Payton Planar
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2081
Re: Payton Planar
Ook al kan je het verlies aftrekken van de belastingen, het blijft verlies. Geld dat je kwijt bent.Invstr schreef: ↑20 aug 2024 11:43Kort door de bocht van mezelf maar zo een taks leidt enkel maar tot roekeloos investeren in high risk aandelen zoals Biotech. Zakt het? Geen probleem, we trekken het af in de belastingen of we schuiven het door naar volgende jaren. Stijgt het exponentieel? Top, ik betaal wat taks aan de overheid en hou de rest voor mezelf. Is in feite een shift van risico van de belegger naar de overheid.USSENTERPRISE schreef: ↑20 aug 2024 10:48Dat klopt. Momenteel is dat in de VS 3.000 $. Dat zie ik hier niet snel gebeuren. Ook het meenemen van de 'overtollige' minderwaarden naar toekomstige fiscale jaren zie ik er niet doorkomen. Alhoewel het wel logisch zou zijn : ondernemingen mogen nu ook verliezen overdragen.Rooibos schreef: ↑20 aug 2024 10:33In de VS zouden "overschotten" aan minwaarden tot op zekere hoogte nog kunnen gebruikt worden om de personenbelasting te verminderen en er zouden ook mogelijkheden tot carry-forward zijn:USSENTERPRISE schreef: ↑26 jul 2024 11:12Als je een slecht jaar hebt en de minwaarden zijn hoger dan de meerwaarden dan betaal je geen belastingen maar je kan het 'overschot' aan minwaarden ook niet aftrekken van je belastingen.
Laten we hopen dat we ons met die flauwe kul niet moeten gaan bezig houden in de toekomst.
"
Not only can capital losses offset capital gains, but if losses exceed gains that year, the investor could also use the remaining capital-loss balance to offset personal income (up to a limited amount). It may even be possible for the investor to carry the loss over to future years to offset future gains
"
>>> bron: Investopedia, How Tax-Loss Harvesting Works for Average Investors
We zullen het moeten afwachten. En wat bijvoorbeeld met de betaalde beurstaks en/of de transactiekosten ? Mogen die ook worden afgetrokken van de gerealiseerde meerwaarden ?
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 170
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 46
De omzetcijfers van Quanta Computer zitten duidelijk in de lift
Kolibri007 liked last!
Mag ik vragen als dit invloed heeft op payton ? grtzForza Azzurra schreef: ↑09 sep 2024 10:47De omzetcijfers van Quanta Computer zitten duidelijk in de lift
Quanta Computer is veruit de belangrijkste klant van Payton.
de Senacour liked last!
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 170
Als ik het goed het kwamen die ook wel met eigenlijk waanzinnig goede vooruitzichten waarvan ik dacht dat het onmogelijk was.(Weet de cijfers niet meer, het is te lang geleden).
De omzet van Quanta zou verdubbelen tegen 2026 aldus marketscreener.
Hoog volume vandaag van meer dan 13.000 stuks aan 7.65€.
Heb deze analyse vandaag ook zien passeren van de kwaliteitsbelegger: https://www.dekwaliteitsbelegger.be/p/i ... dium=email
Kolibri007 liked last!
Heb deze analyse vandaag ook zien passeren van de kwaliteitsbelegger: https://www.dekwaliteitsbelegger.be/p/i ... dium=email
De risicotaxatie in het vermelde artikel vind ik nogal zwaar ingeschat. Het zou inderdaad beter zijn als de afzet verspreid was over meerdere klanten, maar gezien hun competitief voordeel en de groeiende markt waarin ze actief zijn, zie ik dat op langere termijn niet als een heel groot risico. Ik ben echt benieuwd naar de ontwikkelingen de volgende jaren.