Audiovalley

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses



kummel
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 aug 2013 17:05
waarderingen: 69

Re: Audiovalley

Bericht door kummel »



Benjamin Buffett
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 222
Lid geworden op: 13 aug 2015 10:38
waarderingen: 279

Re: Audiovalley

Bericht door Benjamin Buffett »

AudioValley (Paris:ALAVY) (Brussels:ALAVY), leider en pionier op het gebied van digitale audio, heeft in 2021 zijn internationale aanwezigheid aanzienlijk uitgebreid. De gespecialiseerde diensten van zijn filiaal Targetspot, die de monetisatie van online content mogelijk maken en het beheer van digitale audioreclame optimaliseren, hebben gerenommeerde spelers zoals Dailymotion, Deezer, RFI, Skyrock Gaana... kunnen overtuigen. In 2021 werden dan ook 11 grote contracten ondertekend.

« Met gemiddeld bijna één nieuw afgesloten partnership per maand, telkens met een toonaangevende speler, en dat in een periode waarin de gezondheidscrisis nog steeds als een donkere wolk boven de meeste sectoren hangt, kunnen we niet anders dan tevreden zijn, zegt Alexandre Saboundjian, CEO en oprichter van AudioValley. De hoeveelheid aan reclame die in digitale audio wordt verbruikt, biedt een immens potentieel. En dat hebben uitgevers en publishers goed begrepen! En met onze adtech-technologie 'Passport' kunnen ze hun adverteerders zeer gerichte reclame en advertenties op basis van een regio of luisteraarsprofiel aanbieden. »

« Onze kracht is om alle digitale audiobehoeften aan de hand van een multidimensionaal aanbod te dekken: we bieden even goed een oplossing voor een videostreaming-platform zoals Dailymotion, dat profiteert van de sterke groei van audiostreaming onder zijn 350 miljoen gebruikers (we monetiseren nu exclusief zijn nieuwe advertentieformaat Audio Roll in 4 landen), als voor een muziek streaming platform zoals Deezer (waarmee we samenwerken in 6 landen), of spelers zoals Radio France Internationale, dat wekelijks 46,5 miljoen luisteraars bereikt in 17 talen, en GSMC, een Amerikaans platform gewijd aan podcasts », licht Mario Cabañas, General Manager van Targetspot toe.

Overzicht per segment van de in 2121 ondertekende contracten

Audio in video

Dailymotion : Targetspot commercialiseert exclusief sinds oktober het nieuwe audio-advertentieformaat, Audio Roll genaamd, in vier sleutelgebieden voor digitale audio: Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

ShowHeroes : Europese aanbieder van video-oplossingen voor uitgevers en adverteerders; zijn platform biedt toegang tot tienduizenden video's.

Streaming van muziek

Deezer : versterking van het partnerschap dat reeds de Verenigde Staten, Canada, Italië, Spanje en Nederland bestreek. De nieuwe overeenkomst, die in november werd ondertekend, omvat ook de monetisatie van de inventaris voor gratis gebruikers in België.

Gaana : Targetspot is reeds bezig met de monetisatie van alle audio content van India's toonaangevende muziek streaming dienst. Ganaa telt 185 miljoen unieke gebruikers en een catalogus van 45 miljoen tracks, waarvan 50% in het Hindi. De dienst wordt ook veel gebruikt in Noord-Amerika en het Verenigd Koninkrijk.

Podcast

RFI : in juli heeft de groep France Média Monde, eigenaar van RFI, de monetisatie van haar volledige digitale audio-inventaris, die wekelijks 46,5 miljoen luisteraars bereikt in 17 talen, aan Targetspot toevertrouwd !
Julep : in september heeft Targetspot de Duitstalige podcastmarkt betreden door een partnerschap aan te gaan met de 2e grootste podcast uitgever in de regio Duitsland-Oostenrijk-Zwitserland.
GSMC : een Amerikaans platform gewijd aan podcasts die zich op de meest uiteenlopende onderwerpen concentreren (nieuws, sport, luisterboeken, thrillers, muziek, amusement,...)
Paradiso Media : producent van originele fictie en documentaire podcasts.

Radio

Skyrock : vernieuwing, in augustus, van het partnerschap met Skyrock voor de monetisatie van podcasts, replays en mobiradio's van het 3e grootste private radiostation in Frankrijk.
Radio Marca : overeenkomst gesloten in juli met "het" Spaanse sportradiostation bij uitstek (1,6 miljoen unieke luisteraars per maand) voor de commercialisering van gestreamde content en podcasts (meer dan 400.000 downloads per maand) in Spanje en de rest van de wereld. De overeenkomst heeft ook betrekking op de wereldwijde inventaris in het VK, Frankrijk en de VS.

