Proximus (voorheen Belgacom)
Re: Proximus (voorheen Belgacom)
Ik ben een beetje te snel geweest blijkbaar wat bijgekocht aan €6,165, allee benieuwd wanneer we tijdelijk de bodem bereiken.jean de florette schreef: ↑28 nov 2024 12:56Beetje bijgekocht, kon nog 10 cent (toch weer 1.5%) goedkoper blijkbaar. C'est la vie.
'k Zie nog geen shortpositie verschijnen, dus vanuit die hoek ook geen probleem. Die hebben meestal een fijne neus voor echte problemen.
https://www.fsma.be/nl/shortselling
Nu is het te hopen dat de adviezen ook weer niet naar beneden worden herzien worden!
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum elite
- waarderingen: 2090
Heb evenveel betaald. Maar is toch mooi? Volgende week 35 cent netto, nettokp dan een 5.8€. Kan ik in elk geval best mee leven.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
-
- Forum elite
- waarderingen: 2090
Beursblik: JPMorgan haalt Proximus van de kooplijst
(ABM FN) JPMorgan heeft het advies voor Proximus verlaagd van "Overwogen" naar "Neutraal" en het koersdoel van 13,00 naar 8,60 euro.
In een sectorrapport wees analist Akhil Dattani erop dat het oude Overwogen advies gebaseerd was op de overtuiging dat er veel aanjagers in het verschiet lagen, die de aandelenkoers hoger zouden zetten.
Daarbij dacht de analist bijvoorbeeld aan de fusie van dochterbedrijf TeleSign met het Indiase Route Mobile, waarin Proximus afgelopen juli een meerderheidsbelang verwierf, en de uitrol door Proximus en Telenet van het glasvezelnetwerk in de minder dichtbevolkte gebieden van Vlaanderen.
Een andere aanjager was, aldus JPMorgan, duidelijkheid over de plannen van Digi om de Belgische markt voor mobiele telefonie te betreden.
Maar JPMorgan heeft inmiddels geconcludeerd dat de vooruitzichten voor de combinatie tussen TeleSign en Route Mobile minder aantrekkelijk zijn dan gehoopt, terwijl de glasvezeldeal met Telenet leidt tot aanzienlijke verlagingen van de vrije kasstroom die beschikbaar is voor uitkering aan de aandeelhouders.
"Om deze redenen verlagen we ons advies naar Neutraal."
JPMorgan merkte verder op dat de overname van een belang van 100 procent in Fiberklaar, een joint venture tussen Proximus en EQT Infrastructure, opgericht in 2021, "een aanzienlijk positief effect zou kunnen hebben, maar dat dit pas op zeer lange termijn zichtbaar zal zijn, pas nadat de investeringen genormaliseerd zijn, wat helaas ver na de tijdshorizon van de meeste beleggers ligt".
De koers van het aandeel Proximus daalde donderdag met 3,1 procent tot 6,11 euro.
Door: ABM Financial News.
(ABM FN) JPMorgan heeft het advies voor Proximus verlaagd van "Overwogen" naar "Neutraal" en het koersdoel van 13,00 naar 8,60 euro.
In een sectorrapport wees analist Akhil Dattani erop dat het oude Overwogen advies gebaseerd was op de overtuiging dat er veel aanjagers in het verschiet lagen, die de aandelenkoers hoger zouden zetten.
Daarbij dacht de analist bijvoorbeeld aan de fusie van dochterbedrijf TeleSign met het Indiase Route Mobile, waarin Proximus afgelopen juli een meerderheidsbelang verwierf, en de uitrol door Proximus en Telenet van het glasvezelnetwerk in de minder dichtbevolkte gebieden van Vlaanderen.
Een andere aanjager was, aldus JPMorgan, duidelijkheid over de plannen van Digi om de Belgische markt voor mobiele telefonie te betreden.
Maar JPMorgan heeft inmiddels geconcludeerd dat de vooruitzichten voor de combinatie tussen TeleSign en Route Mobile minder aantrekkelijk zijn dan gehoopt, terwijl de glasvezeldeal met Telenet leidt tot aanzienlijke verlagingen van de vrije kasstroom die beschikbaar is voor uitkering aan de aandeelhouders.
"Om deze redenen verlagen we ons advies naar Neutraal."
