Ageas
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 8
Re: Ageas
ben benieuwd, het inkoopprogramma helpt alleszins
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum elite
- waarderingen: 2032
Update: Ageas in gesprek met Britse Saga
Door ABM Financial News op woensdag 2 oktober 2024
(ABM FN) Ageas is in gesprek met Saga over een deal met betrekking tot de verzekeringstak van het Britse bedrijf. Dit meldde Sky News woensdagmorgen op basis van bronnen, waarna Saga de berichtgeving bevestigde.
"De groep voert gesprekken met Ageas inzake een mogelijke samenwerking voor zijn verzekeringsactiviteiten", luidde de korte verklaring van Saga.
Beide partijen hebben er volgens Sky News vertrouwen in dat ze binnenkort tot een akkoord kunnen komen, maar Saga waarschuwde dat er geen zekerheid is dat het tot een akkoord komt.
Volgens de overeenkomst zou Ageas, dat in maart afzag van de overname van het eveneens Britse Direct Line, een voorschot betalen aan Saga. Dat zou gevolgd worden door een reeks commissiebetalingen. In ruil krijgt Ageas de leiding over delen van de verzekeringsactiviteiten van het Britse bedrijf.
De omvang van die betalingen is vooralsnog onduidelijk.
Saga, dat zich richt op klanten van 50 jaar en ouder en naast verzekeringen bijvoorbeeld ook vakanties aanbiedt, zou dankzij de deal met Ageas in staat zijn om schulden af te lossen en over te stappen op een nieuw bedrijfsmodel. Daarmee zou volgens Sky News de druk op de balans enigszins worden verlicht.
Saga zou woensdag de halfjaarcijfers presenteren, maar dinsdagmiddag werden deze uitgesteld.
Door ABM Financial News op woensdag 2 oktober 2024
(ABM FN) Ageas is in gesprek met Saga over een deal met betrekking tot de verzekeringstak van het Britse bedrijf. Dit meldde Sky News woensdagmorgen op basis van bronnen, waarna Saga de berichtgeving bevestigde.
"De groep voert gesprekken met Ageas inzake een mogelijke samenwerking voor zijn verzekeringsactiviteiten", luidde de korte verklaring van Saga.
Beide partijen hebben er volgens Sky News vertrouwen in dat ze binnenkort tot een akkoord kunnen komen, maar Saga waarschuwde dat er geen zekerheid is dat het tot een akkoord komt.
Volgens de overeenkomst zou Ageas, dat in maart afzag van de overname van het eveneens Britse Direct Line, een voorschot betalen aan Saga. Dat zou gevolgd worden door een reeks commissiebetalingen. In ruil krijgt Ageas de leiding over delen van de verzekeringsactiviteiten van het Britse bedrijf.
De omvang van die betalingen is vooralsnog onduidelijk.
Saga, dat zich richt op klanten van 50 jaar en ouder en naast verzekeringen bijvoorbeeld ook vakanties aanbiedt, zou dankzij de deal met Ageas in staat zijn om schulden af te lossen en over te stappen op een nieuw bedrijfsmodel. Daarmee zou volgens Sky News de druk op de balans enigszins worden verlicht.
Saga zou woensdag de halfjaarcijfers presenteren, maar dinsdagmiddag werden deze uitgesteld.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
-
- Forum elite
Klein beetje verkocht, aandelen van vorig jaar, na ex-div. in oktober. Toen niemand Ageas wilde hebben blijkbaar. Staan nu 33% hoger, + een brutodividendje van 1.75€.
raminvest liked last! Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 31
Weet iemand wat dat met die stimulus in China is vandaag, zou ageas nog een nieuw bod op direct line overwegen?
-
- Forum elite
Bekan vergeten wat ik hier kwam doen:
BNP voor bijna 11 procent in Ageas
Door ABM Financial News op dinsdag 8 oktober 2024
(ABM FN) BNP Paribas heeft een belang van 10,9 procent in Ageas. Dit bleek dinsdagavond uit een persbericht van de Belgische verzekeraar.
De drempel van een belang van 10 procent werd op 3 oktober overschreden.
Eerder dit jaar nam BNP het belang van het Chinese Fosun in Ageas over.
BNP voor bijna 11 procent in Ageas
Door ABM Financial News op dinsdag 8 oktober 2024
(ABM FN) BNP Paribas heeft een belang van 10,9 procent in Ageas. Dit bleek dinsdagavond uit een persbericht van de Belgische verzekeraar.
De drempel van een belang van 10 procent werd op 3 oktober overschreden.
Eerder dit jaar nam BNP het belang van het Chinese Fosun in Ageas over.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.