Text-to-speech

ETX Studio : sinds maart stellen het persagentschap ETX Studio en Targetspot uitgevers een gezamenlijk en wereldwijd aanbod ter beschikking om hun respectieve positie in text-to-speech te versterken. Het ETX Daily Up-platform, de eerste 100% audio augmented nieuwsoplossing (waardoor lezers luisteraars worden), is beschikbaar in 82 talen dankzij de semantische artificiële intelligentie van Microsoft en wordt in 150 landen door AFP op de markt gebracht.

https://live.euronext.com/en/product/eq ... se-8100830
abdel liked last!

kummel
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 aug 2013 17:05
waarderingen: 69

Re: Audiovalley

Bericht door kummel »


kummel
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 aug 2013 17:05
waarderingen: 69

Re: Audiovalley

Bericht door kummel »

Het aandeel blijft onder de radar maar een mooie groei
https://www.audiovalley.com/wp-content/ ... dium=email
BRT liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8545
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 2094

Re: Audiovalley

Bericht door bertje »

Ook eens ingestapt, lijkt me zeer mooi groeiverhaal.


Zeer sterke verbetering EBITDA van het filiaal Targetspot tot 2M€
Omzet van de groep neemt met 44,5% toe
Investeringen in de nieuwe Winamp-divisie
Stevige groei in eerste kwartaal 2022

Koersgevoelige Informatie:

AudioValley (Paris:ALAVY) (Brussels:ALAVY), de wereldwijd actieve specialist in B2B-oplossingen voor digitale audio, (ISIN-code : BE0974334667 / ticker : ALAVY) publiceert zijn jaarresultaten voor het boekjaar 2021 en zijn omzet voor het eerste kwartaal van 2022.

Alexandre Saboundjian, CEO : « Het jaar 2021 was bijzonder druk en succesvol. Enerzijds kunnen we ons verheugen op een stevige groei van onze omzet (+44,5%), die op 28,3 M€ uitkwam dankzij de sterke prestatie van ons filiaal Targetspot in de Verenigde Staten en Europa. Deze activiteit, gespecialiseerd in digitale audioreclame, profiteert van de toenemende adoptie van digitale audioreclame door zowel adverteerders als uitgevers van allerhande content. De combinatie van onze technologische oplossingen en onze internationale aanwezigheid maakt het tevens mogelijk ons met succes te positioneren in de nieuwe en groeiende marktsegmenten van podcast- en muziekplatforms. We streven er ook naar ons op het vlak van mobile gaming, die al in 2022 goede resultaten zal opleveren, snel verder te ontwikkelen. Targetspot genereerde een EBITDA van 2M€, ofwel 7,6 % van onze omzet. De groei van de inkomsten in 2022 zal ons in staat stellen deze ratio te verbeteren.

Anderzijds hebben we ons in 2021 ook gebogen over het hertekenen van onze andere activiteiten en strategie. Onze nieuwe Winamp-afdeling heeft als roeping artiesten diensten rond het beheer van hun inkomsten aan te bieden. Het brengt de activiteiten samen van Bridger, ons nieuw filiaal voor het beheer van auteursrechten, Jamendo, dat muzieknummers op de markt brengt, en Winamp, onze iconische audiospeler. Deze nieuwe groei-entiteit ontwikkelen vergt grote investeringen, die op het einde van het tweede trimester van 2021 zijn begonnen en op ons courant operationeel resultaat voor afschrijvingen hebben gewogen, wat ons klein operationeel bedrijfsverlies verklaart. Deze investeringen zullen doorgaan en we onderzoeken momenteel financieringsmogelijkheden om ons ambitieuze businessplan te helpen uitvoeren. »



(*)Het nettoresultaat van de Groep voor het jaar 2021 wordt beïnvloed door meer dan 3,5M€ aan boekhoudkundige aanpassingen met betrekking tot (i) de niet-conversiepremie op converteerbare obligaties voor 1,4M€ en (ii) de afschrijving van immateriële activa voor 2,1M€, die geen invloed heeft op de kasstroom van de Groep.

ANALYSE VAN DE CIJFERS

Omzet groeit met 44,5%

Over het hele jaar komt de omzet van de Groep uit op 28,3 M€ (tegenover 19,5 M€ in 2020)1, goed voor een stijging van +48,2% bij constante wisselkoersen ten opzichte van 2020.

