Payton Planar
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 48
Re: Payton Planar
Een ondernemingswaarde van 5 keer de nettowinst maakt ze nu toch wel bijzonder kwetsbaar voor een beursexit, zeker met een private equity fonds aan boord...
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 168
FIMI doet dit nooit. Ze blijven altijd minimum 5 jaar in een bedrijf. Normaal gezien stappen ze uit na 7 tot 10 jaar. Ik maak mij daar dus helemaal geen zorgen over.Forza Azzurra schreef: ↑29 nov 2024 11:15Een ondernemingswaarde van 5 keer de nettowinst maakt ze nu toch wel bijzonder kwetsbaar voor een beursexit, zeker met een private equity fonds aan boord...
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 168
Waarom ze +3 vermelden is mij niet helemaal duidelijk. Payton aankopen zou dus risicovol zijn ? Ik denk niet dat ze vlug failliet zullen gaan.jussi64 schreef: ↑29 nov 2024 06:31Het advies van De Belegger :
Advies : H+ 3
Terwijl op de korte termijn de klanten projecten uitstellen of vertragen, annuleren ze zeker niet de innovatieve projecten waar Payton Planar aan toeleverde. Aangezien ook het orderboek nu daalt verwachten we de komende kwartalen weinig animo. Koersdips zijn evenwel koopkansen op langere termijn.
De groep beschikt over bijna 3,2 EUR p.a. cash op de balans. Hierdoor blijven de waarderingsratio's beperkt. Over de eerste negen maanden stabiliseerde de winst. Voor het volledige jaar gaan we uit van een lichte daling.
Winst p.a. 0,75. Dit geeft een K/W van amper 10,26, zonder rekening te houden met de cash. Als je wel rekening houdt met de cash kom je aan een K/W van amper 6 !
-
- Forum gebruiker
Ze kunnen PP van de beurs halen door een bod vanwege PI en rustig in PI blijven zittenrikvanlooy schreef: ↑29 nov 2024 12:10FIMI doet dit nooit. Ze blijven altijd minimum 5 jaar in een bedrijf. Normaal gezien stappen ze uit na 7 tot 10 jaar. Ik maak mij daar dus helemaal geen zorgen over.Forza Azzurra schreef: ↑29 nov 2024 11:15Een ondernemingswaarde van 5 keer de nettowinst maakt ze nu toch wel bijzonder kwetsbaar voor een beursexit, zeker met een private equity fonds aan boord...
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 175
Eens een andere vraag daarover, mits overeenkomsten (Met Payton Industrie ) bestaan er dan mogelijkheden dat Payton Planar een notering zou kunnen krijgen op de nasdaq bijv. ?? dan kunnen we eens zien hoeveel het echt waard is, tussen alle andere beloftevolle sterren.
-
- Forum gebruiker
In Israël liggen ze blijkbaar niet wakker van het gedaalde orderboek
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 184
Idd. Hier.werden er mensen euforisch door twee aankooporder va n 10.000.stuks en nu zitten dezelfde mensen in zak en as door.een.gedaald orderboek. PAYTON PLANAR blijft een zeer winstgevende onderneming. Beleggers leven teveel van kwartaalrapport naar kwartaalrapport en verliezen zo.het totaal plaatje uit het oog. Binnen half jaartje passeren we.weeral langs de kassa. Een overname komt meestal onverwacht en zo ja. Het zal.dan niet aan 8 euro zijn. Daarvoor zijn er teveel aandelen in vaste handen.Forza Azzurra schreef: ↑01 dec 2024 10:56In Israël liggen ze blijkbaar niet wakker van het gedaalde orderboek
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2107
Ik woon in België maar lig er ook niet wakker van.Forza Azzurra schreef: ↑01 dec 2024 10:56In Israël liggen ze blijkbaar niet wakker van het gedaalde orderboek
USSENTERPRISE schreef: ↑01 dec 2024 21:02Ik woon in België maar lig er ook niet wakker van.Forza Azzurra schreef: ↑01 dec 2024 10:56In Israël liggen ze blijkbaar niet wakker van het gedaalde orderboek
Artikel van De Kwaliteitsbelegger
Beste forumlezers,
Hebben jullie het artikel van 8 december al gelezen van Pieter Slegers op zijn website
https://www.dekwaliteitsbelegger.be/p/belgische-toppers
Echt de moeite waard: hij is op zoek naar Belgische kwaliteitsaandelen.
En de winnaar is ...
Forza Azzurra liked last!
Hebben jullie het artikel van 8 december al gelezen van Pieter Slegers op zijn website
https://www.dekwaliteitsbelegger.be/p/belgische-toppers
Echt de moeite waard: hij is op zoek naar Belgische kwaliteitsaandelen.
En de winnaar is ...