Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

P&1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 27

Re: Bpost

Bericht door P&1 »

Het aandeel blijft naar dalen , en de analisten zullen er ook geen goed woord over hebben dus resultaat nog verder dalen onder de 2 euro ,vraag me af of we de 10 euro of hoger ooit gaan terugzien

reteiP
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 743

Bericht door reteiP »

Dit is Ă©Ă©n van die bedrijven die de boomers mee de kist innemen. Agfa is er nog zo Ă©Ă©n. Die vallen niet te redden.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1859

Bericht door bertje »

P&1 schreef: ↑
08 nov 2024 11:54
Het aandeel blijft naar dalen , en de analisten zullen er ook geen goed woord over hebben dus resultaat nog verder dalen onder de 2 euro ,vraag me af of we de 10 euro of hoger ooit gaan terugzien
Het kan goed komen met dit bedrijf maar dan zullen ze eindelijk eens wat grotere stappen moeten zetten.
Welkom in de werelden van bpost group. Waar meer dan 34.000 fiere collega’s in 500 verschillende jobs iedere dag... en ondertussen na de overname: 38.207

minder kranten, minder post,... dus eigenlijk paar 1000 collega's teveel...
omzet ruim 5% gezakt, aantal brieven bijna 7%

Zelfs de ceo zegt het: Deze resultaten tonen duidelijk aan dat we onze binnenlandse activiteiten moeten hervormen en ons commerciële aanbod verder moeten ontwikkelen. Ze stroken ook met onze strategische verschuiving naar logistiek, zoals blijkt uit de EBIT-bijdrage van Staci dit kwartaal. Nu richten we onze aandacht op de cruciale eindejaarsperiode.
Onze teams wereldwijd en alle departementen staan klaar om het hoofd te bieden aan deze piekperiode en we hebben er alle
vertrouwen in dat we sterk zullen presteren."

P&1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 27

Bericht door P&1 »

Bpost blijft maar dalen , wie gelooft er nog in dat het ooit terug gaat goed komen

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2090

Bericht door jean de florette »

Barclays heeft het koersdoel voor Bpost verlaagd van 2,60 naar 2,10 euro, met handhaving van het Gelijkgewogen advies.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 143

Bericht door topkoop »

jean de florette schreef: ↑
27 nov 2024 13:14
Barclays heeft het koersdoel voor Bpost verlaagd van 2,60 naar 2,10 euro, met handhaving van het Gelijkgewogen advies.
De kelder in met die rommel

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1021

Bericht door ringoeur »

Bolero
Beurs bij 't ontbijt 02.12.2024
Bpost: In de weekendkrant van De Tijd geeft CEO Chris Peeters aan een nieuwe strategie te hebben ontwikkeld om de dalende postmarkt te compenseren door zich te richten op de logistieke pakjesmarkt.
Het bedrijf verloor aanzienlijke inkomsten door het verlies van lucratieve overheidscontracten en de krantenconcessie, wat leidde tot een daling van de beurskoers en een moeilijke financiële situatie.
Peeters benadrukt de noodzaak van een snelle transformatie om het bedrijf toekomstbestendig te maken, waarbij de focus ligt op het worden van een marktleider in de volledige pakjesmarkt, inclusief B2B en C2C1.
Ondanks de uitdagingen, zoals de dalende brievenpost en de noodzaak om de bedrijfsstructuur aan te passen, blijft Bpost zich inzetten voor een succesvolle transformatie zonder een sociaal plan.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Toch geen gewoon interview... Bij Barco werd gezegd moeilijk half jaar, en gingen van 16, via de 17, naar nu... En hier wordt over 2 Ă  3 jaar gepraat. Moet het nog lukken ook, want brieven, kranten, dat loopt op zijn einde. Een Agfa RX-platen verhaal.
Dacht geleidelijk terug in te stappen, kwam op een KW van 8, was er ook al mee begonnen, maar nu toch snel de deur dichtgetrokken. Als de Ceo al zo pessimistisch is....

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 777

Bericht door kierkegaard »

jean de florette schreef: ↑
02 dec 2024 12:13
Toch geen gewoon interview... Bij Barco werd gezegd moeilijk half jaar, en gingen van 16, via de 17, naar nu... En hier wordt over 2 Ă  3 jaar gepraat. Moet het nog lukken ook, want brieven, kranten, dat loopt op zijn einde. Een Agfa RX-platen verhaal.
Dacht geleidelijk terug in te stappen, kwam op een KW van 8, was er ook al mee begonnen, maar nu toch snel de deur dichtgetrokken. Als de Ceo al zo pessimistisch is....
Me dunkt dat de CEO door zijn publieke verklaringen vooral een 'sense of urgency' wil creëren om het politiek draagvlak te vergroten voor meer verregaande ingrepen (lees: afvloeiingen).
bertje liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Goh, wat zie ik op dat vlak... een Groene minister met focus op CO2 (interesseert iemand dat? CO2 en geleverde brieven of pakjes?), en dus groene pakjesautomaten, fietsen om pakjes te bezorgen en elektrische bestelwagens.
Ik dacht dat er grotere managementproblemen waren.
En wat zien we daar: een gigantisch verloop aan managers.
Binnenlandse post zonder winst, Radial geraakt niet uit het slop, en nog een dure acquisitie er boven op. Dat 'duur' komt geregeld terug - kan dat zelf niet beoordelen.
Beleggen in aandelen is toekomstgericht, of zou moeten zijn. Hier zit geen muziek in. Vind het management ook erg zwak, dat zijn 2 goede redenen om er de brui aan te geven.
Nu gebeurt het wel meer dat iemand iets gans anders interpreteert dan ik (zelfde teksten nochtans), c'est la vie...

Plaats reactie