D'Ieteren
Re: D'Ieteren
Ik ben van plan in te stappen . Maar ik denk dat ik gewoon wacht tot november. Het dividend ( mega , mega , mega dividend gaat de koers tot onder 100 euro brengen tegen dan is mijn gevoel) omdat ik denk dat we daarvoor nog naar en 185 euro zullen zakken
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
https://ratings.moodys.com/ratings-news/428243
The review for downgrade reflects the significant deterioration of Belron's credit metrics resulting from the expected increase in outstanding debt and signals a meaningful change in the company's financial policy, which previously capped the company's reported net leverage at 3.0x at the start of 2025. Based on the information provided in the announcement, we estimate that the additional debt raised as part of the proposed transaction will lead proforma Moody's-adjusted Debt/EBITDA, as of the end of June 2024, to increase to around 6x from 3.5x.
The review will focus on our assessment of Belron's pace of deleveraging over the 12-to-18-month period following the completion of the transaction, as well as the company's revised financial policy. If the transaction closes based on the proposed terms and in alignment with current assumptions, the ratings could be downgraded by more than one notch.
bonne chance
The review for downgrade reflects the significant deterioration of Belron's credit metrics resulting from the expected increase in outstanding debt and signals a meaningful change in the company's financial policy, which previously capped the company's reported net leverage at 3.0x at the start of 2025. Based on the information provided in the announcement, we estimate that the additional debt raised as part of the proposed transaction will lead proforma Moody's-adjusted Debt/EBITDA, as of the end of June 2024, to increase to around 6x from 3.5x.
The review will focus on our assessment of Belron's pace of deleveraging over the 12-to-18-month period following the completion of the transaction, as well as the company's revised financial policy. If the transaction closes based on the proposed terms and in alignment with current assumptions, the ratings could be downgraded by more than one notch.
bonne chance
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 52
Hey Chukky,
Je eerst eens goed verdiepen in dit walgelijk verhaal van D'ieteren.
Bij mij komen ze er NOOIT meer in. Leegroven met een superdividend en dan volproppen met schulden om dit te betalen.
Zelfs Moody dreigt met kredietscore verlaging voor Belron.
Carlos Brito heeft ook eens zo een toer uitgemeten met AB-inbev,jaren terug.
Komen er bij mij ook nooit meer in!
sjos liked last!
Bij mij komen ze er NOOIT meer in. Leegroven met een superdividend en dan volproppen met schulden om dit te betalen.
Eigenlijk is dit gedrag dus niet goed voor de kwaliteit van beursgenoteerde bedrijven.dividendbaron schreef: ↑12 sep 2024 15:51Hey Chukky,
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-
- Forum elite
- waarderingen: 2036
'k Ben me dat ook aan 't afvragen. hoe die koers er ex-dividend gaat uitzien. 200 nu, toch nog aan de hoge kant? (160 jaar geleden). En dan dat dividend. En mogelijks een rating-verlaging op de schuld van Belron (=hogere kosten).
't Opvolgen waard, 't is toch nog altijd een groeiaandeel.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 52
Een serieuze dividendencut of,mijn inziens het hele dividend de schop op.
Ze gaan de kasstroom hard nodig hebben om hun schulden te vereffenen !
Ze gaan de kasstroom hard nodig hebben om hun schulden te vereffenen !
-
- Forum elite
Kan dit het vertrouwen in D’Ieteren langdurig schaden?
Van der Elst: ‘Het is alleszins een smet op D’Ieteren. Uiteraard worden de privébeleggers geschaad. Sommigen zien er wellicht een reden in om te verkopen voor de ex-coupondatum om te ontsnappen aan de fiscale aderlating. Maar D’Ieteren blijft toch een van de Brusselse beursparels. En net voor de operatie verkopen en meteen daarna kopen is riskant. De onmiddellijke reactie op zo’n knip van 74 euro (het voorgestelde brutodividend, red.) kan alle kanten uitgaan.’ (Tijd.be, R. Van der Elst)
Van der Elst: ‘Het is alleszins een smet op D’Ieteren. Uiteraard worden de privébeleggers geschaad. Sommigen zien er wellicht een reden in om te verkopen voor de ex-coupondatum om te ontsnappen aan de fiscale aderlating. Maar D’Ieteren blijft toch een van de Brusselse beursparels. En net voor de operatie verkopen en meteen daarna kopen is riskant. De onmiddellijke reactie op zo’n knip van 74 euro (het voorgestelde brutodividend, red.) kan alle kanten uitgaan.’ (Tijd.be, R. Van der Elst)
-
- Forum elite
Ander artikel:
De holding soupeert daarvoor zijn oorlogskas van 800 miljoen op, en gaat voor 1 miljard schulden aan. Bij holdings zie ik niet graag schulden. Ze vormen een hefboom op de schulden die de onderliggende bedrijven al torsen.
en
Beleggersbladen hebben aangeraden de stukken te verkopen, wat de felle koersdruk mogelijk mee heeft veroorzaakt. Voor institutionelen maakt het fiscale niet uit. Het zou niet verbazen als zij de stukken de komende maanden oprapen.
(Tijd.be)
De holding soupeert daarvoor zijn oorlogskas van 800 miljoen op, en gaat voor 1 miljard schulden aan. Bij holdings zie ik niet graag schulden. Ze vormen een hefboom op de schulden die de onderliggende bedrijven al torsen.
en
Beleggersbladen hebben aangeraden de stukken te verkopen, wat de felle koersdruk mogelijk mee heeft veroorzaakt. Voor institutionelen maakt het fiscale niet uit. Het zou niet verbazen als zij de stukken de komende maanden oprapen.
(Tijd.be)
-
- Forum elite
Ga deze niet verder volgen. Simpele redenering: ferm stijgende rente, dat is wat mijnen glazen bol vertelt. Wel, mocht dat uitkomen, dan heeft d'ieteren met deze hele strategische transacties zichzelf ferm verzwakt. En geen klein beetje. Vind het daarom alleen al het risico niet waard. Mag je nog een cash cow in huis hebben, als het dan allemaal naar de banken vloeit, heb je er ook niets meer aan.
dividendbaron liked last! Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.