Proximus (voorheen Belgacom)

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

sword1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 45

Re: Proximus (voorheen Belgacom)

Bericht door sword1 »

jean de florette schreef: ↑
28 nov 2024 12:56
Beetje bijgekocht, kon nog 10 cent (toch weer 1.5%) goedkoper blijkbaar. C'est la vie.
'k Zie nog geen shortpositie verschijnen, dus vanuit die hoek ook geen probleem. Die hebben meestal een fijne neus voor echte problemen.
https://www.fsma.be/nl/shortselling
Ik ben een beetje te snel geweest blijkbaar wat bijgekocht aan €6,165, allee benieuwd wanneer we tijdelijk de bodem bereiken.
Nu is het te hopen dat de adviezen ook weer niet naar beneden worden herzien worden!

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2090

Bericht door jean de florette »

sword1 schreef: ↑
28 nov 2024 15:52
Ik ben een beetje te snel geweest blijkbaar wat bijgekocht aan €6,165, allee benieuwd wanneer we tijdelijk de bodem bereiken.
Nu is het te hopen dat de adviezen ook weer niet naar beneden worden herzien worden!
Heb evenveel betaald. Maar is toch mooi? Volgende week 35 cent netto, nettokp dan een 5.8€. Kan ik in elk geval best mee leven.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2090

Bericht door jean de florette »

Beursblik: JPMorgan haalt Proximus van de kooplijst

(ABM FN) JPMorgan heeft het advies voor Proximus verlaagd van "Overwogen" naar "Neutraal" en het koersdoel van 13,00 naar 8,60 euro.

In een sectorrapport wees analist Akhil Dattani erop dat het oude Overwogen advies gebaseerd was op de overtuiging dat er veel aanjagers in het verschiet lagen, die de aandelenkoers hoger zouden zetten.

Daarbij dacht de analist bijvoorbeeld aan de fusie van dochterbedrijf TeleSign met het Indiase Route Mobile, waarin Proximus afgelopen juli een meerderheidsbelang verwierf, en de uitrol door Proximus en Telenet van het glasvezelnetwerk in de minder dichtbevolkte gebieden van Vlaanderen.

Een andere aanjager was, aldus JPMorgan, duidelijkheid over de plannen van Digi om de Belgische markt voor mobiele telefonie te betreden.

Maar JPMorgan heeft inmiddels geconcludeerd dat de vooruitzichten voor de combinatie tussen TeleSign en Route Mobile minder aantrekkelijk zijn dan gehoopt, terwijl de glasvezeldeal met Telenet leidt tot aanzienlijke verlagingen van de vrije kasstroom die beschikbaar is voor uitkering aan de aandeelhouders.

"Om deze redenen verlagen we ons advies naar Neutraal."

JPMorgan merkte verder op dat de overname van een belang van 100 procent in Fiberklaar, een joint venture tussen Proximus en EQT Infrastructure, opgericht in 2021, "een aanzienlijk positief effect zou kunnen hebben, maar dat dit pas op zeer lange termijn zichtbaar zal zijn, pas nadat de investeringen genormaliseerd zijn, wat helaas ver na de tijdshorizon van de meeste beleggers ligt".

De koers van het aandeel Proximus daalde donderdag met 3,1 procent tot 6,11 euro.

Door: ABM Financial News.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

3logic
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1272

Bericht door 3logic »

Beetje bijgekocht, kon nog 10 cent (toch weer 1.5%) goedkoper blijkbaar. C'est la vie.
'k Zie nog geen shortpositie verschijnen, dus vanuit die hoek ook geen probleem. Die hebben meestal een fijne neus voor echte problemen.
Dito hier 6.17 bijgekocht enfin de 9.5 procent dividenden komende jaren verzachten de koersdaling.

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 284

Bericht door Chukky2 »

3logic schreef: ↑
28 nov 2024 19:32
Dito hier 6.17 bijgekocht enfin de 9.5 procent dividenden komende jaren verzachten de koersdaling.
Je kan hier toch niet vrolijk van worden hé mensen . We hebben ooit 28 euro en meer gestaan . Wat hebben deze aandeelhouders nu nog aan dit dividend? Ze zijn als verkopen bijna 75 procent van hun inleg kwijt
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2103

Bericht door USSENTERPRISE »

Chukky2 schreef: ↑
28 nov 2024 20:24
3logic schreef: ↑
28 nov 2024 19:32
Je kan hier toch niet vrolijk van worden hé mensen . We hebben ooit 28 euro en meer gestaan . Wat hebben deze aandeelhouders nu nog aan dit dividend? Ze zijn als verkopen bijna 75 procent van hun inleg kwijt
Diegenen die boven de 20 hebben gekocht zijn uiteraard de klos. Die koersen zien we nooit meer terug. Ik denk echter dat er heel wat actievere beleggers tussen 6,25 en 6,5 EUR zijn (her)ingestapt. Die zijn nu toch stevig beschermd door het riante dividendrendement en zij kunnen de enkele jaren tot het einde van de zware investeringscyclus afwachten om daarna de vruchten te plukken.
ritchie liked last!

Plaats reactie