Bpost

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Louis From Gaal
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 33

Re: Bpost

Bericht door Louis From Gaal »

BPOST lijkt me nu zo niet zo'n zotte belegging om nu in te stappen. Een echte turnaround-kandidaat in mijn ogen.
Leergierige liked last!

sperweroog
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 363

Bericht door sperweroog »

Louis From Gaal schreef:
14 okt 2021 18:07
BPOST lijkt me nu zo niet zo'n zotte belegging om nu in te stappen. Een echte turnaround-kandidaat in mijn ogen.
Moest de overheid er nu zijn hand nog van afnemen, dat zou pas potentieel geven!

groeten,
Austin Harley liked last!

Husky34
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 119

Bericht door Husky34 »

Er is maar 1 moment waarop het er toe doet. Kwartaalupdates. Al de rest zijn zaken in de marge.

We zullen zien op 9 november en vooral q4, want dat is money time.

Hopen dat ze de volumes goed aankunnen. Want volumes zullen er zeker zijn...

TS01
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 91

Bericht door TS01 »

Husky34 schreef:
14 okt 2021 18:49
Er is maar 1 moment waarop het er toe doet. Kwartaalupdates. Al de rest zijn zaken in de marge.

We zullen zien op 9 november en vooral q4, want dat is money time.

Hopen dat ze de volumes goed aankunnen. Want volumes zullen er zeker zijn...
Nagel op de kop. Kwartaalupdates, dan gebeurt er nog iets, voor de rest "dead money" of misschien wel wat gokken effectief.
In portef.
GIMV(42,6),Miko(112),CPinvest(26,5),Belreca(117),Engie(12,7),Eiffage(88,5)
Inbev(60),Ageas(46,7),bpost(9,7), D'Ieteren (132), TINC (12,9), Retail Estates (64,8), Tubize (88), Lotus (5250), Materialise (20,3)
Recent out: Compagnie des Alpes (14,5)

megab
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 456

Bericht door megab »

En vooral de cijfers van Radial gaan belangrijk worden.

javabis
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 50

Bericht door javabis »

Bpost wil activiteiten rond pakjes en brievenpost fuseren in België: https://www.hln.be/economie/bpost-wil-a ... ~a11a532b/

Dat verbaast me niet, een brief versturen die iets groter of zwaarder is dan normaal, kost al snel meer dan een pakje versturen met de concurrentie... :down:
megab liked last!

Fr2
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25

Bericht door Fr2 »

javabis schreef:
18 okt 2021 09:09
Bpost wil activiteiten rond pakjes en brievenpost fuseren in België: https://www.hln.be/economie/bpost-wil-a ... ~a11a532b/

Dat verbaast me niet, een brief versturen die iets groter of zwaarder is dan normaal, kost al snel meer dan een pakje versturen met de concurrentie... :down:
Lijkt me een logische evolutie. Brievenpost zal in de toekomst meer en meer een "bijproduct" van pakjes worden. Eerder dat een postbode pakjes rondbrengt en en passant nog enkele brieven meeneemt dan omgekeerd.

peter1977
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 41

Bericht door peter1977 »

Fr2 schreef:
18 okt 2021 09:37
javabis schreef:

Lijkt me een logische evolutie. Brievenpost zal in de toekomst meer en meer een "bijproduct" van pakjes worden. Eerder dat een postbode pakjes rondbrengt en en passant nog enkele brieven meeneemt dan omgekeerd.
Ueh Fr2,
Dit heeft niets te maken met de postbodes zelf he. Er is een management voor pakjes en een management voor brieven. Deze gaan ze samen voegen tot een management pakketten en brieven. Op de werkvloer bij de postbodes gaan deze (pakken en brieven) al voor een 80 à 90 % samen hoor. Eerst hebben ze de brieven en pakken samengevoegd bij de postbodes, nu is het gewoon de beurt aan de kantoorjobjes voor samen te voegen, meer niet...
Husky34 liked last!

Fr2
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Fr2 »

peter1977 schreef:
18 okt 2021 14:28
Fr2 schreef:
javabis schreef:

Ueh Fr2,
Dit heeft niets te maken met de postbodes zelf he. Er is een management voor pakjes en een management voor brieven. Deze gaan ze samen voegen tot een management pakketten en brieven. Op de werkvloer bij de postbodes gaan deze (pakken en brieven) al voor een 80 à 90 % samen hoor. Eerst hebben ze de brieven en pakken samengevoegd bij de postbodes, nu is het gewoon de beurt aan de kantoorjobjes voor samen te voegen, meer niet...
Ik neem aan dat een fusie van het management toch ook tot meer synergie en efficiëntere operationele werking leidt. Waar haal je trouwens dat brieven en pakketjes al voor 90% samengaan bij de postbodes? Volgens mij zijn er nog aparte brieven- en pakjesrondes en nemen postbodes pas recent op de brievenrondes ook elk enkele pakjes mee.

Fr2
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Fr2 »

Fr2 schreef:
18 okt 2021 15:33
peter1977 schreef:
18 okt 2021 14:28
Fr2 schreef:
javabis schreef:

Ueh Fr2,
Ik neem aan dat een fusie van het management toch ook tot meer synergie en efficiëntere operationele werking leidt. Waar haal je trouwens dat brieven en pakketjes al voor 90% samengaan bij de postbodes? Volgens mij zijn er nog aparte brieven- en pakjesrondes en nemen postbodes pas recent op de brievenrondes ook elk enkele pakjes mee.
Uit de tijd van 5 mei 2021:

Bpost kreeg de voorbije maanden veel kritiek omdat in tegenstelling tot bij buitenlandse concurrenten, zoals PostNL, de winst en de beurskoers amper stegen ondanks de stijgende volumes. Interim-CEO Tirez sloeg daar woensdag een mea culpa voor.

'In het vierde kwartaal konden we onze volumegroei niet omzetten in winst', erkende hij. 'We willen daar lessen uit trekken.' Begin dit jaar voerde Bpost een opmerkelijke maatregel in om de kosten te beperken. Postbodes krijgen op hun gewone brievenronde voortaan ook enkele pakjes mee, waardoor Bpost geen beroep meer hoeft te doen op interim-krachten of onderaannemers.

‘Het volstaat elke postbode drie tot vijf pakjes mee te geven om een significant verschil te maken’, legt Tirez uit. ‘Op 10.000 rondes kunnen we zo tot 50.000 pakjes extra verdelen. Dat maakt een groot verschil als we per dag in totaal 500.000 pakjes bezorgen. Hoe groter de synergieën tussen brieven en pakjes, hoe hoger de rendabiliteit.
TS01 liked last!

Plaats reactie