Dit weerspiegelt het sterke herstel, dat vooral vanaf het 2e kwartaal voelbaar was, en meer in het algemeen de versnelde invoering van digitale audio op mondiaal vlak.

De Targetspot divisie (goed voor 92% van de omzet van de Groep) bleef profiteren van de verdere adoptie van digitale audio door adverteerders die op zoek zijn naar nieuwe kanalen om hun reclamecampagnes op te verspreiden. Ze laat een omzetgroei van 50% optekenen.

Europa presteerde zeer goed (+32%, 7,9M€) ondanks het feit dat er nog steeds een zekere impact van Covid is, terwijl de Amerikaanse activiteiten uitblonken met een hausse van 60% (18M€) !

Bij Targetspot werden 11 nieuwe commerciële partnerships in 2021 afgesloten, waarvan een groot deel in het tweede semester; ze zullen dus de komende maanden een positief effect sorteren, wat een goed 2022 doet vermoeden.

De divisie Winamp (8% omzet van de Groep) van haar kant waarvan Jamendo deel uitmaakt, dat de werken van 45.000 muzikanten commercialiseert, had in het begin van het jaar nog sterk te lijden onder de Covid-crisis (Q1 een daling van 13% tegenover Q1 2020), maar herstelde zich vervolgens om tegenover 2020 met een lichte groei van 1,8% tot 2,2M€ uit te komen. Bridger werd officieel gelanceerd in 2022.

EBITDA lichtjes negatief na oprichting van Winamp divisie

De geconsolideerde brutomarge is verder gestegen van 47,5% tot 48,5% (waardoor de gunstige evolutie, van 44,3% in 2019 tot 47,5% in 2020, aanhoudt).

De sterke EBITDA van +1.993k€ (toename van 798k€) bij Targetspot wegen net niet genoeg op tegen de investeringen voor het opzetten van de Winamp dochter - met name het digitale platform voor het beheer van auteursrechten van Bridger, de aanwerving van 22 talenten (43,7 voltijdse werknemers eind 2021 tegenover 21,7 eind 2020) en het gebruik van externe consultants -, waardoor de EBITDA van de groep op -26k€ uitkomt tegenover +622k€ in 2020.

Het wordt als volgt over de entiteiten verdeeld :

- Targetspot : een uitstekende EBITDA van + 1.993k€
- Winamp : - 1.502k€
- Corporate : - 518k€

EBIT (courant operationeel resultaat na afschrijvingen)

Over het boekjaar 2021, daalt het courant operationeel resultaat na afschrijvingen tot -4,4M€ tegenover -3,4M€ in 2020, na rekening te hebben gehouden met afschrijvingen en waardeverminderingen.

De afschrijvingen, die met 9% toenemen, zijn als volgt verdeeld:

-2,3M€ aan operationele afschrijvingen gelinkt aan de afschrijving van gekapitaliseerde lonen, een toename van 0,4M€ tegenover 2020
-2,1M€ non-cash afschrijvingen2 (om te voldoen aan de IFRS-normen) met betrekking tot de lineaire afschrijvingslast voor technologische activa erkend als onderdeel van de PPA (Price Purchase Agreement) uitgevoerd na de overname van Targetspot divisie, namelijk de Shoutcast streaming software en het Targetspot platform om precies te zijn.

Op het einde van het boekjaar 2021 bedraagt het financieel resultaat -2,8M€ tegenover -1,9M€ in 2020. De helft hiervan (-1,4M€) is toe te schrijven aan het in rekening brengen van de niet-conversiepremie (4%) op converteerbare obligaties (deze impact was niet aanwezig in de cijfers van 2020), -900k€ heeft betrekking op rente op obligaties en converteerbare obligaties en -300k€ op de factoringrente.

In totaal boekte de Groep een nettoverlies van -6,4M€, tegenover 4,8M€ in 2020. Zoals reeds vermeld, wordt dit resultaat voor -3,5M€ beïnvloed door boekhoudkundige aanpassingen die geen invloed hebben op de kasstroom van de Groep.

Financiële toestand: verbetering eigen vermogen en thesaurie

In april 2021 haalde AudioValley met succes 8,6M€ op via een private plaatsing, hoofdzakelijk om de Winamp-divisie op te zetten en de internationale ontwikkeling van de groep voort te zetten.

Op 31 december 2021 bedroeg het eigen vermogen van de groep 16,6M€ tegenover 14,8M€ in 2020.

