Diversen, Belgische aandelen
-
- Forum elite
- waarderingen: 2031
Diversen, Belgische aandelen
Weinig gevolgde aandelen, om niet telkens een nieuw draadje te openen, zoals Co.Br Ha onlangs, dat dan toch niet opgevolgd wordt, en nadien helemaal verdwijnt.
Gewoon in het titelkadertje de naam van het aandeel plaatsen, ipv diversen, Belgische aandelen.
Gewoon in het titelkadertje de naam van het aandeel plaatsen, ipv diversen, Belgische aandelen.
Laatst gewijzigd door jean de florette op 05 feb 2024 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
sjos liked last! Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum elite
Lotus
Lotus Bakeries: de omzet groeide in 2023 met 21,1% tot 1,06 miljard euro, terwijl op 1,03
miljard werd gemikt. Het cijfer werd gedreven door een sterke volumegroei en
prijsverhogingen, waarbij de volumetrend in de tweede jaarhelft verbeterde. Alle drie de pijlers
(Lotus Biscoff, Natural Foods en Lotus Local Heroes) groeiden vorig jaar met meer dan 10%
(nl. 20%, 25% en 15%). KBCS verhoogde dan ook de groeiprognoses en krikt het koersdoel op
van 7300 naar 8250, met behoud van het “Houden”-advies. (Bolero)
Ondertussen, nieuwe mijlpaal 9020€ (+14.9%). Berkshire achterna, de A dan...
miljard werd gemikt. Het cijfer werd gedreven door een sterke volumegroei en
prijsverhogingen, waarbij de volumetrend in de tweede jaarhelft verbeterde. Alle drie de pijlers
(Lotus Biscoff, Natural Foods en Lotus Local Heroes) groeiden vorig jaar met meer dan 10%
(nl. 20%, 25% en 15%). KBCS verhoogde dan ook de groeiprognoses en krikt het koersdoel op
van 7300 naar 8250, met behoud van het “Houden”-advies. (Bolero)
Ondertussen, nieuwe mijlpaal 9020€ (+14.9%). Berkshire achterna, de A dan...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
-
- Forum elite
Agenda
(ABM FN) Hieronder volgen de belangrijkste items op de financiële agenda voor België tot en met woensdag 14 februari 2024.
WOENSDAG 7 FEBRUARI 2024
07:00 Melexis - Cijfers vierde kwartaal
17:45 Montea - Cijfers vierde kwartaal
DONDERDAG 8 FEBRUARI 2024
07:00 KBC - Cijfers vierde kwartaal
07:00 Barco - Cijfers vierde kwartaal
07:00 Xior - Cijfers vierde kwartaal
07:00 Ontex - Cijfers vierde kwartaal
07:00 Intervest - Cijfers vierde kwartaal
VRIJDAG 9 FEBRUARI 2024
07:00 Orange Belgium - Cijfers vierde kwartaal
MAANDAG 12 FEBRUARI 2024
00:00 Vastned Belgium - Cijfers vierde kwartaal
DINSDAG 13 FEBRUARI 2024
Geen agendapunten
WOENSDAG 14 FEBRUARI 2024
17:45 Econocom - Cijfers vierde kwartaal
Bron: ABM Financial News
Blackadder liked last! WOENSDAG 7 FEBRUARI 2024
07:00 Melexis - Cijfers vierde kwartaal
17:45 Montea - Cijfers vierde kwartaal
DONDERDAG 8 FEBRUARI 2024
07:00 KBC - Cijfers vierde kwartaal
07:00 Barco - Cijfers vierde kwartaal
07:00 Xior - Cijfers vierde kwartaal
07:00 Ontex - Cijfers vierde kwartaal
07:00 Intervest - Cijfers vierde kwartaal
VRIJDAG 9 FEBRUARI 2024
07:00 Orange Belgium - Cijfers vierde kwartaal
MAANDAG 12 FEBRUARI 2024
00:00 Vastned Belgium - Cijfers vierde kwartaal
DINSDAG 13 FEBRUARI 2024
Geen agendapunten
WOENSDAG 14 FEBRUARI 2024
17:45 Econocom - Cijfers vierde kwartaal
Bron: ABM Financial News
Re: Diversen, Belgische aandelen
Zijn er hier slimme winstnemers die het aandeel op de kop tikten aan 7850 euro op 2 februari en het verkochten met 1550 euro winst aan 9400 euro op 5 februari ?
