Bpost
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Re: Bpost
Het kan goed komen met dit bedrijf maar dan zullen ze eindelijk eens wat grotere stappen moeten zetten.
Welkom in de werelden van bpost group. Waar meer dan 34.000 fiere collega’s in 500 verschillende jobs iedere dag... en ondertussen na de overname: 38.207
minder kranten, minder post,... dus eigenlijk paar 1000 collega's teveel...
omzet ruim 5% gezakt, aantal brieven bijna 7%
Zelfs de ceo zegt het: Deze resultaten tonen duidelijk aan dat we onze binnenlandse activiteiten moeten hervormen en ons commerciële aanbod verder moeten ontwikkelen. Ze stroken ook met onze strategische verschuiving naar logistiek, zoals blijkt uit de EBIT-bijdrage van Staci dit kwartaal. Nu richten we onze aandacht op de cruciale eindejaarsperiode.
Onze teams wereldwijd en alle departementen staan klaar om het hoofd te bieden aan deze piekperiode en we hebben er alle
vertrouwen in dat we sterk zullen presteren."
-
- Forum elite
- waarderingen: 2090
Barclays heeft het koersdoel voor Bpost verlaagd van 2,60 naar 2,10 euro, met handhaving van het Gelijkgewogen advies.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
De kelder in met die rommeljean de florette schreef: ↑27 nov 2024 13:14Barclays heeft het koersdoel voor Bpost verlaagd van 2,60 naar 2,10 euro, met handhaving van het Gelijkgewogen advies.
Bolero
Beurs bij 't ontbijt 02.12.2024
Bpost: In de weekendkrant van De Tijd geeft CEO Chris Peeters aan een nieuwe strategie te hebben ontwikkeld om de dalende postmarkt te compenseren door zich te richten op de logistieke pakjesmarkt.
Het bedrijf verloor aanzienlijke inkomsten door het verlies van lucratieve overheidscontracten en de krantenconcessie, wat leidde tot een daling van de beurskoers en een moeilijke financiële situatie.
Peeters benadrukt de noodzaak van een snelle transformatie om het bedrijf toekomstbestendig te maken, waarbij de focus ligt op het worden van een marktleider in de volledige pakjesmarkt, inclusief B2B en C2C1.
Ondanks de uitdagingen, zoals de dalende brievenpost en de noodzaak om de bedrijfsstructuur aan te passen, blijft Bpost zich inzetten voor een succesvolle transformatie zonder een sociaal plan.
Beurs bij 't ontbijt 02.12.2024
Bpost: In de weekendkrant van De Tijd geeft CEO Chris Peeters aan een nieuwe strategie te hebben ontwikkeld om de dalende postmarkt te compenseren door zich te richten op de logistieke pakjesmarkt.
Het bedrijf verloor aanzienlijke inkomsten door het verlies van lucratieve overheidscontracten en de krantenconcessie, wat leidde tot een daling van de beurskoers en een moeilijke financiële situatie.
Peeters benadrukt de noodzaak van een snelle transformatie om het bedrijf toekomstbestendig te maken, waarbij de focus ligt op het worden van een marktleider in de volledige pakjesmarkt, inclusief B2B en C2C1.
Ondanks de uitdagingen, zoals de dalende brievenpost en de noodzaak om de bedrijfsstructuur aan te passen, blijft Bpost zich inzetten voor een succesvolle transformatie zonder een sociaal plan.
-
- Forum elite
Toch geen gewoon interview... Bij Barco werd gezegd moeilijk half jaar, en gingen van 16, via de 17, naar nu... En hier wordt over 2 Ă 3 jaar gepraat. Moet het nog lukken ook, want brieven, kranten, dat loopt op zijn einde. Een Agfa RX-platen verhaal.
Dacht geleidelijk terug in te stappen, kwam op een KW van 8, was er ook al mee begonnen, maar nu toch snel de deur dichtgetrokken. Als de Ceo al zo pessimistisch is....
Dacht geleidelijk terug in te stappen, kwam op een KW van 8, was er ook al mee begonnen, maar nu toch snel de deur dichtgetrokken. Als de Ceo al zo pessimistisch is....
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 777
Me dunkt dat de CEO door zijn publieke verklaringen vooral een 'sense of urgency' wil creëren om het politiek draagvlak te vergroten voor meer verregaande ingrepen (lees: afvloeiingen).jean de florette schreef: ↑02 dec 2024 12:13Toch geen gewoon interview... Bij Barco werd gezegd moeilijk half jaar, en gingen van 16, via de 17, naar nu... En hier wordt over 2 à 3 jaar gepraat. Moet het nog lukken ook, want brieven, kranten, dat loopt op zijn einde. Een Agfa RX-platen verhaal.
-
- Forum elite
Goh, wat zie ik op dat vlak... een Groene minister met focus op CO2 (interesseert iemand dat? CO2 en geleverde brieven of pakjes?), en dus groene pakjesautomaten, fietsen om pakjes te bezorgen en elektrische bestelwagens.
Ik dacht dat er grotere managementproblemen waren.
En wat zien we daar: een gigantisch verloop aan managers.
Binnenlandse post zonder winst, Radial geraakt niet uit het slop, en nog een dure acquisitie er boven op. Dat 'duur' komt geregeld terug - kan dat zelf niet beoordelen.
Beleggen in aandelen is toekomstgericht, of zou moeten zijn. Hier zit geen muziek in. Vind het management ook erg zwak, dat zijn 2 goede redenen om er de brui aan te geven.
Nu gebeurt het wel meer dat iemand iets gans anders interpreteert dan ik (zelfde teksten nochtans), c'est la vie...
Ik dacht dat er grotere managementproblemen waren.
En wat zien we daar: een gigantisch verloop aan managers.
Binnenlandse post zonder winst, Radial geraakt niet uit het slop, en nog een dure acquisitie er boven op. Dat 'duur' komt geregeld terug - kan dat zelf niet beoordelen.
Beleggen in aandelen is toekomstgericht, of zou moeten zijn. Hier zit geen muziek in. Vind het management ook erg zwak, dat zijn 2 goede redenen om er de brui aan te geven.
Nu gebeurt het wel meer dat iemand iets gans anders interpreteert dan ik (zelfde teksten nochtans), c'est la vie...