Eind 2021 waren er 2,8M€ liquide middelen in kas, tegenover 0,8M€ eind 2020. Er was een impact door de forse investeringen die worden gedaan (aanzienlijke versterking van team) om de Winamp-divisie te ontwikkelen.

De financiële schulden bedroegen eind 2021 17,6M€ tegenover 15,3M€ eind 2020. Ze bestaan voornamelijk uit:

converteerbare obligaties uitgegeven in juli 2019 voor 8M€, die in juli 2024 vervallen (de boekwaarde van deze obligaties is verhoogd met €1,4M als gevolg van de opname van de niet-conversiepremie);
obligaties uitgegeven in december 2019 voor 5M€, met vervaldatum in december 2024.

Belangrijk nieuws na afsluiting boekjaar

Bekijk hier het persbericht van de lancering van Bridger, een nieuwe onafhankelijke entiteit voor het beheer van auteursrechten die songwriters een efficiënte en kosteloze oplossing biedt om hun royalty's te innen via streaming.

Vooruitzichten 2022

Het jaar 2022 is goed begonnen voor de Targetspot divisie (zie omzet Q1 hieronder). De 11 nieuwe contracten die in 2021 werden ondertekend, zullen dit jaar vruchten afwerpen en de groei van de divisie ondersteunen. We verwachten een verschuiving van reclamecampagnes van traditionele FM-radio naar digitale audiomedia (smartphonetoepassingen, intelligente spraakassistenten, podcasts, videospelletjes, enz.), die een betere targeting van het doelpubliek toelaten.

De lancering van de nieuwe activiteiten inzake het beheer van auteursrechten Bridger (gebaseerd op de liberalisering van het collectieve beheer van auteursrechten in Europa) zal naar verwachting vanaf de tweede helft van 2022 inkomsten beginnen te genereren. Het focust op een markt die op 10 miljard euro in Europa wordt geschat, een markt waar het zich op wil toespitsen.

Gelet op het grote aanwervingsplan dat in 2021 van start is gegaan en dat in afwachting van de eerste inkomsten een aanzienlijke druk legt op de cashflow van de Groep, bestudeert de Groep echter verschillende mogelijkheden om de financiering van haar Winamp-afdeling na begin juni 2022 veilig te stellen.

OMZETCIJFERS 1E TRIMESTER 2022

60% groei in Europa voor Targetspot !

De omzet zet in het eerste trimester een mooie groei van 30% neer in vergelijking met het eerste trimester van 2021 (+21,5% bij constante wisselkoersen), tot 6,6M€.

Deze groeidynamiek komt van de Targetspot-divisie die een omzet van 6,1M€ laat optekenen, een hausse van 34,6% (+25% bij constante wisselkoersen), tegenover 4,6M€ in Q1 2021.

De groei wordt aangedreven door zowel de VS (+23%; +13,1% bij const. wisselkoersen) als Europa, dat een spectaculair herstel heeft laten zien, met een omzetstijging van 60,4% ten opzichte van Q1 van 2021!



VOLGENDE AFSPRAKEN

Omzetcijfers 1e halfjaar 2022
Dinsdag 26 juli 2022, nabeurs

Over AudioValley

AudioValley, gevestigd in Brussel, in het hart van Europa, is sinds 2007 een van de pioniers en leiders op het gebied van digitale audio. De activiteiten van de Groep bestrijken de gehele waardeketen van de sector en dankzij zijn internationale netwerk biedt AudioValley zijn klanten en partners innovatieve digitale audio-oplossingen om hun activiteiten te ontwikkelen, zowel lokaal als internationaal.

De Groep brengt een aantal iconische merken samen: Targetspot voor de monetisatie van digitale audio-inhoud; Jamendo voor de commercialisering van werken; Bridger voor het beheer van de muziekrechten, Shoutcast voor de technologie rond digitale radiostreaming en podcastbeheer en Winamp, de iconische audiospeler.

De audiosector ondergaat een ongekende digitale revolutie door consumenten die ultra-geconnecteerd zijn en toegang willen tot de beste audio-inhoud waar en wanneer ze dat willen. Om aan deze nieuwe consumentenvraag te voldoen, ontwikkelt AudioValley technologieën die het mogelijk maken onmiddellijk van de voordelen van digitale audio te genieten en biedt het diensten aan die merken en consumenten, uitgevers en hun publiek, uitgevers en merken, en artiesten en hun fans samenbrengen. AudioValley is actief in 9 landen en heeft wereldwijd ongeveer 150 mensen in dienst. www.audiovalley.com

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8545
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 2094

Re: Audiovalley

Bericht door bertje »

Voor wie het beter wil leren kennen:
https://kanaalz.knack.be/tag/audiovalley-822453.html

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8545
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 2094

Re: Audiovalley

Bericht door bertje »

On this occasion, the share will be listed under the ALTGS ticker, which will take effect on 24 June 2022. This change of registered name and stock exchange name marks the Group’s refocusing on the fast-growing digital audio monetisation market.