Voor het eerder armoedig dividend moet je het aandeel niet eeuwig bijhouden.
Maar wel ideaal om nu en dan er een mooie cent aan te proberen verdienen.
Mocht het dividend in verhouding even "kwalitatief" worden als de beurskoers vervalt bovenstaande theorie natuurlijk.
Voor het eerder armoedig dividend moet je het aandeel niet eeuwig bijhouden.
Maar wel ideaal om nu en dan er een mooie cent aan te proberen verdienen.
Mocht het dividend in verhouding even "kwalitatief" worden als de beurskoers vervalt bovenstaande theorie natuurlijk.
Lotus rond de kaap van 10000 euro.
Voor 1 aandeel wel te verstaan.
jean de florette liked last!
Voor 1 aandeel wel te verstaan.
-
- Forum elite
Meeus liked last!Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
-
- Forum elite
Met dank aan tubize. Wordt m'n beste jaar ooit op de beurs, en er waren al een paar goeie tussen. Goeie, >30%, bedoel ik dan.
Nu liep tubize al ferm achter op ucb, en ik dacht aan een soort vakantie-uitstel, ucb voor insitutionelen, tubize voor klein beleggerke, zoals ik, met velen op vakantie. Dus begin september een inhaalbeweging.
Die is wel bezig, maar niet daarom. Opname in de DJ stoxx 600 index. Eerder dat. Een gelukje, want ik was die onderwaarderingen >50% wel echt beu.
Lotus, wat ne misser, 2300 vond ik te duur. 11.700€ nu. Soms werkt buy and hold toch. Dat zijn er toch 3: Lotus, tubize en ucb.
Heb ook nog lang naar Bois de Sauvage gekeken. Niet gekocht omwille van de vele niet-beursgenoteerde participaties, en dus echt moeilijk om te beoordelen. Een gelukje dan weer.
Nu liep tubize al ferm achter op ucb, en ik dacht aan een soort vakantie-uitstel, ucb voor insitutionelen, tubize voor klein beleggerke, zoals ik, met velen op vakantie. Dus begin september een inhaalbeweging.
Die is wel bezig, maar niet daarom. Opname in de DJ stoxx 600 index. Eerder dat. Een gelukje, want ik was die onderwaarderingen >50% wel echt beu.
Lotus, wat ne misser, 2300 vond ik te duur. 11.700€ nu. Soms werkt buy and hold toch. Dat zijn er toch 3: Lotus, tubize en ucb.
Heb ook nog lang naar Bois de Sauvage gekeken. Niet gekocht omwille van de vele niet-beursgenoteerde participaties, en dus echt moeilijk om te beoordelen. Een gelukje dan weer.
Het is toch niet altijd zo simpel, zoals sommigen denken, en dat je vlug rijkt wordt ervan, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan onze politici, die denken dat ze heilige graal hebben gevonden om een deel van hun deficiet te financieren en de vele mensen die staan te roepen en hun blind staren, "schandalig dat degene die met hun aandelen geen belasting moeten betalen" op hun winst of meerwaarde onder het "mum van de grote vermogens", en uiteindelijk de (super)grote vermogens daar niet of bijna niets aaan zullen betalen.jean de florette schreef: ↑05 sep 2024 09:25Met dank aan tubize. Wordt m'n beste jaar ooit op de beurs, en er waren al een paar goeie tussen. Goeie, >30%, bedoel ik dan.
-
- Forum elite
12000...
-
- Forum elite
Tubize 130€, nieuwe mijlpaal. ATH, en intrinsiek >255€ waard. In principe nog koopwaardig ook...
Heb er de laatste 4 jaar geen verkocht, laatste keer in 2021 nog wat bijgekocht, toch tegen de 80€ toen. Slechte timing, dacht toen dat er iets te gebeuren stond. 't Is nog altijd niet gebeurd...
Heb er de laatste 4 jaar geen verkocht, laatste keer in 2021 nog wat bijgekocht, toch tegen de 80€ toen. Slechte timing, dacht toen dat er iets te gebeuren stond. 't Is nog altijd niet gebeurd...