JPMorgan merkte verder op dat de overname van een belang van 100 procent in Fiberklaar, een joint venture tussen Proximus en EQT Infrastructure, opgericht in 2021, "een aanzienlijk positief effect zou kunnen hebben, maar dat dit pas op zeer lange termijn zichtbaar zal zijn, pas nadat de investeringen genormaliseerd zijn, wat helaas ver na de tijdshorizon van de meeste beleggers ligt".
De koers van het aandeel Proximus daalde donderdag met 3,1 procent tot 6,11 euro.
Door: ABM Financial News.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Dito hier 6.17 bijgekocht enfin de 9.5 procent dividenden komende jaren verzachten de koersdaling.sword1 schreef: ↑28 nov 2024 15:52Ik ben een beetje te snel geweest blijkbaar wat bijgekocht aan €6,165, allee benieuwd wanneer we tijdelijk de bodem bereiken.jean de florette schreef: ↑28 nov 2024 12:56Beetje bijgekocht, kon nog 10 cent (toch weer 1.5%) goedkoper blijkbaar. C'est la vie.
'k Zie nog geen shortpositie verschijnen, dus vanuit die hoek ook geen probleem. Die hebben meestal een fijne neus voor echte problemen.
Nu is het te hopen dat de adviezen ook weer niet naar beneden worden herzien worden!
Je kan hier toch niet vrolijk van worden hé mensen . We hebben ooit 28 euro en meer gestaan . Wat hebben deze aandeelhouders nu nog aan dit dividend? Ze zijn als verkopen bijna 75 procent van hun inleg kwijt3logic schreef: ↑28 nov 2024 19:32Dito hier 6.17 bijgekocht enfin de 9.5 procent dividenden komende jaren verzachten de koersdaling.sword1 schreef: ↑28 nov 2024 15:52Ik ben een beetje te snel geweest blijkbaar wat bijgekocht aan €6,165, allee benieuwd wanneer we tijdelijk de bodem bereiken.jean de florette schreef: ↑28 nov 2024 12:56Beetje bijgekocht, kon nog 10 cent (toch weer 1.5%) goedkoper blijkbaar. C'est la vie.
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2107
Diegenen die boven de 20 hebben gekocht zijn uiteraard de klos. Die koersen zien we nooit meer terug. Ik denk echter dat er heel wat actievere beleggers tussen 6,25 en 6,5 EUR zijn (her)ingestapt. Die zijn nu toch stevig beschermd door het riante dividendrendement en zij kunnen de enkele jaren tot het einde van de zware investeringscyclus afwachten om daarna de vruchten te plukken.Chukky2 schreef: ↑28 nov 2024 20:24Je kan hier toch niet vrolijk van worden hé mensen . We hebben ooit 28 euro en meer gestaan . Wat hebben deze aandeelhouders nu nog aan dit dividend? Ze zijn als verkopen bijna 75 procent van hun inleg kwijt3logic schreef: ↑28 nov 2024 19:32Dito hier 6.17 bijgekocht enfin de 9.5 procent dividenden komende jaren verzachten de koersdaling.sword1 schreef: ↑28 nov 2024 15:52Ik ben een beetje te snel geweest blijkbaar wat bijgekocht aan €6,165, allee benieuwd wanneer we tijdelijk de bodem bereiken.jean de florette schreef: ↑28 nov 2024 12:56Beetje bijgekocht, kon nog 10 cent (toch weer 1.5%) goedkoper blijkbaar. C'est la vie.
Bengelen terug aan het staartje en nieuw dieptepunt qua koersvorming. Als de nieuwe speler de oorzaak is begrijp ik het niet. Met scarlet en mobile viking counteren ze dit terwijl de vooruitzichten toch niet verkeerd zijn. Hopelijk gebruiken ze deze keer de winst niet voor bonussen maar voor inkoop eigen aandelen.
Liever niet teveel bonussen, niet teveel inkoop eigen aandelen, maar wel terugbetalen van schulden!
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 50
Proximus nog slechts 1.750.000.000 waard, tijd dat ze hier nog eens voor paar 100 miljoen eigen aandelen inkopen (eventueel dividend jaar achterwege laten).
Met 0.2% van de aandelen terug -7,29%
Met 0.2% van de aandelen terug -7,29%