BRUSSELS, June 23, 2022--(BUSINESS WIRE)--Regulatory News:

Approved on 15 June 2022 at the Extraordinary General Meeting (EGM) of shareholders, the change of name of the AudioValley Group (Paris:ALAVY) (Brussels:ALAVY) to Targetspot is now embodied in a new ticker for the share, listed on Euronext Growth in Paris and Brussels. The ticker shall be changed to ALTGS (previously ALAVY), with effect from Friday 24 June 2022. The ISIN code of the share (BE0974334667) remains unchanged.

The new registered name and stock exchange name symbolise the company’s refocusing on its digital audio monetisation business, operated by Targetspot. Once the planned sale of the subsidiary, Winamp, is finalised - the principle of which was also approved at the EGM on 15 June - the Group’s strategic efforts will focus fully on its core business.

Strong momentum in digital audio

The Targetspot business (92% of total revenue in 2021) posted revenue growth of 50% in 2021 and of 34.6% in the first quarter of 2022 (+25% at constant exchange rates), driven by both Europe and the US. This strong momentum and the new opportunities offered by the digital audio market on an international scale are at the heart of the refocusing process, which should enable the Group to embark on a new development cycle supported by decisive and recognised technological and human assets.

Alexandre Saboundjian, Chairman and Founder, states: "Our name change reflects our decision to accelerate growth in digital audio monetisation. Podcasts, streaming, gaming: in all of these fast-growing markets we are ready to make a difference by capitalising on our proprietary technologies, a portfolio of massive, international audiences and the trust of leading advertisers. By bearing the Targetspot flag, we are also clarifying our positioning to our customers and shareholders. The next step in this refocusing process will be the sale of our Winamp platform, a project justified by the significant investments and recruitment required for its development, which are now incompatible with our new roadmap."

NEXT EVENT

First half 2022 revenue

26 July 2022, after market close

About Targetspot

Targetspot, an AdTech company listed on the Brussels and Paris stock exchanges, has been a leader and pioneer in digital audio since 2007. Targetspot connects brands to their target audiences through an inventory of leading publishers in all areas of digital audio. Thanks to its proprietary technologies, Targetspot provides end-to-end integration between advertisers and publishers for contextualised cookie-free campaigns in both direct and programmatic buying. Targetspot is also an unrivalled leader in audio streaming with its Shoutcast brand, enabling over 85,000 radio stations to be streamed online. Targetspot operates in nine countries and employs around 100 staff worldwide.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/ ... 005781/en/

Contacts

Investor Relations
Marianne Py
[email protected]
Francis Muyshondt
[email protected]

Press Relations
Isabelle Dray
[email protected]
Laure-Eve Monfort
[email protected]
+32 (0)489 57 76 52

bertje
Forum elite
Forum elite
Berichten: 8545
Lid geworden op: 30 jul 2012 14:53
waarderingen: 2094

Re: Audiovalley

Bericht door bertje »

Leeg boekje ( en mooie steun op 1.12) , zouden beter wat inkopen ;)

aangezien de resultaten toch zo goed zijn:
Targetspot (goed voor 92% van de totale inkomsten in 2021) rapporteerde een omzetgroei van 50% in 2021 en van 34,6% in het eerste kwartaal van 2022 (+25% bij constante wisselkoersen). De groei werd zowel aangedreven door de Europese als Amerikaanse activiteiten. Dit sterke momentum, de nieuwe opportuniteiten die zich op de internationale digitale audiomarkt aandienen, de technologische sterkte en het uitgebreide menselijke kapitaal van de Groep zullen Targetspot in staat stellen een nieuwe groeidynamiek te lanceren.

1 197 1.17 ____1.185 481 1
1 11 1.14 ____1.20 100 1
1 5,444 1.12____ 1.285 640 1
1 125 1.11 ____1.29 2,016 1
1 111 1.10 ____1.39 1,700 1
2 2,486 1.09 ____1.40 10 1
1 200 1.085 ____1.545 1,650 1
2 309 1.075 ____1.66 1,500 1
1 150 1.06 ____1.705 242 1
2 720 1.05 ____1.83 1,400 1









Plaats reactie