Econocom
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 747
Re: Econocom
Econocom die de stukken koopt en in groten getale terug op de markt gooit om de prijs te drukken?
Dat lijkt me niet alleen erg onwaarschijnlijk maar bovendien in strijd met de wet betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten.
kronos liked last!
Dat lijkt me niet alleen erg onwaarschijnlijk maar bovendien in strijd met de wet betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 1904
Als het niet illegaal is dan is het alleszins onethisch. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.kierkegaard schreef: ↑20 nov 2023 18:24Econocom die de stukken koopt en in groten getale terug op de markt gooit om de prijs te drukken?
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 164
Al wat met geld te maken heeft is onethisch.USSENTERPRISE schreef: ↑20 nov 2023 19:24Als het niet illegaal is dan is het alleszins onethisch. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.kierkegaard schreef: ↑20 nov 2023 18:24Econocom die de stukken koopt en in groten getale terug op de markt gooit om de prijs te drukken?
Vorige week werden weer 630 306 aandelen ingekocht. De koersval van vandaag zou te wijten zijn aan een advies van een analist. Bij Econocom zal de stofzuiger weer zijn werk gedaan hebben.
Ik denk dat veel analisten beter een andere job zouden uitoefenen. De logica van hun adviezen is ver te zoeken.
Ik denk dat veel analisten beter een andere job zouden uitoefenen. De logica van hun adviezen is ver te zoeken.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 164
De logica van hun adviezen is omzet creëren en dus is hun job geslaagd en mogen ze passeren langs de baas voor een opslag.eind van het jaar. Misschien zouden beleggers minder aandacht moeten geven aan die analisten. Het geeft natuurlijk ook ons de kans om goedkoop bij te tanken. Elk nadeel heeft zijn voordeel zei Johan ooit. En hoe meer aandelen Econocom opzuigt hoe hoger onze winst zal worden. Dat zijn al twee voordelen. Leve de analistenourasi schreef: ↑20 nov 2023 19:44Vorige week werden weer 630 306 aandelen ingekocht. De koersval van vandaag zou te wijten zijn aan een advies van een analist. Bij Econocom zal de stofzuiger weer zijn werk gedaan hebben.

kierkegaard schreef: ↑20 nov 2023 18:24Econocom die de stukken koopt en in groten getale terug op de markt gooit om de prijs te drukken?
hangt er vanaf hoe dat "gooien" uitgevoerd wordt. Bouchard koopt graag stukken aan bodemprijzen, vernietigt de aandelen, en gooit ze dan een dag later weer op de markt via een convertible bond , MAAR... slechts convertible aan een veelvoud van de huidige koers

Je kan in dit draadje wel nalezen dat vorige keer bijna niemand het begreep. Daar kan Bouchard niks aan doen, natuurlijk.
panly.blogspot.com
-
- Forum elite
- waarderingen: 1760
Als je daarop doordenkt... dat zou tegen de belangen zijn van de bestaande aandeelhouders, 't zijn zij die met de kosten (de winst van een ander) opgezadeld zouden worden.kierkegaard schreef: ↑20 nov 2023 18:24Econocom die de stukken koopt en in groten getale terug op de markt gooit om de prijs te drukken?
'k Zie op fora veel van dat soort redeneringen, ook bij andere aandelen, alsof bedrijven handelen zoals een kleine belegger. In principe handelt econocom niet in aandelen, maar in IT-materiaal, leasing, bootjes, etc... Maar 't is zeker geen makelaarskantoor.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 1904
Een rare theorie, SEC :SEC schreef: ↑21 nov 2023 10:32kierkegaard schreef: ↑20 nov 2023 18:24Econocom die de stukken koopt en in groten getale terug op de markt gooit om de prijs te drukken?
hangt er vanaf hoe dat "gooien" uitgevoerd wordt. Bouchard koopt graag stukken aan bodemprijzen, vernietigt de aandelen, en gooit ze dan een dag later weer op de markt via een convertible bond , MAAR... slechts convertible aan een veelvoud van de huidige koersMaw, een Kapitaaalverhoging aan een veelvoud van de huidige koers.
Je kan in dit draadje wel nalezen dat vorige keer bijna niemand het begreep. Daar kan Bouchard niks aan doen, natuurlijk.
1. Hoe kan Bouchard aandelen weer op de markt gooien nadat hij ze al vernietigd heeft ?
2. Hoe gooit Bouchard aandelen op de markt via een convertible bond ? Bedoel je dat hij, in het geval de uitoefenprijs overschreden is op eindvervaldag, aandelen moet leveren als de obligatiehouder daarom vraagt ? Maar die aandelen had Bouchard toch vernietigd ?
Neen, ik ben niet mee.
Je spendeert eerst geld om eigen aandelen op te kopen en daarna geef je een converteerbare obligatie uit.
Die obligatie kan dus in bepaalde gevallen omgezet worden in... aandelen.
Inderdaad ietwat bizar...
Die obligatie kan dus in bepaalde gevallen omgezet worden in... aandelen.
Inderdaad ietwat bizar...
-
- Forum elite
- waarderingen: 1760
Vroeger werden die leningen zo uitgegeven om een lagere coupon te kunnen afdingen. Soms converteerbaar, soms met warrant.
Het doel is dus niet zozeer nieuwe aandelen uitgeven, maar minder rentelasten. Als de aandelenkoers dan sterk omhooggaat (toch meestal minstens een kwart) dan, pas dan komt die conversie in beeld.
Het doel is dus niet zozeer nieuwe aandelen uitgeven, maar minder rentelasten. Als de aandelenkoers dan sterk omhooggaat (toch meestal minstens een kwart) dan, pas dan komt die conversie in beeld.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.