Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 168

Re: Econocom

Bericht door forumbeurs »

Je kan twee dingen in vraag stellen. De kwaliteit van de analist en de kwaliteit van de belegger die handelt naar advies van die analist.
goudhaantje liked last!

11111yes11111
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 96

Bericht door 11111yes11111 »

De impact van analisten is soms frustrerend. Ik vermoed binnen een aantal weken dat er een analist plots opmerkt dat het aandeel te fel afgestraft is om dan 7 percent te stijgen op Ă©Ă©n dag zonder nieuws.
Ik lees mij sowieso nog verder in en zal dan waarschijnlijk een order plaatsen.
Het dividend is toch een zekerheid veronderstel ik?
de Senacour liked last!
d'Ieteren (30%, winst gepakt 1/2024), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi winst genomen november 23, ab inbev, ASML winst gepakt 2 2024, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext, Econocom 1/ 2024 , alfen 1/ 2024, basic fit 1 /2024
Buy and hold

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1862

Bericht door jean de florette »

Arme analisten. Soms kanaries in de koolmijn, soms juist, soms een hele horde die in de fout gaat (Adyen recent o.m.).

Je 'speelt' op de beurs, leer er mee leven. Ze zijn er, en ze hebben meer invloed dan klein beleggerke met zijn aan- of verkopen. 't Is gewoon een onderdeel van het 'spel'.
Kijk eens naar een grafiek op 3 jaar, econocom. Of op 5 jaar. mag ook. Kan ik enkel uit afleiden dat die kanaries het redelijk goed hebben wat econocom betreft. Staan sinds jaren op mijn volglijstje, aan kopen geraak ik niet.
Zit bestuurlijk niet goed in mekaar. Allerlei beloftes, maar veel opportunistisch handelen. Beetje zigzaggend, zonder focus.

We zien wel.
Spijtig al dat kappen op analisten. Doe er gewoon uw voordeel mee zou ik zeggen. Vind je deze daling overdreven, koop dan. Zelf bekijk ik het vanop afstand. Die povere analyses, die gaan blijven komen. Ander management, dat zou wat kunnen in beweging zetten.
de Senacour liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

11111yes11111
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 96

Bericht door 11111yes11111 »

jean de florette schreef: ↑
25 jan 2024 10:24
Arme analisten. Soms kanaries in de koolmijn, soms juist, soms een hele horde die in de fout gaat (Adyen recent o.m.).

Je 'speelt' op de beurs, leer er mee leven. Ze zijn er, en ze hebben meer invloed dan klein beleggerke met zijn aan- of verkopen. 't Is gewoon een onderdeel van het 'spel'.
Kijk eens naar een grafiek op 3 jaar, econocom. Of op 5 jaar. mag ook. Kan ik enkel uit afleiden dat die kanaries het redelijk goed hebben wat econocom betreft. Staan sinds jaren op mijn volglijstje, aan kopen geraak ik niet.
Zit bestuurlijk niet goed in mekaar. Allerlei beloftes, maar veel opportunistisch handelen. Beetje zigzaggend, zonder focus.

We zien wel.
Spijtig al dat kappen op analisten. Doe er gewoon uw voordeel mee zou ik zeggen. Vind je deze daling overdreven, koop dan. Zelf bekijk ik het vanop afstand. Die povere analyses, die gaan blijven komen. Ander management, dat zou wat kunnen in beweging zetten.
Het analisten advies werkt in twee richtingen maar voor de aandeelhouders hier is het wel balen als een koers zoveel zakt op basis hiervan. Ik heb ook al voordeel gehad door hun dus het niet alleen slecht natuurlijk. Ik heb mij vorige week een eerste klein pakket gekocht en wacht nu even af.
d'Ieteren (30%, winst gepakt 1/2024), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi winst genomen november 23, ab inbev, ASML winst gepakt 2 2024, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext, Econocom 1/ 2024 , alfen 1/ 2024, basic fit 1 /2024
Buy and hold

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 143

Bericht door de Senacour »

Ik ken mensen die af en toe zich aan het beleggen wagen die altijd de mening van de analisten volgen ikzelf ben daarmee getopt na het debacle van Innogenetics een bedrijf die men destijds de hemel inlas jammer genoeg met dramatische resultaten.
Ik zie nu ook dat iedereen zich uitsluitend gaat focussen op AI. en niet meer verder nadenkt(Ondanks torenhoge beurskoersen) terwijl er op de Belgische Beurs wel enkele intresante koopjes staan (heb Econocom al van voor de Euro Munt en wacht rustig af).
11111yes11111 liked last!

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 143

Bericht door de Senacour »

Binnen twee dagen zijn er resultaten van Econocom.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1862

Bericht door jean de florette »

February 14th, 2024 after close of trading
Press release on audited annual results

... om exact te zijn.... geeft wat tijd om na te denken. Er zijn er nogal wat 's morgens voor de opening...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

macfall
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 40

Bericht door macfall »

ik heb er aangekocht op 2.4 - dat had precies 10% lager gekunnen ook

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1955

Bericht door USSENTERPRISE »

macfall schreef: ↑
13 feb 2024 13:07
ik heb er aangekocht op 2.4 - dat had precies 10% lager gekunnen ook
Ik denk dat er velen met jouw aankoopprijs zouden willen ruilen ...
Venduro liked last!

HowToLoseMoney
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 50

Bericht door HowToLoseMoney »

Ik verwacht hier de komende dagen toch wat herstel, met de publicatie van de cijfers en de analistendag

Plaats reactie