbaar binnen range 45-55 euro, af en toe een kleine crash maar komen altijd terug. Ook verborgen sterktes: deels eigen vastgoed, diversificatie, hernieuwbare energie al ongeveer 500 miljoen aan kapitaal. Dankzij aandeleninkoop laatste jaren redelijke k/w En tenslotte, ze zijn een vrij ethisch bedrijf.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 529
Contacteer:

Bericht door reteiP »

jens_dev schreef:
10 jan 2021 21:00
Als er in België ooit waterstofspelers gaan zijn van de huidige rist bedrijven, dan zou ik Colruyt en Fluxys meteen op mijn lijstje zetten.
Idealiter via een spinoff, want hun huidige sector is niet sexy genoeg voor opgeblazen P/E ratio's.

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

Ik vind geen nieuws nochtans vandaag stijgen ze sterk (5% op dit moment). Ze kopen wekelijks ongeveer 85000 aandelen aan (voorbije 2 weken alvast).

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 84
Contacteer:

Bericht door contextbinder »

Erwin5857 schreef:
13 jan 2021 12:20
Ik vind geen nieuws nochtans vandaag stijgen ze sterk (5% op dit moment). Ze kopen wekelijks ongeveer 85000 aandelen aan (voorbije 2 weken alvast).
Ahold gaat ook omhoog - mss surfen ze gewoon op de Canadese golf van Carrefour
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, ELIB, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize, UNFI, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie